اخبار فناوری

با نحوه ترکیب فایل های PDF در سیستم عامل های ویندوز و مک آشنا شوید

یکی از فرمت های پرکاربرد امروزه در دنیا، فرمت PDF است که برای ذخیره اطلاعات مختلف استفاده می شود. به طور کلی استفاده و مدیریت فایل ها در این فرمت نیاز به دانش پیچیده و تخصصی ندارد و هر کاربری به راحتی می تواند آن را یاد بگیرد. در این مقاله نحوه ترکیب فایل های PDF در هر دو سیستم عامل ویندوز و مک را به شما آموزش می دهیم. با مایفون مگ با من بودن.

نحوه ترکیب فایل های PDF و چرایی اهمیت آن

ترکیب فایل های پی دی اف و یادگیری نحوه انجام آن چندان دشوار نیست. با توجه به اینکه امروزه فایل های پی دی اف در زندگی ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اسناد تجاری، اسناد شخصی و به خصوص اسناد حقوقی اغلب با این فرمت ذخیره می شوند. بنابراین مهم است که بدانیم چگونه آنها را مدیریت کنیم. مدیریت این اسناد همچنین شامل امکان ترکیب چندین سند در یک سند واحد می باشد.

ممکن است فکر کنید که باید یک نابغه کامپیوتر باشید تا بتوانید تمام PDF های شخصی یا تجاری خود را در یک فایل ترکیب کنید. اما اینطور نیست. زیرا بیش از چند راه برای انجام آن وجود دارد و همه آنها نسبتاً ساده هستند. اگر از رایانه ویندوزی استفاده می کنید، می توانید از چندین وب سایت استفاده کنید که این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می دهند.

آموزش ایجاد میانبر در نسخه macOS Monterey

همچنین می توانید از پی دی اف خوان های شخص ثالث رایگان و ویرایشگرهای PDF رایگان استفاده کنید. اگر از Apple Mac استفاده می کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید ابزار پیش نمایش چند وجهی اپل می تواند فایل های PDF را نیز ترکیب کند. مهم نیست که از چه سیستم عاملی استفاده می کنید، این آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF را مرحله به مرحله به شما آموزش می دهد.

با نحوه ترکیب فایل های PDF در macOS آشنا شوید

کار برای کاربران macOS بسیار ساده و آسان است. اگر می خواهید چندین فایل PDF را در یک سند PDF ترکیب کنید، می توانید به سادگی از برنامه پیش نمایش این سیستم عامل استفاده کنید که به طور پیش فرض در هنگام خرید رایانه شخصی یا لپ تاپ مک نصب می شود. بهتر از همه، شما فقط باید فایل ها را بکشید و رها کنید تا فرآیند سریع و بدون دردسر انجام شود. قبل از شروع، مطمئن شوید که همه فایل‌هایی را که می‌خواهید در یک فایل ترکیب کنید، جمع‌آوری کنید تا فرآیند یکپارچه‌سازی یکپارچه‌تر شود.

آموزش ترکیب فایل های PDF

مرحله 1: پوشه Finder را که فایل های شما در آن ذخیره شده اند باز کنید و فایل مورد نظر خود را به عنوان صفحه اصلی خود کپی کنید. اگر می خواهید از نسخه تکراری برای ایجاد تغییرات در آن استفاده کنید، در صورت بروز خطا، فایل اصلی را ذخیره کنید و یا در آینده به نسخه اصلی نیاز دارید. برای ایجاد یک نسخه تکراری، کافی است روی فایل دوبار کلیک کنید و از منوی کشویی گزینه Duplicate را انتخاب کنید.

آموزش ترکیب فایل های PDF

گام دوم: روی فایل کپی شده دوبار کلیک کنید تا در Preview باز شود. مطمئن شوید که نوار کناری تصویر کوچک قابل مشاهده است. همچنین، به View > Thumbnails بروید یا Option + Cmd + 2 را فشار دهید. اگر فایل شما در پیش‌نمایش پیش‌فرض باز نشد، می‌توانید روی آن فایل دوبار کلیک کنید و سپس به Open With > Preview بروید.

آموزش ترکیب فایل های PDF

مرحله 3: فایل های PDF، JPG، PNG و سایر فایل های خود را با کشیدن و رها کردن آنها در نوار کناری تصویر کوچک به پیش نمایش اضافه کنید. متأسفانه، پیش نمایش به شما اجازه نمی دهد که فایل های Word، Excel و HTML را به اسناد PDF اضافه کنید. اگر می خواهید این موارد را با استفاده از پیش نمایش اضافه کنید، ابتدا باید آنها را به اسناد PDF تبدیل کنید. در غیر این صورت، بهتر است از Adobe Acrobat DC استفاده کنید که در macOS نیز موجود است. اگر می‌خواهید از Adobe Acrobat DC استفاده کنید، به پایین بروید و مراحل استفاده از آن را در ویندوز 10 دنبال کنید، زیرا کاملاً شبیه به macOS است.

آموزش ترکیب فایل های PDF

مرحله 4: با کشیدن و رها کردن آنها در نوار کناری، فایل ها را هر طور که می خواهید سازماندهی کنید.

آموزش ترکیب فایل های PDF

مرحله 5: پس از آماده شدن، به مسیر File > Export to PDF بروید. نام فایل مورد نظر را وارد کنید و پوشه ای را که می خواهید فایل را در آن ذخیره کنید انتخاب کنید.

آموزش ترکیب فایل های PDF

مرحله 6: حالا روی Save کلیک کنید.

نحوه ترکیب فایل های PDF در ویندوز 10

با توجه تکرادار، وب سایت ها و برنامه های شخص ثالث زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ترکیب چندین سند PDF در یک فایل استفاده کنید. بسیاری از آنها کار را برای شما آسان می کنند، زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل ها را انتخاب کرده و روی یک دکمه کلیک کنید.

اما مجدداً، باید تأیید خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که سرویسی که استفاده می کنید قانونی است و بدافزار را روی سیستم شما نصب نمی کند. اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید، احتمالاً بهتر است از برنامه مدیریت فایل Adobe PDF خود به نام Adobe Acrobat DC استفاده کنید.

آموزش غیرفعال کردن نشانگر ماوس در ویندوز 10 به بعد

توجه داشته باشید: Adobe Acrobat DC رایگان نیست و باید اشتراک ماهیانه یا سالانه ای داشته باشید که از 12.99 دلار در ماه شروع می شود و تا 24.99 دلار در ماه می رسد. اگر قصد دارید فقط یک بار از این سرویس استفاده کنید، مطمئناً بسیار گران است.

با این حال، اگر مدیریت فایل‌های PDF مانند ویرایش، ایجاد، صادرات، تبدیل و ترکیب این فایل‌ها بخش بزرگی از حجم کاری شما باشد، ممکن است ارزش پیش‌پرداخت اشتراک سالانه از 14.99 دلار در ماه را داشته باشد. نه تنها برای امنیت بیشتر، بلکه برای راحتی و دقت اسناد PDF شما. البته برای شما کاربران ایرانی اینطور نیست و می توانید آن را از یک وب سایت معتبر دانلود دانلود کنید.

آموزش ترکیب فایل های PDF

مرحله 1: Adobe Acrobat DC را باز کنید و به Tools > Create & Edit بروید.

آموزش ترکیب فایل های PDF

گام دوم: در قسمت Combine Files روی Open کلیک کنید. این گزینه شما را به فضای کاری Combine Files می برد، جایی که می توانید فایل ها را اضافه کنید، آنها را به روشی که می خواهید سازماندهی کنید یا آنها را در یک فایل PDF ادغام کنید. زیبایی این ابزار این است که فایل های متنوعی از فایل های PDF و تصویر گرفته تا اسناد Word و Excel را می پذیرد.

آموزش ترکیب فایل های PDF

مرحله 3: در فضای کاری Combine Files، فایل هایی را که می خواهید ادغام کنید بکشید و رها کنید، یا روی Add Files کلیک کنید و آنها را از کادر محاوره ای انتخاب کنید. همچنین می توانید پوشه ها را اضافه کنید، صفحه وب HTML را اضافه کنید یا از کلیپ بورد وارد کنید.

آموزش ترکیب فایل های PDF

مرحله 4: با کشیدن و رها کردن فایل‌ها را به ترتیبی که می‌خواهید در سند PDF نهایی ظاهر شوند، مرتب کنید.

آموزش ترکیب فایل های PDF

مرحله 5: وقتی آماده شدید، روی دکمه ترکیب در بالا سمت راست کلیک کنید یا فقط Shift + Ctrl + I را فشار دهید. وقتی فایل‌های شما در یک سند PDF ادغام شدند، یک برگه در کنار برگه‌های Home و Tools ظاهر می‌شود. برای دسترسی به سند روی آن کلیک کنید.

مرحله 6: اگر از نتیجه و سند PDF نهایی راضی هستید، روی نماد ذخیره در بالا سمت چپ کلیک کنید تا ذخیره شود. همچنین می توانید Ctrl + S را فشار دهید. همچنین می توانید فایل را در Adobe Document Cloud خود که در حساب پولی شما است ذخیره کنید، این کار باعث صرفه جویی در فضای ذخیره سازی در رایانه شما می شود. برای انجام این کار، روی نماد ابر با یک فلش رو به بالا در کنار دکمه ذخیره کلیک کنید. یا فقط Shift + Ctrl + W را فشار دهید.

مرحله 7: پوشه ای را که می خواهید سند PDF جدید خود را در آن ذخیره کنید انتخاب کنید، سپس نام فایل خود را وارد کرده و روی Save کلیک کنید.

چگونه در مورد یادگیری نحوه ترکیب فایل های PDF؟ آیا این آموزش برای شما مفید و کاربردی بود؟ از چه روش هایی برای ترکیب فایل های PDF استفاده می کنید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا