اخبار فناوری

آیا تلفن های همراه برند چینی به طور پیش فرض دارای نرم افزارهای جاسوسی هستند؟ شیائومی، وان پلاس و …

یک مطالعه جدید از دانشگاه ادینبورگ و کالج ترینیتی دوبلین یک مشکل نگران کننده را در برخی از تلفن های هوشمند اندرویدی محبوب چینی نشان می دهد. در چین، بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان، بیش از 70 درصد دستگاه‌ها از اندروید استفاده می‌کنند. این مطالعه نشان داد که برخی از برندها مانند OnePlus، Xiaomi، Oppo و Realme مقادیر زیادی از داده های شخصی را بدون رضایت کاربر جمع آوری و انتقال می دهند. به همین دلیل، گفته می شود که تلفن های همراه برند چینی به طور پیش فرض دارای نرم افزارهای جاسوسی هستند.

نرم افزارهای جاسوسی در تلفن های همراه چینی

محصولات برندهای ذکر شده با تعداد قابل توجهی از اپلیکیشن های سیستمی و مرتبط با برند از پیش نصب شده عرضه می شوند. این نرم افزارها به طور پیش فرض دارای دسترسی فعال مشکوک هستند.

این برنامه ها به طور فعال اطلاعات حساس مربوط به دستگاه، موقعیت مکانی، نمایه کاربر و حتی ارتباطات اجتماعی را جمع آوری و ارسال می کنند. حتی برای کاربران آگاه به حفظ حریم خصوصی که از تجزیه و تحلیل انصراف می‌دهند و از فضای ذخیره‌سازی ابری یا خدمات شخص ثالث استفاده نمی‌کنند، محصولات این برندها همچنان اطلاعات دستگاه و کاربر منحصربه‌فردی مانند شناسه‌های دستگاه، مختصات GPS، الگوهای استفاده از برنامه و تاریخچه پیامک ارسال می‌کنند. . و شماره تماس

متاسفانه کاربران از این انتقال اطلاعات اطلاعی ندارند و هیچ راهی برای اعتراض به آن وجود ندارد. داده‌های جمع‌آوری‌شده را می‌توان به راحتی به شخصی که صاحب دستگاه است پیوند داد و برای اهداف ردیابی استفاده کرد.

لوگوی شیائومی

لوگوی شیائومی

نسخه های جهانی این برندها احتمالاً نرم افزارهای جاسوسی ندارند

این تحقیق بر روی دستگاه های فروخته شده در چین با رابط کاربری اختصاصی اندروید انجام شد. بنابراین، مصرف کنندگان بین المللی ممکن است تحت تأثیر قرار نگیرند.

با این حال، برای کسانی که دستگاه‌های خود را در چین خریداری کرده‌اند، مانند مسافران تجاری یا دانشجویان، توجه به این نکته مهم است که این مطالعه نشان می‌دهد که شیوه‌های جمع‌آوری داده‌ها حتی پس از خروج از کشور بدون تغییر باقی می‌ماند.

برای برجسته کردن آن است نسخه‌های چینی برنامه‌های شخص ثالث بیشتری از پیش نصب شده دارند و در مقایسه با نسخه های بین المللی که مصرف کنندگان در اروپا و سایر مناطق را هدف قرار می دهند، هشت تا ده برابر مجوز بیشتری دارند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما شرکت های چینی یا کشورهای دیگر چنین مجوزی دارند؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا