اخبار فناوری

واتس اپ به قابلیت بی صدا کردن شماره ناشناس درهنگام تماس مجهز شد + آموزش فعالسازی

واتس اپ سرانجام در پاسخ به کلاهبرداری تماس‌های بین‌المللی که از چندی پیش شدت گرفته است، قابلیت بی صدا کردن شماره ناشناس درهنگام تماس را با نام رسمی Silence Unknown Caller معرفی کرد. این ویژگی از تماس‌گیرندگان ناشناس با هر شماره کاربری جلوگیری می‌کند. این بدان معناست که تمام تماس‌های ناشناس از هر شخصی دیگر مزاحم شما نخواهد شد.

قابلیت بی صدا کردن شماره ناشناس واتس اپ

واتس اپ در توضیح قابلیت جدید بیان می‌کند که به افزودن ویژگی‌های جدید متمرکز بر حریم خصوصی برای محافظت از کاربران خود ادامه خواهد داد. این قابلیت جدید به تماس‌گیرندگان یا کلاهبرداران ناشناس اجازه نمی‌دهد ازطریق تماس به کاربران مزاحم آن‌ها شوند. این ویژگی Silence Unknown Caller نام دارد که به‌راحتی قابل فعال کردن بوده و درحال‌حاضر برای کاربران اندروید و iOS منتشر شده است.

به‌گفته‌ی واتس اپ، پس از روشن شدن این ویژگی، هر زمان که شخص ناشناس مستقیماً در برنامه با شما تماس بگیرد، این ویژگی زنگ تلفن شما را به‌صدا در نخواهد آورد. بااین‌حال، پس از قطع، شماره در گزارش تماس‌ها قابل‌مشاهده خواهد بود تا بتوانید بررسی کنید که آیا یک تماس مهم بوده است یا خیر.

آخرین ویژگی واتس اپ متعلق به متا به‌طور خودکار کلاهبرداری‌ها و تماس‌های افراد ناشناس را بررسی می‌کند.

ماه گذشته، چندین کاربر شکایت کردند که از شماره‌های بین‌المللی ناشناس تماس دریافت می‌کردند. بیشتر این تماس‌ها از ویتنام، اندونزی و غیره بوده است. موضوع آن‌قدر بزرگ شد که واتس اپ بالاخره مجبور شد یک ویژگی برای مهار این مشکل ایجاد کند.

چگونه ویژگی بی صدا کردن تماس‌گیرنده ناشناس واتس اپ را فعال کنیم؟

برای جلوگیری از تماس صوتی یا تصویری ناشناخته در واتس اپ، با دنبال کردن مراحل ذکرشده در زیر، ویژگی Silence Unknown Caller را فعال کنید.

1- ابتدا WhatsApp را باز کرده و روی گزینه Settings ضربه بزنید.

2- گزینه Privacy را پیدا کنید و به بخش تماس بروید.

3- روی آن ضربه بزنید و گزینه Silence Unknown Caller را پیدا کنید.

4- گزینه مربوط به آن روشن کنید و این ویژگی فعال خواهد شد.

قابلیت بی صدا کردن شماره ناشناس واتس اپ

قابلیت بی صدا کردن شماره ناشناس واتس اپ

بررسی حریم خصوصی

علاوه‌بر ویژگی Silence Unknown Caller، واتس اپ همچنین قابلیت بررسی حریم خصوصی را نیز معرفی کرده است تا کاربران را از ویژگی‌های حریم خصوصی که در داخل برنامه دریافت می‌کنند، مطلع کند. پس از ضربه زدن روی Start Checkup، کاربران اعلان‌ها و بررسی‌های مختلفی برای بهبود تنظیمات حفاظتی خود در برنامه دریافت می‌کنند.

واتس اپ اخیراً چندین ویژگی را برای اپلیکیشن خود معرفی کرده است. Chat Lock برای قفل کردن یک چت خاص، اشتراک‌گذاری صفحه، پیام‌های ویدیویی، آپلود عکس‌های HD، کیبورد ایموجی بازطراحی‌شده و موارد دیگر از مهم‌ترین این قابلیت‌هاست.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/20/%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%B3-%D8%A7%D9%BE-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%DB%8C-%D8%B5%D8%AF%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا