اخبار فناوری

محدودیت‌های آپدیت HyperOS شیائومی روی گوشی‌های ارزان

آپدیت هایپراواس شیائومی خیلی از کاربران را امیدوار کرده بود که خاطرات تلخ MIUI دیگر تکرار نخواهد شد. تست‌های اولیه این رابط کاربری جدید روی گوشی‌های پرچمدار و بالارده واقعا امیدوارکننده ظاهر شده بودند. با این حال به تازگی درباره محدودیت‌های آپدیت HyperOS شیائومی روی گوشی‌های ارزان اخباری به گوشی می‌رسد. محدودیت‌هایی که مشابه MIUI، روی گوشی‌های ارزان اعمال خواهد شد.

محدودیت‌های HyperOS روی گوشی‌های ارزان

پیش‌تر شنیده بودیم که احتمالا آپدیت HyperOS نیز به مانند MIUI مبتنی بر ۲ نسخه سیستم عامل اندروید عرضه شود. در حقیقت گزارش غیررسمی به ما می‌گوید که هایپراواس هم می‌تواند مبتنی بر اندروید ۱۳ باشد و هم مبتنی بر اندروید ۱۴. این خبر بدی نیست ولی نشان می‌دهد که همان پلتفرم MIUI هنوز در HyperOS نیز ادامه دارد.

یکی دیگر از شاخصه‌های MIUI که در HyperOS ادامه خواهد داشت، محدودیت‌های روی گوشی‌های ارزان است. محدودیت‌هایی که بیشتر از جنس پردازش گرافیکی بوده و بر تجربه بصری کاربر تاثیرگذار خواهد بود.

آپدیت هایپراوس ویژگی‌ها و گزینه‌های سفارشی‌سازی فراوانی را برای بهبود تجربه کاربر ارائه می‌دهد. با این حال، همه کاربران ممکن است به عناصر بصری خاص آن دسترسی نداشته باشند. مواردی که ظرافت‌های مهم را به رابط اضافه می‌کنند.

افکت مات‌شدن پس زمینه کنترل سنتر یا افکت شیشه‌ای

سمت راست با افکت مات شدن پس زمینه کنترل سنتر - سمت چپ بدون آن

سمت راست با افکت مات شدن پس زمینه کنترل سنتر – سمت چپ بدون آن

یکی از ویژگی‌های زیبایی‌شناختی که برخی از کاربران محصولات ارزان‌تر در آپدیت HyperOS دریافت نمی‌کنند، افکت تارشدن بازکردن برخی منوها مانند موارد زیر است:

  1. ۱- کنترل‌سنتر
  2. ۲- پنل تنظیم صدا
  3. ۳- مرکز نوتیفیکیشن

در تصویر بالا مقایسه بود و نبود این افکت در MIUI را می‌بینید اما در هایپراواس هم هیمنطور گزارش شده است.

محدودیت‌های انیمیشن در محصولات ارزان مجهز به هایپراولس

آپدیت HyperOS به دلیل انیمیشن‌های روان خود شهرت گرفته است. این انیمیشن‌های جدید و روان پیمایش در رابط کاربری را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند.

با این حال، کاربران گوشی‌های ارزان شیائومی، پوکو و ردمی که آپدیت HyperOS را دریافت کنند، ممکن است انیمیشن‌های زیر را نداشته باشند:

  1. ۱- محوشدن (Fade) موجود در کنترل سنتر
  2. ۲- انیمیشن باز کردن برنامه
  3. ۳- انیمیشن برنامه‌های اخیر
  4. ۴- انیمیشن آبکون‌های متحرک سیستمی (ویدیو زیر)

این انیمیشن‌ها نه تنها به جذابیت بصری کمک می‌کنند، بلکه تعامل کلی کاربر را برای ارائه یک انتقال یکپارچه بین عناصر مختلف UI افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: آپدیت HyperOS شاید برای این ۱۱۷ گوشی شیائومی، پوکو و ردمی عرضه شود

دلیل این محدودیت‌های HyperOS برای گوشی‌های ارزان چیست؟

همانطور که بالاتر هم گفتیم، همین حالا هم محدودیت‌های ذکر شده در MIUI و برای محصولات ارزان وجود دارد. طبیعتا دلیل آن را می‌توان در توان سخت‌افزاری کمتر آن‌ها برای ارائه باکیفیت این المان‌های بصری است. گاهی عملکرد سریع بدون افکت، بهتر از عملکرد لگ‌دار با افکت است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هایپراواس هم نتواند تجربه کاربری کاربران پرتعداد محصولات اقتصادی این برند را بهبود دهد؟

اگر علاقه دارید که اطلاعات بیشتر درباره HyperOS شیائومی داشته باشید، ۲ ویدئو زیر برای شما مفید خواهد بود:

⚠️ لطفا برای تماشا ویدئو ابتدا فیلترشکن خود را روشن کرده و سپس این صفحه را رفرش کنید تا در کادر پایین ویدئو نمایش داده شود:



 



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/21/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%AA-hyperos-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C/

Updated: 2024-02-17 09:51:40

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا