اخبار فناوری

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با اسم رمز «خورشید» شناخته می‌شود

کوالکام یکی از پیشروترین تولیدکنندگان تراشه در دنیای فناوری است. این کمپانی چند ماه پیش با معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استاندارد جدیدی را در تراشه های موبایل ایجاد کرد. برخی از مشخصات اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به بیرون درز کرده است. این چیپست دارای اسم رمز sun بوده که اهداف آینده کوالکام را روشن می‌کند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارای ۲ هسته قدرتمند و ۶ هسته کم مصرف خواهد بود

به نظر می رسد Snapdragon 8 Gen 4 طیف وسیعی از نوآوری ها و پیشرفت ها را در مقایسه با نسل قبلی خود خواهد داشت. یکی از ویژگی های قابل توجه این تراشه، استفاده از هسته های Oryon برای پردازنده مرکزی است. هدف این هسته ها ارائه تجربه سریعتر و کارآمدتر با ایجاد تعادل بین عملکرد و بهره‌وری انرژی خواهد بود. CPU این چیپست پرچمدار آینده کوالکام از طراحی ۶+۲ (مشابه تراشه های A Bionic اپل) برخوردار است. Snapdragon 8 Gen 4 دارای ۲ هسته قدرتمند و ۶ هسته کم مصرف است. این تراشه مجموعا دارای ۸ هسته خواهد بود.

اسم رمز Snapdragon 8 Gen 4

همان‌طور که Gsmchina اشاره می‌کند، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای اسم رمز pineapple بود. استفاده از کلمه Sun برای نسل آینده تراشه پرچمدار کوالکام نه تنها نشان دهنده یک تغییر است، بلکه اشاره ای به آینده دارد. نام «خورشید» با گرما و انرژی مرتبط است‌ که نشان دهنده تعهد کوالکام به افزایش بهره‌وری انرژی و بهبود عملکرد خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که Snapdragon 8 Gen 4 دارای شماره مدل SM8750 باشد. از جمله نوآوری‌های دیگر در تراشه جدید این شرکت می‌توان به قابلیت‌ های هوش مصنوعی (AI)، بهبود عملکرد دوربین و یک پردازنده گرافیکی بهینه‌شده برای بهبود بهره‌وری انرژی اشاره کرد. انتظار می‌رود که گوشی های هوشمند شیائومی ۱۵ و گلکسی اس ۲۵ جزو اولین دستگاه های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ باشند‌.

با ورود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام، انتظار می‌رود که دنیای گوشی های هوشمند قدرتمندتر، سریع‌تر و هوشمندتر شود. این تراشه که با اسم «Sun» نامگذاری شده می‌تواند نوید دهنده آینده درخشانی در دنیای تلفن های هوشمند باشد. احتمالا این چیپست در اجلاس فناوری کوالکام، که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

کوالکام برای ساخت اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با سامسونگ همکاری نخواهد کرد

نظر شما درباره این تراشه پرچمدار آینده کوالکام چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/08/%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-%DB%B8-%D9%86%D8%B3%D9%84-%DB%B4-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا