اخبار فناوری

همه چیز درباره زندگی در پراگ

زندگی در پراگ می تواند برای بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند جذاب باشد. زیرا با مهاجرت به این شهر می توان زندگی با سطح کیفی بالا را با هزینه های زندگی مقرون به صرفه تجربه کرد.

این شهر که پایتخت کشور چک (جمهوری چک) است. به عنوان یکی از زیباترین شهرها با موقعیت مرکزی عالی در اروپا، سیستم حمل و نقل توسعه یافته و امنیت بالا شناخته می شود. هزینه های زندگی در آن نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی پایین تر است. همچنین با بیش از یک میلیون نفر جمعیت نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک است. لذا شرایط یک زندگی ایده آل که مهاجران به دنبال آن هستند، در آن فراهم شده است.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در ادامه یک راهنمایی کلی در مورد زندگی در شهر پراگ را در اختیار شما قرار دهیم.

البته به کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به شهر پراگ و کشور چک را دارند؛ توصیه می کنیم برای دریافت اطلاعات لازم در مورد زندگی دانشجویی در این کشور، شرایط پذیرش در دانشگاه های پراگ و … به مشاوران مجموعه آسپیان دریافت کنید. این مجموعه تنها نماینده رسمی دانشگاه های معتبر چک در ایران است. هر ساله نیز آزمون های ورودی دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی این کشور را در ایران برگزار می کنند.

آشنایی با شهر پراگ و شرایط زندگی در پراگ

پراگ پایتخت جمهوری چک کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی است که با آلمان، اتریش، لهستان و اسلواکی مرز مشترک دارد. این شهر در کنار رودخانه ولتاوا قرار گرفته است و پارک های سرسبز، معماری زیبا و مکان های خیره کننده فراوان برای بازدید چون قلعه پراگ و پل چارلز (که زیباترین پل اروپا محسوب می شود) را دارد.

این شهر مانند تعدادی دیگر از شهرها و کشورهای اروپا مثل پاریس و وین به مناطق و بخش های مختلفی تقسیم شده است. (البته با تعداد بخش های کمتر). هر منطقه نیز با عناوینی مثل پراگ 1، پراگ 2 و … نام گذاری شده است که هر چه عدد آن کمتر باشه فاصله آن منطقه با مرکز شهر کمتر است. به این ترتیب پراگ 2 در مقایسه با پراگ 10 فاصله نزدیک تری با مرکز شهر دارد.

زندگی در پراگ که به دلیل موقعیت مرکزی خود که فقط به اندازه یک سفر کوتاه با پایتخت سایر شهرها و مکان های دیدنی کشورهای دیگر اروپا فاصله دارد؛ این امکان را در اختیار مهاجران به ویژه عاشقان سفر قرار می دهد تا به نقاط مختلف اروپا سفر کنند.

بهترین دانشگاه های پراگ برای تحصیل

بهترین دانشگاه پراگ برای تحصیل در جمهوری چک دانشگاه چارلز است. این دانشگاه با توجه به شهرت و اعتبار خود در سطح بین الملل، هر ساله دانشجویان بین الملل خارجی زیادی  را از کشورهای مختلف دنیا پذیرش می کنند.

متقاضیان ایرانی زیادی نیز هر ساله برای تحصیل در این دانشگاه آماده مهاجرت و زندگی در چک می شود. از مهم ترین دلایل آن ها نیز برای انتخاب دانشگاه چارلز و تحصیل در چک عبارت اند از:

  • • کیفیت آموزشی و اعتبار دانشگاه در سطح بین الملل
  • • شرایط پذیرش راحت در دانشگاه
  • • عدم وجود محدودیت سنی حتی برای رشته های تاپ تحصیلی چون پزشکی، دندانپزشکی و ….
  • • شهریه ارزان و مقرون به صرفه دانشگاه
  • • برگزاری آزمون های ورودی دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در ایران توسط مجموعه آسپیان. (این امر متقاضیان را از سفر به چک برای شرکت در آزمون ورودی بی نیاز می کند و نقش مهمی در کاهش هزینه ها دارد.)
  • • دریافت ویزای تحصیلی چک به صورت تضمینی توسط وکلا و کارشناسان مجموعه آسپیان به عنوان تنها نماینده رسمی دانشگاه برای آن ها.

نکته برای تحصیل در جمهوری چک

مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشکده های پزشکی دانشگاه چارلز در شهر پراگ و دیگر دانشگاه های این کشور مثل دانشگاه پالاتسکی و ماساریک در ایران است. به همین دلیل مسئولیت اعزام متقاضیان ایرانی برای تحصیل پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، فیزیوتراپی در چک بر عهده این مجموعه است.

این مجموعه از طرف دانشگاه های چک، آزمون های ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه چارلز شهر پراگ را در ایران برگزار می کند. لذا با مراجعه و تماس با مشاوران آن ها خیلی سریع می توانید از دانشگاه چارلز چک پذیرش بگیرید و برای تحصیل در جمهوری چک آماده شوید.

 

حمل و نقل عمومی در پراگ

خبر خوب در مورد زندگی در پراگ این است که مانند اکثریت شهرهای اروپایی، پراگ نیز حمل و نقل عمومی عالی و بسیار توسعه یافته ای دارد. در این شهر شبکه ای از مترو، تراموا، اتوبوس و … یافت می شود که می توان از آن ها برای جابه جایی در تمام شهر استفاده کرد.

شهرهای بزرگ چک نیز به خوبی به وسیله قطار به یکدیگر و شهرهای دیگر کشورها متصل شده اند. لذا با استفاده از قطار نیز خیلی سریع و راحت می توانید سفر کنید.

در زمان زندگی در پراگ می توانید بلیط های کاغذی خریداری کنید که استفاده از تمام وسایل حمل و نقل عمومی را از 30 دقیقه تا 72 ساعت پوشش می دهد. البته در صورتی که برای مدت طولانی در شهر پراگ اقامت دارید؛ راه بهتر این است که یک کارت حمل و نقل سالانه به قیمت 3600 CZK تهیه کنید تا دیگر نگران نداشتن بلیط برای استفاده از سرویس های حمل و نقل نباشید.

رستوران و غذاها در پراگ

غذاها در جمهوری چک به معنای واقعی خوشمزه هستند. البته غذاهای چک معمولا شامل گوشت، سس های خامه ای و خورش های دلچسب می شود که از نظر غذایی سنگین و چرب هستند. در نتیجه برای سلامتی چندان مفید نیستند. با این حال خوشمزه و لذیذ هستند.

با زندگی در جمهوری چک غذاهای بین المللی را نیز از دست نمی دهید. زیرا در شهر پراگ رستوران های هندی، مکزیکی، ویتنامی و … زیادی را می توانید ببینید.

در زمان زندگی در پراگ با رفتن به رستوران مطمئنا با اصطلاح denní menu آشنا می شوید. این اصطلاح به منوی روزانه ای برای ناهار اشاره دارد که تقریبا در هر رستورانی یافت می شود و شامل دو یا گاهی چند نوع غذا و یک نوشیدنی می شود که قیمت پایین تری دارد.

نکته دیگر درباره حمل و نقل عمومی پراگ، استفاده از تاکسی ها است. استفاده از تاکسی ها در پراگ به دلیل هزینه بالایی که از مهاجران و گردشگران می گیرند؛ توصیه نمی شود. با این حال اگر در زمان زندگی در پراگ به تاکسی نیاز داشتید بهترین را استفاده از اپلیکیشن Uber  برای گرفتن تاکسی است.

تفریح و گردش در پراگ

پراگ چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در این شهر زیبای اروپایی از مناظر طبیعی زیبا گرفته تا آثار تاریخی چشم گیر مثل پل معروف چارلز، میدان شهر قدیمی، قلعه پراگ، یا میدان Wenceslas و …؛ همچنین رستوران و بارهای مختلف یافت می شود.

شما می توانید صد بار در خیابان های این شهر قدم بزنید و هر بار چیز جدیدی کشف کنید.

تابستان، قطعا بهترین زمان برای گردش و زندگی در پراگ است. مردم در باغ ‌های آبجو، پارک‌ ها یا کنار رودخانه جمع می‌ شوند تا با دوستان خود آبجو بنوشند، گپ بزنند، از کنسرت‌ های فضای باز لذت ببرند، ورزش‌ های خارج از خانه انجام دهند یا فقط از آفتاب لذت ببرند.

اما در زمستان نیز کارهای زیادی مانند رفتن به کنسرت ها و گالری ها یا بازارهای زیبای کریسمس در شهر قدیمی را خواهید داشت.

هزینه های زندگی در پراگ

هزینه های زندگی در جمهوری چک و پایتخت این کشور شهر پراگ، در مقایسه با اکثریت کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر خواهد بود.

سخن پایانی

زندگی در پراگ با توجه به زیبایی، امنیت، تاریخ و فرهنگ غنی، زندگی شبانه پر جنب و جوش و هزینه زندگی مقرون به صرفه، گزینه مناسبی برای مهاجرت و زندگی به حساب می آید. در صورتی که هدف شما مهاجرت تحصیلی به کشور چک است؛ توصیه می کنیم به مجموعه آسپیان و کارشناسان مجرب این مجموعه مراجعه کنید.

مجموعه آسپیان تنها نماینده رسمی دانشکده های پزشکی جمهوری چک است. هر ساله نیز دانشجویان زیادی را برای تحصیل در این کشور اعزام می کند. لذا می توانند به شما در پذیرش سریع و راحت در دانشگاه های این کشور کمک کنند.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/30/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DA%AF/

Updated: 2024-02-17 09:46:56

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا