اخبار فناوری

معرفی بهترین مقاصد تاریخ گردی کشورمان + فوت و فن سفر

در هر گوشه از کشور عزیز ما ایران آثار تاریخی و باستانی زیادی به چشم ‌می‌خورد، در واقع تاریخ و فرهنگ غنی ایران باعث شده است که در اکثر شهرهای آن جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی مربوط به عصرها و حکومت‌های مختلف وجود داشته باشد. البته در این بین برخی از شهرها قدمت بیشتری دارند و دارای آثار تاریخی و کهن زیادی هستند که برخی از این آثار در یونیسکو نیز به ثبت رسیده است. در ادامه به معرفی مقاصد تاریخ گردی کشورمان خواهیم پرداخت و نکاتی نیز برای سفر ارزان و مقرون‌به‌صرفه بیان خواهیم کرد، همراه ما بمانید.

بهترین مقاصد برای سفر به تاریخ

در برخی از شهرهای تاریخی ایران آثاری از گذشته برجای مانده است که شکوه و عظمت معماری گذشته را نمایان می‌کند و هر بیننده‌ای به وجد می‌آورد. وجود آثار تاریخی و کهن در برخی شهرها باعث جذابیت بیشتر آن شهرها شده است و همچنین سبب شده که به عنوان یک مقصد تاریخی و گردشگری شناخته شوند و پذیرای مسافران داخلی و خارجی زیادی باشند. برخی از مهمترین شهرهای تاریخی ایران عبارتند از:

اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای کهن ایران است که آثار تاریخی بیشماری دارد. کاخ چهل ستون، پل چوبی، سی‌وسه پل، کلیسای وانک، چهارباغ عباسی، میدان نقش جهان، کاخ عالی‌‌قاپو، کاخ هشت بهشت، آتشگاه، ارگ شیخ بهایی و… تنها چند مورد از جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند. ظرافت و هنر به کار رفته در ساخت آنها حیرت‌آور بوده و تاریخ غنی ایرانی در گوشه به گوشه این بناها هویداست.

برای سفر به اصفهان هر فصلی از سال می‌تواند مناسب باشد، به این ترتیب که در بهار بسیار شلوغ، سرزنده و دارای آب‌وهوای مطلوبی است، در تابستان نیز فضای شهر بسیار زیبا بوده و از شلوغی اول بهار خبری نیست. پاییز نیز برای سفر به اصفهان و کویرگردی در اطراف آن مناسب است و زمستان بهترین فرصت برای سفری ارزان به اصفهان محسوب می‎‌شود. هتل‌های بسیار باکیفیت و متعددی در اصفهان وجود و به‌همین‌خاطر اگر به موقع برای سفر اقدام کنید مشکلی از بابت رزرو هتل اصفهان نخواهید داشت.

یزد

بافت تاریخی شهر یزد و وجود آثاری کهنی مثل آب انبار امیر چخماق، خانه هنر یزد، مسجد جامع، موزه مارکار، مجموعه زیر زمینی دروازه مهریز یزد، باغ دولت آباد، قنات زارچ و… نشان از تاریخی و قدیمی بودن این شهر دارد. شهر یزد یک مقصد مناسب برای آشنایی با تاریخ غنی و فرهنگ اصیل ایرانی است.

از مناسب‌ترین زمان‌ها برای سفر به این شهر تاریخی اواخر زمستان تا اوایل اردیبهشت را می‌توان نام برد؛ چراکه در این ایام آب‌وهوای بسیار معتدل و مناسبی دارد. برای رزو هتل یزد می‌توانید به‌صورت اینترنتی یا حضوری اقدام کنید و از اقامت و گردش در این شهر زیبا لذت ببرید.

همدان

یکی دیگر از شهرهای باقدمت ایران که آثار تاریخی بسیار زیادی دارد، شهر همدان است. از آثار تاریخی این شهر می‌توان هگمتانه، غار علیصدر، دهکده توریستی گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، گنبد علویان، برج قربان همدان، شیر سنگی، آرامگاه باباطاهر عریان، کاروانسرای تاج آباد و… نام برد.

در حالت کلی فصل تابستان برای سفر به همدان زمان بسیار مناسبی از لحاظ مساعد بودن شرایط آب‌وهوایی است. اواخر خرداد و اوایل پاییز نیز از جمله زمان‌های مناسب برای سفر به همدان محسوب می‌شوند.

اردبیل

از دیگر شهرهای قدیمی و غنی از آثار تاریخی و باستانی، شهر اردبیل است. در طول تاریخ این شهر با نام‌های مختلفی شناخته می‌شده و قرارگاه چندین پادشاه ایرانی بوده است. از آثار تاریخی اردبیل می‌توان مواردی مثل بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، آرامگاه شاه اسماعیل، خانه مناف‌زاده، موزه مردم شناسی اردبیل، مقبره شیخ امین‌الدین جبرائیل، خانه تاریخی میرفتاحی، مسجد میرزا علی‌اکبر، بازار بزرگ اردبیل، پل هفت چشمه و… را برشمرد.

اواسط فصل بهار، فصل تابستان و اوایل فصل پاییز به علت معتدل بودن آب‌وهوا زمان‌های مناسبی برای سفر به این شهر هستند.

تبریز

شهر تبریز از گذشته تاکنون یکی از مهم‌ترین شهرهای استان آذربایجان شرقی بوده است و تاریخ بسیار پرباری دارد. آثارتاریخی زیادی نیز در این شهر قرار گرفته است که از جمله می‌توان مسجد کبود، مقبره‌الشعرا، موزه آذربایجان، کوه عینالی (کوه عون بن علی)، ربع رشیدی، بازار تبریز، ائل گلی، خانه مشروطه، خانه استاد شهریار، خانه پروین اعتصامی، ارگ تبریز، کلیسای مریم مقدس و… را نام برد.

در حالت کلی شش ماه اول سال و اوایل پاییز زمان مناسبی برای سفر به تبریز است؛ چراکه در اکثر مواقع زمستان‌های سرد و پر بارشی دارد. برای اینکه بتوانید هتل مدنظر خود را در تبریز بدون صرف هزینه و وقت اضافی رزرو کنید، می‎توانید از گزینه رزرو آنلاین هتل استفاده نمایید.

علاوه بر موارد نام برده شده شهرهایی مثل تهران، قزوین، شوش، کرمانشاه، کاشان، شیراز، زابل و… جزو مقاصد تاریخی هستند وآثار تاریخی زیادی دارند.

فوت و فن هایی برای سفر ارزان

سفر یکی از بهترین راه‌ها برای رهایی از روتین یک زندگی روزمره و دور شدن از فضای آلوده یا شلوغ شهری است که می‌تواند انرژی از دست ر فته شما را بازیابی کند و برای ادامه مسیر زندگی و کاری انگیزه و امید بیشتری به دست آورید.

از آنجایی‌که صرفه‌جویی در هزینه سفر و انجام یک سفر اقتصادی بسیار مطلوب است، برای تحقق این موضوع می‌توانید سفر خود را به ایام غیر پیک موکول کرده و از تخفیفات خوبی که روی هزینه هتل‎‌ها، بلیط‌ها و… اعمال می‎‌شود، استفاده کنید.

جستجو در بین بلیط‌های لحظه آخری یا چارتری و همچنین مقایسه قیمت انواع بلیط‌ها می‌تواند در انتخاب بهتر و ارزان‌تر به شما کمک کند. به همراه داشتن برخی مواد غذایی، جایگزین کردن سفر زمینی با سفر هوایی، رزرو هتل‌های قیمت مناسب، اجتناب از خریدهای اضافی، به همراه داشتن چادر و… نیز می‌توانند تا حدودی هزینه سفر شما را کاهش دهند.

مقاصد تاریخی در کشور ما ایران بسیار زیاد است و آثار تاریخی فراوانی نیز در جای جای آن وجود دارد که بسیار با ارزش و گرانبها هستند. برای آشنایی با تاریخ غنی و پربار ایران می‌توانید بازدید از برخی مقاصد تاریخی را در برنامه خود قرار دهید. برای خرید بلیط و رزرو هتل در شهرهای تاریخی و دیگر مقاصد می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر فعال در این حوزه اقدام کنید.

 

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/21/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%B5%D8%AF-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AE-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا