بررسی و مقایسه

در آخرین نتایج Benchmark چیپست A14 Bionic عملکرد بهتری نسبت به چیپست Exynos 2100 گلکسی S21 الترا داشته است.

آخرین نتایج Benchmark چیپست A14 Bionic عملکرد بهتری نسبت به چیپست Exynos 2100 گلکسی S21 الترا

در آخرین نتایج Benchmark چیپست A14 Bionic عملکرد بهتری نسبت به چیپست Exynos 2100 گلکسی S21 الترا داشته است.

در حال حاضر بسیاری از ما می دانیم که خانواده ی گلکسی S21  در 14 ژانویه رونمایی خواهد شد، که انتظار می رود زمان رونمایی از این مدل گوشی ها کمتر از یک ماه دیگرباشد. البته، قبل از انتشار قریب الوقوع گلکسی S21 ، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 الترا ما با افشای اطلاعات زیادی در خصوص این گوشی ها مواجه بودیم، و آخرین مطلب افشا شده نشان می دهد که ما چه نوع عملکردی را باید از بزرگترین عضو سری پرچمدار آینده یعنی گلکسی S21 الترا انتظار داشته باشیم. متاًسفانه، همان طور که به زودی خواهید دید نتیجه آن طور که ما انتظار داریم نخواهد بود، اما این اعداد و ارقام می توانند معنی دیگری داشته باشند.

نتایج تست تک هسته ای و چند هسته ای از گلکسی S21 الترا نشان می دهد که نمونه ی اولیه بنچمارک شده است نه نسخه ی نهایی آن

اخیراً گلکسی S21 الترا در گیک بنچ 5 مشاهده شده است، در حالی که انتظار می رود چیپست اگزینوس 2100 نسبت به چیپست اگزینوس 990 پیشرفته تر باشد، ولی ما در اینجا شاهد نتیجه ی چشمگیری نیستیم. گلکسی S21 الترا با چیپست اگزینوس 2100 در بخش تست تک هسته ای 1006 امتیاز کسب کرد، در حالی که در بخش تست چند هسته ای 3059 امتیاز به دست آورد. که هر دو امتیاز کسب شده از امتیاز چیپست A14 بایونیک که در سری آیفون 12 استفاده شده است کمتر می باشد که این امر بسیار ناامید کننده است.

اگر چه ممکن است سامسونگ برای این مورد دلیلی داشته باشد و آن دلیل می تواند این باشد که مدل گلکسی S21 الترا که بنچمارک شده است احتمالاً از نوع نسخه ی اولیه می باشد. گذشته از همه ی اینها، گزارش متعددی مبنی بر ارتقای چیپست اگزینوس 2100 وجود دارد که در هر سه مدل اجرا خواهد شد. علاوه بر این، شک داریم که سامسونگ بخواهد بعد از کل ایرادات چیپست اگزینوس 990 دوباره جلب توجه کند، بنابراین امیدواریم زمانی که نسخه ی نهایی گوشی ها در دسترس عموم قرار می گیرد از چیپست ارتقا یافته ای برخوردار باشند.

اطلاعات بیشتر از بنچمارک بیانگر این است که گلکسی S21 الترا دارای شماره مدل SM-G998B می باشد و رم 12 گیگا بایتی دارد. تاًیید نشده است که آیا رم 12 گیگا بایتی بالاترین نوع حافظه ای است که سامسونگ قصد فروش آن را دارد، یا دقیقاً مثل دفعه ی قبل ما شاهد نسخه ای از رم 16 گیگا بایتی LPDDR5 می باشیم که در گلکسی S20 الترا شاهد بودیم. همچنین نیاز نیست که در مورد سرعت ریزپردازنده ی مرکزی 2.21 گیگا هرتزی ذکر شده در گیک بنچ 5 نگران باشید.

هسته ی Cortex-A55 در فرکانس های فوق الذکر استفاده می شود، چرا که گیک بنچ معمولاً حداقل سرعت عملکرد را در صفحه ی نتایج کلی ثبت می کند. طبق شایعات گفته شده سریع ترین هسته ی پردازنده Cortex-X1 می باشد که با سرعت 2.91 گیگا هرتز ثبت می شود و اگر خنک کننده برای هر سه مدل گلکسی S21 کافی باشد، احتمالاً شاهد هسته های عملکردی با فرکانس های بالاتر خواهیم بود.

فعلاً ما به خوانندگانمان توصیه می کنیم که این افشای اطلاعات عملکردی را به آسانی باور نکنند، و مثل همیشه ما با به روز رسانی های بیشتر برمی گردیم.

                                                            منبع خبر : Geekbench

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا