اخبار فناوری

معرفی انواع دوربین داهوا – مایفون مگ

داهوا یکی از بزرگترین کمپانی‌های کشور چین است که محصولات آن در دنیا طرفداران زیادی دارد. این شرکت تولید کننده انواع دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی است. علت محبوبیت انواع دوربین داهوا تنوع بالا، قیمت مناسب، کیفیت عالی و پشتیبانی آنها است که دوربین‌های داهوا را به عنوان یک گزینه مهم برای خریداران تبدیل کرده است. از دیگر مشخصات محصولات داهوا این است که انعطاف پذیری بالایی دارند و قابل ادغام با دیگر سیستم‌ها هم هستند.

کیفیت تصویری که دوربین‌های مداربسته داهوا در اختیار کاربران قرار می‌دهند بسیار رضایت بخش است، در نتیجه افرادی که به دنبال دوربین مداربسته با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند، می‌توانند از این دوربین‌ها استفاده کنند.

در ادامه به معرفی انواع دوربین داهوا از نظر شکل ظاهری و تکنولوژی ساخت می‌پردازیم:

انواع دوربین داهوا از نظر شکل ظاهری

دوربین‌های مداربسته داهوا از نظر شکل ظاهری به 3 گروه دام ، بولت و اسپید دام تقسیم می‌شوند.

دوربین دام داهوا

دوربین‌ دام داهوا در داخل یک محفظه گنبدی شکل قرار می‌گیرد، به همین خاطر به دوربین‌های سقفی یا دام معروف است. دوربین دام داهوا برای محیط‌های بسته مانند فروشگاه‌ها، داخل پارکینگ، داخل آرایشگاه‌ها، داخل ساختمان‌های اداری و دیگر محیط‌هایی که از تاثیر شرایط جوی دور هستند، مناسب می‌باشد.

زاویه دید وسیع دوربین دام داهوا و استفاده آسان باعث شده است که به عنوان بهترین دوربین داخلی شناخته شود. در خرید دوربین دام داهوا باید به این نکته دقت کنید که این دوربین‌ها فاقد مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی هستند و برای محیط‌های صنعتی مناسب نمی‌باشند. همچنین دوربین دام داهوا با وجود زاویه دید گسترده، مسافت و برد کوتاهی دارد، بنابراین برای کاربردهایی که به برد طولانی نیاز دارند، گزینه مناسبی نیست.

لازم به ذکر است که قیمت دوربین دام داهوا را می‌توان به عنوان یک برگ برنده بزرگ برای این دوربین در نظر گرفت، چون معمولا افراد برای نصب دوربین در محیط خانه یا یک فروشگاه کوچک، نمی‌خواهند هزینه بالایی بپردازند و از طرف دیگر به دنبال یک برند معتبر برای این کار هستند، که در این حالت، دوربین دام داهوا بهترین راهکار خواهد بود و برای خرید دوربین دام داهوا به این صفحه (https://faradidcamerashop.com/product-category/cctv/dahua/dome/) از سایت فرادید مراجعه کنید.

دوربین بولت داهوا

دوربین مداربسته بولت داهوا برخلاف دوربین دام برای محیط‌های بیرونی مناسب می‌باشد و به گونه‌ای طراحی شده است که در انواع شرایط جوی با رطوبت و دمای مختلف می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. دوربین بولت داهوا با دارا بودن پایه در هر جهت قابل تغییر است، در نتیجه قابلیت تحرک زیاد و امکان نصب برای محیط‌های مختلف را دارد. دوربین‌های بولت داهوا برای محیط‌های تفریحی، پارک‌ها، در بخش حمل و نقل مانند کنار جاده‌ها، کارخانه‌ها و بخش صنایع مختلف، حیاط ساختمان، ویلا، باغ، پارکینگ‌ها مناسب می‌باشد.

جنس دوبین بولت داهوا از نوع فلزی یا پلاستیکی است و براساس نیاز پروژه و مکان مورد نظر خود می‌توانید انتخاب کنید. قابلیت دید در شب دوربین بولت داهوا متفاوت است و فاصله دید و وضوح تصویر به مدل و ابعاد دوربین بستگی دارد.

به طور کلی دوربین بولت داهوا در محیط‌های بدون سقف و فضاهای باز استفاده می‌شود، چون به گونه‌ای طراحی شده است که مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از خود نشان می‌دهد و در دسته دوربین‌های Outdoor قرار می‌گیرد و اگر قصد خرید دوربین بولت داهوا را دارید به این صفحه (https://faradidcamerashop.com/product-category/cctv/dahua/bullet/) از سایت فرادید مراجعه کنید و با مناسب‌ترین قیمت دوربین بولت داهوا را خریداری کنید.

دوربین اسپید دام داهوا

دوربین‌های اسپید دام داهوا که به دوربین‌های PTZ هم معروف هستند، قابلیت حرکت در محور افقی و عمودی را دارند. این دوربین‌ها با قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای که دارند برای پروژه‌ها و سیستم‎های نظارتی و امنیتی گزینه بسیار مناسبی هستند. دوربین PTZ داهوا با چرخش ۳۶۰ درجه در محور افقی و چرخش ۱۸۰ درجه در محور عمودی کمک می‌کند که تقریباً هیچ نقطه‌ای دور از چشم این دوربین‌ها نماند.

قیمت دوربین اسپید دام داهوا از دوربین‌های معمولی بیشتر است و این امر به دلیل برخورداری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی است که دوربین‌های معمولی نمی‌توانند ارائه دهند. توجه کنید که نصب دوربین اسپید دام داهوا در فضاهای وسیع بسیار مقرون به صرفه است، چون قابلیت چرخش دارد و برای پوشش همه نقاط، بهترین گزینه به شمار می‌رود و اگر شما هم با توجه به نیاز خود قصد خرید دوربین اسپید دام داهوا را دارید به این صفحه (https://faradidcamerashop.com/product-category/cctv/dahua/ptz/) از سایت فرادید مراجعه کنید.

انواع دوربین داهوا از نظر تکنولوژی ساخت

دوربین‌های مداربسته داهوا از نظر تکنولوژی ساخت به دو گروه تحت شبکه (IP) و دوربین های HDCVI تقسیم می‌شوند.

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP

دوربین‌های ای‌پی یا تحت شبکه داهوا در بستر شبکه هستند و می‌توانند به بقیه تجهیزات داخل پروژه متصل شوند و سیستمی یکپارچه به وجود آورند. یکی دیگر از مزایای دوربین‌های تحت شبکه داهوا، متصل شدن آن‌ها به سرورها است، در نتیجه شما می‌توانید تصاویر ضبط شده را در داخل سرورها به مدت طولانی نگه دارید و از داخل دستگاه‌های دیگر شبکه هم به تصاویر و فیلم‌ها دسترسی داشته باشید.

دوربین‌های تحت شبکه با کیفیت تصویر بالا و ویژگی‌های هوشمند، اتصال به شبکه و قابلیت مدیریت مرکزی در پروژه‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه با توجه امکانات آن بالاتر است.

لازم به ذکر است که کیفیت دوربین‌های تحت شبکه در مقایسه با دوربین‌های HDCVI بالاتر است و در نتیجه شفافیت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دوربین‌های تحت شبکه داهوا با امکانات و قابلیت‌هایی که دارند، برای سیستم‌های نظارتی شهری، کنترل پاساژها، کارخانه‌ها، سیستم‌های دولتی و خصوصی، شهرداری‌ها، مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌هایی که زیر نظر مراجع قانونی یا مرتبط با مراجع قانونی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته باید بگوییم که دوربین‌های تحت شبکه داهوا برای پروژه‌های کوچک هم می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، اما از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

 

دوربین های HDCVIداهوا

دوربین مداربسته HDCVI داهوا یک دوربین با تکنولوژی جدید است که مختص شرکت داهوا می‌باشد. این نوع دوربین در بستر کابل کواکسیال داده‌ها را منتقل می‌کند و کیفیت تصویر آن بر حسب مگاپیکسل بیان می‌شود.

لازم است بدانید که دوربین HDCVI داهوا به عنوان یکی از بهترین‌ دوربین‌های HD در جهان همواره با دوربین‌های Turbo HD هایک ویژن در حال رقابت است.

با توجه به قیمت مناسب‌تر این نوع دوربین‌ها در مقایسه با دوربین‌های تحت شبکه، معمولا در پروژه‌های کوچک‌تر با حداکثر ۳۲ دوربین استفاده می‌شوند.

 

خرید انواع دوربین داهوا با مناسبترین قیمت از فروشگاه اینترنتی فرادید

خرید دوربین مداربسته داهوا با قیمت مناسب دغدغه خیلی از مردم است و اکثر مردم به دنبال فروشگاه اینترنتی معتبر هستند.

شرکت فرادید، نمایندگی مجاز فروش انواع دوربین داهوا، هایک ویژن و مکسل است و محصولات را با پایین‌ترین قیمت به همراه گارانتی معتبر در اختیار خریدار قرار می‌دهد. این موضوع موجب افزایش قابلیت اطمینان و خرید ایمن و راحت می‌شود. شرکت فرادید انواع دوربین مداربسته تحت شبکه، HDCVI، Turbo HD و AHD را برای کاربردهای مختلف در فروشگاه خود قرار داده است تا کاربر با نیازهای ساده و حرفه‌ای، بتواند محصول مورد نظر خود را با مناسب‌ترین قیمت خریداری کند.

مهم‌ترین عاملی که موجب شده است تا خریدار برای بار چندم به سراغ خرید از شرکت فرادید برود، قیمت منصفانه این شرکت می‌باشد که همه قشرها را با سطح درآمد متفاوت در نظر می‌گیرد و با توجه به این موضوع، محصولات خود را قیمت‌گذاری می‌کند.

اگر به دنبال خرید دوربین داهوا با مناسبترین قیمت، گارانتی محصول، ضمانت اصالت کالا هستید، کافیست سری به فروشگاه اینترنتی فرادید بزنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/22/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D9%87%D9%88%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا