اخبار فناوری

اولین آزمایش انسانی نورالینک احتمالا در سال جاری میلادی آغاز می‌شود

ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران نورالینک، فاش کرد که اولین آزمایش های انسانی این کمپانی در سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. Neuralink چندی پیش تاییدیه دولت آمریکا را برای شروع آزمایشات انسانی دریافت کرده بود. ماسک فاش کرد که آزمایش های اولیه شامل کاشت تراشه مغزی این شرکت در بیمار های تتراپلژیک یا پاراپلژیک خواهد بود.

ایلان ماسک انتظار دارد که اولین آزمایش انسانی نورالینک در سال جاری میلادی آغاز شود

با وجود تحقیقات در حال انجام در مورد آزمایشات حیوانی، Neuralink مجوزی از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) دریافت کرده است تا اولین آزمایش انسانی خود را نیز آغاز کند. دریافت این تاییدیه نقطه عطفی برای Neuralink است‌. این کمپانی تلاش می کند تا در زمینه رابط های مغز و رایانه انقلابی ایجاد کند. آزمایشات اولیه با هدف ارزیابی ایمنی و کارایی فناوری Neuralink در انسان انجام می‌شود. گفته می‌شود که تراشه مغزی نورالینک خواهد توانست که افراد فلج را نیز درمان کند.

ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت‌های تسلا، توییتر و اسپیس‌ایکس است، طی حضور خود در رویداد VivaTech در پاریس، از برنامه این شرکت برای کاشت ایمپلنت‌های عصبی در مغز انسان خبر داد. وی معتقد است که این اتفاق در سال جاری میلادی رخ خواهد داد. این خبر نشان دهنده جاه طلبی Neuralink برای پیشرفت در زمینه تراشه های مغزی است. کاشت یک تراشه در مغز انسان نقطه عطف مهمی برای Neuralink خواهد بود. این موضوع نشان‌دهنده پیشرفت آن‌ها در جهت دستیابی به هدفشان برای افزایش توانایی های انسانی از طریق فناوری تراشه های مغزی است.

متاسفانه ماسک از افشای جزئیات خاص در مورد آزمایش انسانی آتی خودداری کرد و اطلاعاتی در مورد تعداد بیماران درگیر یا مدت زمان آزمایش ارائه نکرد. نورالینک در ماه مه با دریافت مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای آزمایش بالینی اولیه انسانی خود، به پیشرفت بزرگی دست یافته است. تاییدیه FDA گام مهمی برای این شرکت است، زیرا راه را برای Neuralink هموار می‌کند تا ایمنی و کارایی فناوری پیشگامانه خود را در افراد انسانی بررسی کند.

آزمایشات حیوانی Neuralink جنجال برانگیز بوده است!

نورالینک هم اکنون با تحقیقاتی در رابطه با انجام آزمایشات حیوانی روبرو است. این تحقیقات از سوی ایالات متحده صورت می‌گیرد. کارمندان سابق Neuralink ادعا می‌کنند که این شرکت جراحی‌هایی را روی میمون‌ها، خوک‌ها و گوسفندان به شیوه‌ای عجولانه و نادرست انجام داده است که منجر به تلفات حیوانات قابل اجتناب شده است. گفته می‌شود که این آزمایشات حیوانی برای جمع آوری داده هایی در حمایت از کاربرد فناوری نورالینک برای آزمایشات انسانی انجام شده است. این آزمایش های حیوانی تحت فشار بسیار زیاد ایلان ماسک انجام شده بود.

همان طور که Gizmochina اشاره کرده است، بررسی رویه‌های Neuralink نگرانی‌ های مربوط به رویکرد این شرکت به آزمایش‌ های حیوانی را روشن می‌کند. ادعا های مربوط به روش های جراحی ناکافی و مرگ حیوانات، سؤالاتی را در مورد پایبندی شرکت به پروتکل های مناسب و استانداردهای اخلاقی ایجاد کرده است. درست است که نورالینک در حال تلاش برای پیشرفت در زمینه «رابط های مغز و رایانه» است. اما شیوه های تحقیقاتی، به‌ ویژه در زمینه فناوری های پزشکی تجربی، باید مسئولانه باشد. کارشناسان می‌گویند که حتی اگر ایمنی فناوری کمپانی نورالینک در انسان ها ثابت شود، اما به کارگیری تجاری این فناوری ممکن است بیش از یک دهه طول بکشد. این شرکت همچنین با سایر شرکت های نوروتکنولوژی که قبلاً دستگاه های خود را پیاده سازی کرده اند، رقابت می‌کند.

کمپانی نورالینک ایلان ماسک تأییدیه FDA را برای شروع آزمایشات انسانی دریافت کرد

 

نظر شما چیست؟ آیا اولین آزمایش انسانی نورالینک با موفقیت صورت خواهد گرفت یا عدم پایبندی این شرکت به اصول اخلاقی، باعث بروز فاجعه ای خواهد شد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/20/%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D8%A7%D8%AD%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا