اخبار فناوری

هوش مصنوعی اپل در iOS 18 توسط مدل زبانی بزرگ این شرکت و تماماً بر روی دستگاه اجرا خواهد شد

همانطور که در چندین شایعه اپل که در ماه‌های اخیر منتشر شده است، اشاره شده است، این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی روی انواع فناوری‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهد. استراتژی هوش مصنوعی اپل در ماه ژوئن در رویداد کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2024، بعنوان بخشی از iOS 18 نسخه های جدید دیگری از سیستم عامل های خود را معرفی خواهد کرد. اکنون، آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی را که توسط مدل زبان بزرگ خود به‌طور کامل آفلاین و بر روی دستگاه ارائه می‌شود، پیاده‌سازی خواهد کرد.

هوش مصنوعی اپل در iOS 18

در آخرین شماره خبرنامه استخداممارک گورمن می گوید که انتظار می رود ویژگی های جدید هوش مصنوعی آیفون به طور کامل از طریق مدل زبان بزرگ اپل، کاملا آفلاین و بر روی دستگاه ارائه شود. می توانید از اپل انتظار داشته باشید که مزایای حریم خصوصی و سرعت این رویکرد را تبلیغ کند.

9to5Mac قبلاً در iOS 17.4 ارجاعات کدی پیدا کرده بود که به فرمی روی دستگاه به نام “Ajax” اشاره می‌کردند. اپل همچنین در حال کار بر روی نسخه های میزبان سرور Ajax است.

نقطه ضعف برنامه‌های LLM روی دستگاه این است که نمی‌توانند به اندازه مدل‌هایی که روی سرورهای آنلاین اجرا می‌شوند، با ده‌ها میلیارد پارامتر و به‌روزرسانی دائمی داده‌ها، پاسخگو باشند.

هوش مصنوعی اپل در iOS 18

هوش مصنوعی اپل در iOS 18

با این حال، شاید مهندسان اپل بتوانند از یکپارچه‌سازی کامل پلتفرم‌های آن، با نرم‌افزاری که روی تراشه‌های سیلیکونی خود اپل در داخل دستگاه‌هایش تنظیم شده است، استفاده کنند تا از رویکرد روی دستگاه حداکثر استفاده را ببرند. فرم‌های روی دستگاه معمولاً بسیار سریع‌تر از ارسال درخواست‌ها از طریق یک سرویس ابری پاسخ می‌دهند، و همچنین این مزیت را دارند که می‌توانند در مکان‌هایی بدون دسترسی یا دسترسی محدود به اینترنت به صورت آفلاین کار کنند.

اگرچه دانشجویان LLM روی دستگاه ممکن است به اندازه چیزی مانند ChatGPT پایگاه داده غنی از دانش داخلی نداشته باشند تا به سؤالات مربوط به انواع چیزهای بی اهمیت تصادفی پاسخ دهند، اما می توان آنها را طوری پیکربندی کرد که قادر به انجام بسیاری از کارها باشند. می‌توانید تصور کنید که یک MBA روی دستگاه می‌تواند پاسخ‌های خودکار پیچیده به پیام‌ها ایجاد کند یا برای مثال، تفسیر بسیاری از درخواست‌های رایج Siri را بهبود بخشد.

این مدل همچنین با تعهد سخت اپل به حفظ حریم خصوصی مطابقت دارد. هیچ ضرری در انتقال همه ایمیل‌ها و پیام‌های متنی دانلود شده از طریق فرم روی دستگاه وجود ندارد، زیرا داده‌ها در دستگاه شما محلی می‌مانند.

مدل‌های روی دستگاه همچنین ممکن است قادر به انجام وظایف تولید هوش مصنوعی مانند تولید یک سند یا تصویر بر اساس اعلان‌ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه باشند. اپل هنوز این انعطاف را دارد که با شرکتی مانند گوگل به چیزی مانند Gemini در سرور برای کارهای خاص تکیه کند.

وقتی اپل استراتژی هوش مصنوعی خود را در WWDC اعلام کرد، ما قطعاً می‌دانستیم که قصد دارد چه کاری انجام دهد. رویداد اصلی در 21 ژوئن آغاز می شود، جایی که شرکت تمام ویژگی های نرم افزاری جدیدی را که برای آیفون، آی پد، مک، اپل واچ، اپل تی وی، ویژن پرو و ​​غیره ارائه می کند، فاش می کند.

نظر شما در مورد هوش مصنوعی اپل در iOS 18 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/22/%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AF%D8%B1-ios-18-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا