اخبار فناوری

تراشه هواوی توسعه و آزمایش شد، بازگشت Kirin؟

به نظر می رسد خبرهای خوبی برای طرفداران هواوی در راه است. با تحریم های متعدد وزارت بازرگانی ایالات متحده، تجارت گوشی های هوشمند این برند عملا فلج شده است. با این حال، برندی که اگرچه کوتاه مدت بود، اما مقام اول را برای پرفروش‌ترین برند موبایل جهان به دست آورده بود، اما اینطور نیست. در گزارشی متوجه می شویم که تراشه هواوی توسعه یافته و در حال آزمایش است. یک احتمال مشخص بازگشت کایرین بالا محسوب می شوند.

بازگشت تراشه هواوی

هواوی به منظور ادامه تولید موبایل، سرویس موبایل خود یعنی HMS را با سرویس موبایل گوگل یا GMS جایگزین کرد. همچنین فروشگاه نرم افزار App Gallery خود را برای جایگزینی فروشگاه نرم افزار فروشگاه Google Play توسعه داد. هواوی حتی اقداماتی را برای توسعه نقشه خود به نام Petal Maps انجام داده است که به عنوان جایگزینی برای Google Maps ارائه می شود.

سیستم عامل موبایل این شرکت یعنی HarmonyOS عملکرد ضعیفی نداشته و 2 درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

می دانیم که تحریم های آمریکا بر فعالیت های توسعه تراشه های این شرکت نیز تاثیر گذاشته است. چیپ‌های Kirin رقیب شایسته‌ای برای برندهای معروفی مانند کوالکام، اپل یا حتی سامسونگ بودند. اگر این شرکت بتواند تراشه های خود را توسعه دهد، می تواند رقابتی تر باشد و این چیزی است که آمریکایی ها نمی خواهند.

مدتی است که شایعات متعددی مبنی بر تلاش هواوی برای توسعه تراشه خود منتشر شده است. آخرین گزارش ها حاکی از آن است که هواوی در حال آزمایش تراشه خود پشت درهای بسته است و این تراشه مراحل پایانی را پشت سر می گذارد.

یک منبع نزدیک به هواوی می گوید این برند در حال آزمایش یک تراشه اختصاصی جدید است. البته هنوز اطلاعات مهمی مانند تاریخ رونمایی از این تراشه یا مشخصات آن و فناوری استفاده شده در آن ارائه نشده است.

قبلاً گزارش داده بودیم که هواوی در حال همکاری نزدیک با شرکت های نیمه هادی چینی و شرکای آنها برای توسعه چیپست های خود است. با این حال، توسعه چنین تراشه های سطح بالا آسان نخواهد بود. شرکت های آمریکایی در حال حاضر بر این بخش از فناوری ساخت تراشه تسلط دارند و هوآوی می خواهد خودش این مسیر را طی کند.

اگر این شایعه صحت داشته باشد، باید به زودی گزارش های جدی تری منتشر شود. نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید هواوی می تواند بر مشکلات فعلی غلبه کند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا