اخبار فناوری

سقوط آزاد سامسونگ در بازار گوشی‌ های تاشو چین

چندی پیش، سامسونگ در بازار گوشی های تاشو چین عملکرد بسیار خوبی داشت، اما اکنون اوضاع برای این غول کره ای چندان خوب به نظر نمی رسد.

اگر با افرادی صحبت کنید که اخبار فناوری در مورد گوشی های تاشو را دنبال نمی کنند، به زودی متوجه خواهید شد که آنها فقط دو مدل از این گوشی ها را می شناسند. Galaxy Z Fold و Z Flip. به گزارش وب سایت phonearena، سامسونگ موفقیت خود را مدیون پیشگام بودن در زمینه گوشی های تاشو و البته بازاریابی قوی خود است. تاکنون کره ای ها جزو معدود برندهایی هستند که دستگاه های تاشو خود را در سراسر جهان عرضه می کنند.

چندی پیش، موفقیت سامسونگ در چین نیز مشهود بود، اما اکنون برندهای داخلی این بازار شلوغ را در اختیار گرفته اند.

جایگاه سامسونگ در بازار تاشو یک شبه از دست رفت!

برندهایی مانند هواوی، آنر، ویوو، اوپو و شیائومی رقبای اصلی سامسونگ هستند. در نتیجه، این برد محبوب شاهد کاهش شدید سهم بازار خود بود. البته این مشکل کاملاً به دلیل نماینده بهتر رقبا نیست.

آخرین اطلاعات منتشر شده توسط IDC برای سه ماهه اول سال نشان می دهد که سهم کره ای ها در بازار تاشو چین، 5.9 درصد او هست. این مقدار سهام 30 درصد نسبت به سه ماهه قبل بسیار کمتر است. Alamcord سامسونگ این شرکت را در انتهای لیست تولید کنندگان گوشی های تاشو قرار داده است.

جایگاه اول بازار متعلق به هوآوی با سهم 44.1 درصدی است، پس از آن Honor با 7.26 درصد، ویوو با 12.6 درصد و اوپو با 9 درصد قرار دارند. در حالی که سامسونگ در ابتدا در فناوری تلفن های تاشو دست برتر را داشت، اکنون به نظر می رسد که چینی ها به این موضوع رسیده اند. علاوه بر این، شرایط ژئوپلیتیکی شرایط را برای غول کره ای دشوارتر کرده است.

گوشی های تاشو سامسونگ

گوشی های تاشو سامسونگ

میهن پرستی چینی خاری در چشم کره ای هاست

در چین، عموم مردم از الگوی «مصرف ملی» پیروی می کنند و علاقه بیشتری به خرید محصولات از کشور خود نشان می دهند. در نتیجه حتی اگر سامسونگ گوشی بهتری نسبت به رقبای خود عرضه کند، باز هم چینی ها تمایلی به خرید محصولات این شرکت ندارند.

شما چی فکر میکنید؟ آیا سامسونگ می تواند راهی برای به دست آوردن مجدد سهم بازار بیابد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/30/%D8%B3%D9%82%D9%88%D8%B7-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا