اخبار فناوری

گزارش مالی اپل برای سه ماهه چهارم سال 2022 اعلام شد: رکورد درآمد 90.1 میلیارد دلاری در سه ماهه آخر سال.

در میان یک هفته پر فراز و نشیب برای سایر شرکت های فناوری مانند گوگل، آمازون و متا، اکنون اپل درآمد فصلی خود را گزارش دهید سال 2022 را برای سه ماهه چهارم مالی اعلام کرد. همه این گزارش‌های درآمدی در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی در ایالات متحده منتشر شد. با این حال، اپل از آن دوره با موفقیت بیرون آمد و مجموع درآمد 90.1 میلیارد دلار و درآمد خالص 20.7 میلیارد دلار یا 1.29 دلار به ازای هر سهم را به ثبت رساند. این شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 83.4 میلیارد دلار درآمد و 20.6 میلیارد دلار سود خالص داشته است که اندکی کمتر از دوره فعلی است.

گزارش مالی سه ماهه چهارم اپل در سال 2022

برای سه ماهه، AAPL درآمد هر سهم 1.29 دلار، درآمد کل 90.1 میلیارد دلار و درآمد خالص 20.7 میلیارد دلار گزارش کرد.

این شرکت دیگر فروش واحد را برای هیچ یک از محصولات خود گزارش نمی دهد، همانطور که برای چندین سال انجام شده است، اما در عوض درآمد را بر اساس دسته بندی محصول گزارش می دهد. در اینجا تفکیک کامل برای سه ماهه چهارم سال 2022 آمده است:

آیفون: 42.63 میلیارد دلار (9.8 درصد افزایش نسبت به سال قبل)

مک: 11.51 میلیارد دلار (25.4 درصد افزایش نسبت به سال قبل)

iPad: 7.17 میلیارد دلار (13.1 درصد کاهش نسبت به سال گذشته)

پوشاک، خانه و لوازم جانبی: 9.65 میلیارد دلار (افزایش 9.8 درصدی نسبت به سال گذشته)

خدمات: 19.19 میلیارد دلار (5 درصد افزایش نسبت به سال قبل)

گزارش مالی سه ماهه چهارم اپل در سال 2022

گزارش مالی سه ماهه چهارم اپل در سال 2022

این ارقام با انتظارات تحلیلگران متفاوت است. تحلیلگران سود 1.27 دلاری به ازای هر سهم را پیش بینی کرده بودند که اپل با اندکی شکست از آن پیشی گرفت. درآمد اپل و خدمات اندکی کمتر از انتظارات بود. به ترتیب با 7.17 میلیارد دلار در مقابل 7.94 میلیارد دلار و 19.19 میلیارد دلار در مقابل 20.10 میلیارد دلار. درآمد آیفون نیز اندکی کمتر از حد انتظار بود. 42.63 میلیارد دلار در مقابل 43.21 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

به طور کلی، “درآمد محصول” عدد خوبی را به جا گذاشت و اپل با پیش بینی تحلیلگران 69.04 میلیارد دلار به 70.96 میلیارد دلار رسید.

این یک فصل مهم برای اپل است زیرا این شرکت تعدادی از محصولات جدید را معرفی و روانه بازار کرد. سه ماهه چهارم مالی اپل در 26 ژوئن آغاز شد و تا 24 سپتامبر ادامه داشت. این دوره شامل عرضه آیفون 14، آیفون 14 پلاس، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس بود. همچنین شامل آخرین مدل های اپل واچ و همچنین مک بوک ایر M2 می شود.

با این حال، اکثر این محصولات جدید در واقع فقط برای چند روز از سه ماهه در دسترس بودند، بنابراین اگرچه این دوره از نظر حجم فروش دوره قابل توجهی است، اما درصد قابل توجهی از درآمد AAPL را نشان نمی دهد. 2022. سه ماهه تعطیلات بعدی، سه ماهه اول سال 2023، (مثل همیشه) برای اپل مهم تر خواهد بود.

در اینجا تیم کوک، مدیر عامل اپل در مورد نتایج سه ماهه چهارم سال 2022 اپل گفت:

تیم کوک، مدیرعامل اپل درباره نتایج گزارش مالی شرکتش گفت:

“نتایج این سه ماهه تعهد اپل را به مشتریان خود، به نوآوری و تبدیل کردن جهان به مکانی بهتر از همیشه نشان می دهد. همانطور که در تمام مدت با قوی ترین زمان وارد فصل تعطیلات می شویم، ما توسط خودمان هدایت می شویم. در هر اقدامی که انجام می‌دهیم و هر تصمیمی که می‌گیریم، ارزش قائل هستیم. ما عمیقاً متعهد به محافظت از محیط زیست، محافظت از حریم خصوصی کاربران، بهبود دسترسی و ایجاد محصولات و خدماتی هستیم که قادر به آزادسازی پتانسیل خلاقانه کامل بشریت هستند.”

لوکا ماستری، مدیر مالی اپل نیز افزود:

“نتایج سه ماهه سپتامبر ما همچنان توانایی ما را برای اجرای موثر علیرغم یک محیط اقتصادی کلان چالش برانگیز و پر نوسان نشان می دهد. ما به سرمایه گذاری در برنامه های رشد بلندمدت خود ادامه دادیم، بیش از 24 میلیارد دلار جریان نقدی آزاد از عملیات تولید کردیم و بیش از 29 میلیارد دلار را بازگشت دادیم. سهامداران ما در طول سه ماهه است. قدرت اکوسیستم ما، وفاداری بی نظیر مشتریان و فروش رکورد، پایگاه فعال نصب شده ما را به بالاترین سطح تاریخ رساند. این سه ماهه یک سال رکورد دیگر برای اپل بود، با درآمد بیش از 28 میلیارد دلار و پول نقد عملیاتی. 18 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نظر شما درباره گزارش درآمد سه ماهه چهارم سال 2022 اپل چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا