اخبار فناوری

گوشی هوشمند در پرواز خطوط هوایی هند آتش گرفت

آتش گرفتن گوشی های هوشمند یکی از رایج ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر کاربری رخ دهد. اما وجود چنین مشکلی در هواپیمای در حال پرواز بدون شک خطرات و خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت. بر اساس گزارش ها، اخیرا شاهد آتش گرفتن یک گوشی هوشمند در پرواز خطوط هوایی هند بودیم. با مایفون مگ با من بودن.

گوشی هوشمند در پرواز خطوط هوایی هند آتش گرفت

مدت زیادی است که شاهد آتش گرفتن تعدادی گوشی هوشمند بوده ایم. اما این انفجارها را متوقف نکرده است و برخی از این دستگاه های هوشمند همچنان در حال انفجار هستند. اگرچه هیچ یک از این رویدادها قابل مقایسه با انفجارهای گلکسی نوت 7 سامسونگ نیستند، اما همچنان خطرات زیادی را به همراه دارند. همانطور که به یاد دارید، این گوشی هوشمند سامسونگ پس از کشف مشکلاتی در فرآیند تولید باتری کشف شد که باعث روشن شدن، مرگ و فراموشی دستگاه شد.

گوشی هوشمند در پرواز خطوط هوایی هند آتش گرفت

پس از چندین تماس، سامسونگ تصمیم گرفت گوشی هوشمند را به طور کامل کنار بگذارد و برای جبران این اتفاقات غم انگیز، به سراغ توسعه گوشی بعدی برود. اگرچه شرکت های دیگری مانند سامسونگ به فکر ارتقای کیفیت باتری های خود بوده اند، اما می توان گفت که با وجود موفقیت این شرکت در ایمن سازی باتری مدل های بعدی محصولات خود، همچنان کمبود فناوری و ایمنی باتری وجود دارد. احتمالاً به همین دلیل است که اخیراً در جریان پرواز هوایی Indigo یک گوشی دیگر آتش گرفت و این اتفاق بار دیگر خبر انفجار گوشی ها را به خود اختصاص داد.

آتش سوزی ناگهانی در گوشی هوشمند به خودی خود بسیار نگران کننده است، حال تصور کنید این اتفاق در هوا و در حین پرواز رخ دهد؟ اگر مدیریت نشوند، ممکن است به بیراهه رفته و راه خود را گم کنند و در نتیجه صدها نفر کشته شوند. گزارش اخیر MySmartPrice از دستگاهی صحبت می کند که گفته می شود در جریان پرواز خطوط هوایی هند آتش گرفته است.

انفجار شیائومی پوکو ام 3: هندی ها دوباره تصادف کردند!

خوشبختانه خدمه بدون صدمات جدی جان سالم به در بردند. تنها ضربه روحی ناشی از تجربه این حادثه تلخ کافی بود تا چنین اتفاقی به راحتی مرگ آنها را مشخص کند. خدمه پرواز از یک کپسول آتش نشانی اضطراری استفاده کردند و با واکنش سریع توانستند آتش را مهار کنند.

مدل گوشی هوشمند در آتش ناشناخته باقی مانده است

این حادثه در IndiGo 6E 2037 رخ داد که مسافرانی را از Debrugar به دهلی نو حمل می کرد. این حادثه در روز پنجشنبه 14 آوریل 2022 اتفاق افتاد. پرواز Indigo ساعت 9:36 صبح به وقت تهران از Debrogar در Assam برخاست و حدود ساعت 12:53 به وقت محلی به دهلی نو رسید. به گفته شاهدان، این حادثه در هوا رخ داده است. مقامات و مقامات هوانوردی DGAC (Direction Générale de l’Aviation Civile) خاطرنشان کردند که خدمه پرواز با استفاده از کپسول آتش نشانی آتش را خاموش کردند و هیچ مسافری بر اثر شعله های آتش آسیب ندید.

یکی از خدمه پرواز ظاهراً جرقه و دود ناشی از انفجار را دیده است که از تلفن یکی از مسافران خارج شده است. او به سرعت از کپسول آتش نشانی استفاده کرد و توانست آتش را خاموش کند. از آن زمان این حادثه در هوا رخ داد، اما با این وجود هیچ مشکلی در ادامه پرواز ایجاد نشد. اگر این اتفاق قبل از پرواز رخ می داد، پرواز ممکن بود لغو شود. به گفته IndiGo، این شرکت خدمه خود را برای رسیدگی به حوادث خطرناک آموزش می دهد. بنابراین، خدمه به خوبی توانستند فوریت این لحظه را تحمل کنند. متاسفانه جزئیاتی در مورد گوشی هوشمندی که در آتش سوخته ارائه نشده است.

انفجار گوشی OnePlus یک حادثه دیگر را رقم زد: این بار OnePlus Nord CE!

مطابق با GizChinaعجیب است که مدل گوشی هوشمند منفجر شده را ذکر نکنیم، زیرا سال گذشته مشخص شد که یک گلکسی A21 در انبار هواپیمای آلاسکا آتش گرفته است. این می تواند به راحتی به یک فاجعه دردناک تبدیل شود، زیرا کنترل چنین مشکلی در طول پرواز بسیار دشوار است. همانطور که می دانید اخیرا چندین انفجار و آتش سوزی OnePlus Nord 2 در هند رخ داده است. سال گذشته یک دستگاه POCO M3 به طور ناگهانی منفجر شد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا