اخبار فناوری

پیکسل فولد ۲ با تراشه Tensor G4 و ۱۶ گیگابایت رم در راه است

گوگل در سال گذشته میلادی از اولین تلفن هوشمند تاشو خود با نام Pixel Fold رونمایی کرد. این دستگاه از تراشه Tensor G2 و صفحه نمایش ۷.۶ اینچی OLED بهره می‌برد. هم اکنون به نظر می‌رسد که گوگل در حال آماده شدن برای رونمایی از جانشین این گوشی تاشو است. برخی از مشخصات پیکسل فولد ۲ به بیرون درز کرده؛ با مایفون مگ همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

پیکسل فولد ۲ با مرحله تولید انبوه فاصله زیادی دارد

با وجود آنکه هنوز هیچ اطلاعاتی درباره زمان رونمایی نسل دوم پیکسل فولد منتشر نشده، اما برخی از مشخصات کلیدی این دستگاه به بیرون درز کرده است. گفته می‌شود که Pixel Fold 2 از تراشه Tensor G4 با اسم رمز «zumapro» برخوردار خواهد بود. اعتقاد بر این است که گوگل، نمونه اولیه این گوشی تاشو را برای چند ماه با چیپست Tensor G3 آزمایش کرده است. با توجه به آنکه گوگل هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای عرضه دستگاهی با Tensor G4 است، احتمالا پیکسل فولد ۲ مشابه نسل قبل در ماه می معرفی نخواهد شد. این شرکت معمولاً رویداد های سخت افزاری خود را در سپتامبر یا اکتبر برگزار می‌کند.

اگر گوگل برنامه‌ای برای رونمایی از Pixel Fold 2 در رویداد I/O developer  داشته باشد، احتمالا این دستگاه مجهز به تراشه Tensor G4 نخواهد بود. گزارش وب‌سایت Mysmartprice، اشاره می‌کند که این تلفن هوشمند تاشو درست در ابتدای مرحله تست اعتبارسنجی مهندسی (EVT) قرار دارد. بنابراین، هنوز با فاز تولید انبوه (MP) این دستگاه فاصله زیادی داریم. هنوز اطلاعاتی درباره مشخصات Tensor G4 فاش نشده، اما انتظار می‌رود که این چیپست نسبت به Tensor G3 یک ارتقاء متوسط باشد.

منبع این گزارش همچنین اشاره می‌کند که نمونه های اولیه پیکسل فولد ۲ گوگل با ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی UFS 4.0 در حال آزمایش هستند. همان‌طور که احتمالا به خاطر دارید، پیکسل فولد با ۱۲ گیگابایت رم ‌و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه شد. متاسفانه هنوز سایر جزئیات Pixel Fold 2 مانند اندازه صفحه نمایش، دوربین، باتری و طراحی به بیرون درز نکرده است. انتظار می‌رود که در چند ماه آینده با دریافت گواهینامه های متعدد، اطلاعات بیشتری از این تلفن هوشمند تاشو آینده گوگل منتشر شود.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد با تراشه Tensor G2 و قیمت 1800 دلار رسماً معرفی شد

نظر شما درباره Pixel Fold 2 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/07/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%AF-%DB%B2-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-tensor-g4-%D9%88-%DB%B1%DB%B6-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%85/

Updated: 2024-02-17 09:23:01

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا