اخبار فناوری

متا سیستم عامل Horizon OS را عمومی کرد، ایسوس و لنوو اولین استقبال‌کننده‌ها هستند

مثلاً ممکن است فکر کنید وقتی یک شرکت در یک زمینه موفق است، چرا باید به فکر ورود به بازار دیگری باشد؟ به عنوان مثال، متا یک غول بلامنازع در فضای شبکه های اجتماعی است، اما چرا به طور خاص بر روی هدست تمرکز می کند؟ خوب، شاید به این دلیل که او هدفون را “آینده صنعت” می داند. متا برای این دسته از محصولات سیستم عامل ویژه ای به نام Horizon OS دارد. امروز رسماً اعلام شد که متا سیستم عامل Horizon OS را در دسترس عموم قرار خواهد داد و ایسوس و لنوو اولین کسانی هستند که آن را پذیرفته اند.

Horizon OS Meta

متا امروز به طور رسمی این سیستم عامل را معرفی کرد سیستم عامل Horizon استفاده از آن توسط برندهای شخص ثالث امکان پذیر است. این سیستم عامل قبلاً روی هدست های Oculus موجود بود.

اولین شرکت هایی که سیستم عامل Horizon در هدست‌های جدید آنها، ایسوس و لنوو خواهند بود. هدفون ایسوس این نام تجاری ROG را دارد و برای گیمرها طراحی خواهد شد لنوو این دستگاه‌های واقعیت ترکیبی را برای بهره‌وری، یادگیری و سرگرمی توسعه خواهد داد.»

متا بر این واقعیت تأکید دارد که این دستگاه‌ها از چیپست‌های کوالکام درست مانند هدست‌های Quest 3 استفاده خواهند کرد.

فروشگاه متا کوئست فروشگاه متا هورایزن برای تطابق بهتر با نام سیستم عامل تغییر نام داده شده است. برنامه موبایل Meta Quest نیز به Meta Horizon تغییر نام خواهد داد.

متا همچنین روند حذف موانع بین Meta Horizon Store و App Lab را آغاز کرده است. این تصمیم به هر توسعه‌دهنده‌ای که الزامات فنی و محتوایی اولیه را برآورده می‌کند اجازه می‌دهد نرم‌افزار خود را برای این سیستم‌عامل ارسال کند. عناوین App Lab به زودی در یک بخش اختصاصی در فروشگاه Horizon در دسترس خواهند بود.

ذخیره سازی نیز مرده است برنامه های دو بعدی گوگل پلی او او را تشویق می‌کند که به Horizon OS بیاید، «جایی که می‌تواند با مدل کسب‌وکار فعلی به کار خود ادامه دهد». مشخص نیست که آیا گوگل این دعوت را می پذیرد یا خیر.

سرانجام، متا در حال توسعه یک چارچوب جدید برای برنامه فضایی یا “چارچوب کاربردی فضاییکه به توسعه‌دهندگان تلفن همراه کمک می‌کند تا «تجربه‌های واقعیت ترکیبی» را ایجاد کنند.

با این تصمیم کاملا مشخص شد که متا چه می خواهد سیستم عامل Horizon برای هدست‌های AR/VR/MR همان چیزی است که ویندوز برای رایانه‌های شخصی و اندروید برای گوشی‌های هوشمند است، پلتفرمی که برای همه سازندگان دستگاه‌ها در دسترس است.

شما چی فکر میکنید؟ سیستم عامل اکوسیستم هدفون به دست کدام شرکت خواهد افتاد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/23/%D9%85%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84-horizon-os-%D8%B1%D8%A7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%88%D8%B3-%D9%88-%D9%84/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا