اخبار فناوری

استفاده فرانسه از نظارت هوش مصنوعی برای تضمین امنیت بازی های المپیک 2024 پاریس

بازی های المپیک پاریس 2024 از 5 تا 21 آگوست 1403 برگزار می شود. هوش مصنوعی نیز این روزها مد شده است، اما به یاد داشته باشید که بسیاری از فناوری های کاربردی ابتدا در زمینه های امنیتی و نظامی استفاده می شود. همانطور که می شنویم، بعید نیست که فرانسه از نظارت هوش مصنوعی برای تامین امنیت المپیک 2024 پاریس استفاده کند.

امنیت المپیک 2024 پاریس با هوش مصنوعی

استفاده از فناوری های هوش مصنوعی هر روز در حال افزایش است. هوش مصنوعی برای اهداف مختلفی استفاده می شود. از تحقیقات آکادمیک گرفته تا ایجاد ویدیوهای جدید و اکنون هوش مصنوعی جایگزین برخی از پرسنل امنیتی خواهد شد. بله، فرانسه استفاده از هوش مصنوعی را برای نظارت تصویری در بازی های المپیک 2024 پاریس تایید کرده است.

در جریان المپیک پاریس در سال 2024، فرانسه از هوش مصنوعی برای نظارت و تجزیه و تحلیل فعالیت ها در پایتخت استفاده خواهد کرد. مقامات دولتی می گویند دوربین مدار بسته الگوریتمی می تواند وقایع از پیش تعیین شده، رفتار غیرعادی و ازدحام جمعیت را تشخیص دهد و به حفظ امنیت میلیون ها گردشگر در تابستان آینده از پایتخت فرانسه کمک کند. این بدان معناست که نقش هوش مصنوعی به مشاهده فوری رویدادها محدود نخواهد شد.

بازی های المپیک پاریس 2024

بازی های المپیک پاریس 2024

شاید سریال «شخص مورد علاقه» را به خاطر بیاورید که بین سال‌های 2011 تا 2016 پخش شد. این سریال دارای هوش مصنوعی است که رویدادهای آینده را پیش‌بینی می‌کند و به افراد مناسب هشدار می‌دهد. به نظر می رسد این سریال آینده نظارت هوش مصنوعی را به خوبی پیش بینی کرده است.

البته همانطور که گفته شد، رویکرد فرانسوی تنها شامل نظارت بصری از طریق دوربین های عمومی، بدون گوش دادن به تماس های تلفنی یا خواندن پیام های مردم است.

با وجود این اقدامات، مشکلات امنیتی همچنان پابرجاست. منتقدان استدلال می کنند که این می تواند منجر به نظارت بدون مجوز شود و این سوال را مطرح می کند که آیا دولت باید محدودیت هایی را برای جنایاتی که هنوز اتفاق نیفتاده اند اعمال کند. با این حال، بسیاری از مردم از استفاده از هوش مصنوعی حمایت می کنند و معتقدند که این کار باعث کاهش حوادث تروریستی می شود. شما چی فکر میکنید

استفان مازارس، نماینده حزب رنسانس امانوئل ماکرون در دفاع از این فناوری گفت:

فرانسه در مقابل تمام جهان باید برای رویارویی با بزرگترین چالش امنیتی تاریخ خود قیام کند.

سازمان دیده بان حریم خصوصی فرانسه، CNIL، نیز از لایحه دولت فرانسه حمایت می کند که هیچ گونه دسترسی به داده های بیومتریک مانند تشخیص چهره را نمی دهد. با این حال، کارشناسان حفظ حریم خصوصی هنوز در مورد استفاده بدون محدودیت از فناوری تردید دارند.

نطر شما چی هست؟ در برخی مناطق، چنین نظارتی قبلاً در سطوح پایین تر استفاده می شود، اما این سؤال که آیا باید قانونی شود یا نه و آیا باید در مورد چنین رویداد مهمی و تعداد زیادی از شهروندان غیر فرانسوی اعمال شود یا خیر، مورد بحث است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا