اخبار فناوری

انتظار نمی رود سری گوشی های آیفون 2022 به روزرسانی قابل توجهی نسبت به لنز دوربین داشته باشند.

انتظار نمی رود سری گوشی های آیفون 2022 به روزرسانی قابل توجهی نسبت به لنز دوربین داشته باشند.

پیش بینی می شود که شرکت اپل هیچ تغییری در لنزهای دوربین گوشی های آیفون خود ندهد، و ممکن است زمانی که خانواده ی آیفون 2022 در سال آینده رونمایی می شود شاهد این عدم تغییر باشیم. بر طبق گفته ی تحلیلگر مشهور شرکت TF International Securities ، ارتقای لنزهای هفت عنصر ارائه شده در آیفون 12 احتمالاً در سری گوشی های امسال و همچنین گوشی های سال آینده دیده می شود.

اگرچه انتظار می رود دوربین گوشی های آیفون به روزرسانی شود، اما شرکت اپل احتمالاً لنزها را تا سال 2023 ارتقا نمی دهد و محدودیت هایی را به همراه دارد.

یک گزارش جدید از مینگ چی کو تحلیلگر معروف اپل منتشر شده است که مربوط به استفاده ی شرکت اپل از همان سیستم لنز برای گوشی های آیفون سری 2021 و 2022 می باشد. قبلاً مینگ چی کو اظهار داشته بود که دوربین این سری آیفون در قسمت الترا واید (فوق عریض) انتظار می رود که ارتقا داده شود، اما احتمالاً فناوری لنز به همان شکل باقی خواهد ماند و تغییری در آن داده نمی شود. در حالی که این بدان معنا است که سری آیفون 13 همچنان عکسهای با کیفیت بالا ارائه می دهد اما یک سری محدودیت ها در گرغتن عکس و فیلم وجود دارد.

برای مثال، بزرگنمایی دوربین بدون از دست دادن کیفیت می تواند محدود باشد و این محدودیت ممکن است گوشی های آیفون سری 2022 را نیز تحت تاثیر قرار دهد، با فرض بر این که پیش بینی مینگ چی کو تحقق یابد. برخلاف اپل، در حال حاضر تولیدکنندگان عمده ی تلفن های اندرویدی از لنزهای پریسکوپی در بهترین گوشی های هوشمندشان استفاده می کنند و به آنها درجات جدیدی از قابلیت های زوم اپتیکال داده می شود. شاید اپل در انتظار ارتقای این لنزها می باشد که بیشتر ارتقا یابند و همچنین قیمتشان کاهش یابد، بنابراین تامین کنندگان مربوطه را برای این بخش حفظ می کند.

در یک گزارش متفاوت، ذکر شده است که احتمال دارد سنسور LiDAR برای نسخه های غیر پرو استفاده شود، بدان معنی که آیفون 13 و آیفون 13 مینی هم که اواخر امسال وارد بازار می شوند می توانند دارای این سنسور باشند. به طور خلاصه، ممکن است اطلاعات به روز بیشتری را نسبت به آنچه که قبلاً پیش بینی شده بود را به دست آوریم، بنابراین عدم استفاده از این لنزها تا 2 سال دیگر چندان اتفاق بدی به نظر نمی رسد. همچنین از آنجا که شرکت اپل قصد دارد که لنزهای 7P بیشتری تهیه کند، مینگ چی کو معتقد است که تامین کنندگان باید شاهد رقابت سختی در بخش قیمت گذاری باشند.

شرکای عمده ی تامین کننده از جمله شرکت Largan و شرکت Genius Electronics احتمالاً با یکدیگر بر سر فراهم کردن درصد بالایی از لنزها و ارسال آن به شرکت اپل در ماه های اینده مشاجره خواهند داشت. فقط غول آیفون است که می تواند از این رقابت داغ بهره ببرد چرا که می تواند قیمت گذاری بهتری برای این لنزها اعمال کند.

منبع خبر : AppleInsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا