اخبار فناوری

افزایش سهم iOS در دنیای موبایل در سه ماهه آخر سال 2023 + رهبری هواوی در چین

پس از عرضه موفقیت آمیز اعضای Pro از خانواده آیفون 14 اپل، سهم بازار iOS در سه ماهه آخر سال 2022 افزایش یافت. همزمان با افزایش سهم iOS در دنیای موبایل در سه ماهه آخر سال 2023، طبیعتاً سهم اندروید کاهش یافته است. اندکی، اما تفاوت بین سهم اندروید و iOS هنوز آنقدر زیاد است که ممکن است برتری گوگل هرگز از بین نرود. . جالب اینجاست که در بازار موبایل چین، هواوی همچنان پیشتاز است.

افزایش سهم iOS در دنیای موبایل

بازار گوشی های هوشمند در حال حاضر کاملاً با ثبات است، بنابراین تغییرات نسبتاً کوچک هستند. بر اساس داده‌های Statista، سیستم‌عامل موبایل iOS اپل، در حالی که اندروید بیش از 70 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، کمتر از 30 درصد سهم دارد. چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​نبرد بین سیستم عامل های موبایل بین این دو پلتفرم طولانی و موفقیت آمیز است و تقریباً نمی توان سهم خاصی را برای عناوین دیگر ذکر کرد.

آیفون 14 پرو و ​​14 پرو مکس اولین پیشرفت های عمده دوربین را در محصولات موبایل اپل در سال های اخیر به ارمغان آورده اند. این ارتقاء همراه با طراحی جدید ناچ به نام Dynamic Iceland، افراد بیشتری را تشویق به ارتقاء کرد.

با این حال، طراحی زیبا و اولین دوربین با وضوح بالا تنها دلیل افزایش سهم iOS نیست. ادیت ریدز، تحلیلگر در StockApps، می نویسد:

“سهم اپل از بازار موبایل به دلیل تمرکز آن بر تجربه مشتری، طراحی های نوآورانه و محصولات با کیفیت در حال افزایش است. اپل با معرفی پرچمدار جدید آیفون 14 پرو مکس، به خود برتری رقابتی داده و کاربران بیشتری را به پلتفرم خود جذب کرده است. اندروید از دست دادن سهم بازار در بازارهای کلیدی مانند چین به دلیل فقدان نوآوری و چندپارگی که مشتریان را به سمت اپل سوق داده است.

سهم برندهای مختلف در بازار موبایل چین

سهم برندهای مختلف در بازار موبایل چین

سهم برندهای مختلف در بازار موبایل چین

اپل بزرگترین برند خارجی گوشی های هوشمند در چین است و با کاهش اخیر هواوی (به دلیل تحریم های تجاری)، این دو شرکت بسیار به هم نزدیک شده اند. با این حال، همانطور که StockApps اشاره می کند، ماهیت باز بودن اندروید به شرکت ها این امکان را داده است که سیستم عامل را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند و جایی برای خود در بازار ایجاد کنند.

نطر شما چی هست؟ عملکرد برندهای مختلف را در بازار چگونه می بینید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا