اخبار فناوری

تست مقایسه بهترین دوربین گوشی های 2022 توسط MKBHD: برتری میان رده گوگل برای دومین سال متوالی!

معروف ترین یوتیوبر فناوری، مارکوس براونلی با نام مستعار MKBHDهفته گذشته دوربین گوشی های هوشمند 2022 خود را با یک سیستم رتبه بندی دقیق جدید مقایسه کرد وب سایت اختصاصی پس از سه روز راه اندازی شد بیش از 6 میلیون نفر به 20 میلیون برای حجم قابل توجهی از داده ها رای دادند. نتیجه مقایسه اما عجیب و تا حدودی آشنا بود. امسال و برای دومین سال متوالی، سری A میان رده گوگل توانست رتبه برتر بهترین دوربین را در بررسی گوشی هوشمند MKBHD در سال 2022 به خود اختصاص دهد. در ادامه بررسی کامل این تست را پوشش خواهیم داد. و تمام جوانب آن و نوع جدید طبقه بندی.

تست مقایسه ای بهترین دوربین گوشی های MKBHD 2022

سیستم رای گیری ابتکاری جدید، برخلاف نظرسنجی های سنتی سال گذشته که گوشی ها را یکی یکی با هم مقایسه می کردند، این بار در قالب مدل جدیدی به نام الو ارائه شد که در یک سایت اختصاصی میزبانی شد. این حالت با پردازش نتایج عکس ها و ارائه آنها در قالب آمار، دید دقیق تری از مقایسه دوربین بین گوشی های هوشمند به ما می دهد که تا حد زیادی از مشکلات و انتقادات سال های گذشته می کاهد.

روش کار این تست به این صورت است که کاربران باید به یکی از دو تصویری که در مقابل خود می بینند رای دهند و هیچ یک از بینندگان (حتی خود مارکوس!) نمی دانند کدام تصویر با کدام گوشی هوشمند ضبط شده است، بنابراین تست دوربین انجام می شود. کاملاً ناشناس (تست دوربین کور) انجام می شود.

در این تست 16 دستگاه به عنوان بهترین گوشی های هوشمند سال 2022 انتخاب شدند که لیست کامل آن ها در تصویر زیر ارائه شده است.

16 گوشی مورد استفاده در تست مقایسه دوربین MKBHD

16 گوشی مورد استفاده در تست مقایسه دوربین MKBHD

همچنین لازم به ذکر است که این گوشی ها در سه دسته مجزا قرار می گیرند عکاسی در نور روز و روشن، عکاسی در شب و شرایط کم نور و در نهایت عکاسی پرتره به رقابت پرداختند. دانستن جای تعجب دارد پیکسل 6a در حالی که Oppo برنده جایزه بهترین دوربین گوشی هوشمند در سال 2022 با بیشترین رای در بین سه دسته شد X5 Pro را پیدا کنید این فیلم برنده بهترین تصویر استاندارد در روز روشن شد و سپس پیکسل 7 پرو برنده بهترین عکاسی در نور کم و بهترین عکاسی پرتره شد.

سناریوهای عکاسی در روز، شب و پرتره

سناریوهای عکاسی در روز، شب و پرتره

در نتایج کلی و مجموع آرا در سه سناریو عکاسی، پیکسل 7 پرو در واقع بعد از پیکسل 6a در جایگاه دوم قرار گرفت و ایسوس زنفون 9 در جایگاه سوم قرار گرفت. گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ در جایگاه پنجم و آیفون 14 پرو مکس در جایگاه هفتم قرار گرفتند. در این میان بد نیست به گوشی های Realme 10 Pro و Mate 10 Pro + نیز اشاره کنیم که پس از نماینده Oppo و مانند دو برند چینی دیگر به ترتیب در رتبه های ششم و هشتم قرار دارند.

بهترین دوربین تلفن همراه 2022

بهترین دوربین تلفن همراه 2022

همچنین در میان بدترین نتایج، نام دو گوشی پرچمدار متعلق به سونی و موتورولا به چشم می خورد. البته لازم به ذکر است که این عکس ها در حالت خودکار گوشی ها ثبت شده اند و به عنوان مثال اکسپریا 1 IV در حالت پیشرفته خود می تواند عکس های بسیار بهتری را ذخیره کند. علاوه بر این، نتایج Edge 30 Ultra به عنوان اولین دستگاه با سنسور تصویر 200 مگاپیکسلی ناامید کننده است.

بدترین دوربین تلفن همراه 2022

بدترین دوربین تلفن همراه 2022

گوگل با گوشی های میان رده و پرچمدار خود در طول سالیان متمادی شهرت زیادی در زمینه عکاسی با موبایل به دست آورده است. با این حال، تعجب آور بود که ببینیم پرچمدارانی مانند گلکسی اس 22 اولترا و آیفون 14 پرو مکس حتی به مقام دوم یا سوم نرسیدند. در نهایت، این همان چیزی است که کاربران با جامعه آماری بالا به آن رای دادند.

Pixel 6a در تست مقایسه بهترین دوربین گوشی 2022 MKBHD رتبه اول را کسب کرد

Pixel 6a در تست مقایسه بهترین دوربین گوشی 2022 MKBHD رتبه اول را کسب کرد

اگر شما نیز قصد شرکت در این آزمون را دارید، MKBHD اعلام کرده است که سایت اختصاصی تا پایان ژانویه 2023 در دسترس خواهد بود. بنابراین برای بنچمارک بهترین دوربین تلفن همراه در سال 2022، در این زمان برای این لینک برو نتایج آماری خود را با نتایج نهایی مقایسه کن.

نظر شما در مورد تست مقایسه بهترین دوربین گوشی MKBHD 2022 و نتایج جالب آن چیست؟ به نظر شما کدام گوشی هوشمند شایسته عنوان بهترین دوربین سال است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا