اخبار فناوری

سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ و اکسپریا ۵ مارک ۶ به امضای دیجیتال برای دوربین مجهز می‌شوند

در دنیای آنلاین و دیجیتال امروز خیلی سخت می‌توان از مالکیت معنوی اثر خود دفاع کرد. این موضوعی است که تولیدکنندگان محتوا و هنرمندان را آزاد می‌دهد. به نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها برنامه‌ای برای آن دارند. به تازگی شنیده شده که سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ و اکسپریا ۵ مارک ۶ به امضای دیجیتال برای دوربین مجهز می‌شوند.

امضای دیجیتال برای سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ و اکسپریا ۵ مارک ۶

سونی با هر عرضه پرچمدار، سعی می‌کند چیزی را معرفی کند که قبلاً در صنعت موبایل دیده نشده است. به نوعی، سونی سعی می‌کند سنت «اول بودن در جهان» را حفظ کند. گزارش اخیر یک رسانه خبری ژاپنی که سابقه نسبتاً دقیقی در مورد شایعات مرتبط با سونی دارد، قابلیت جالبی را از محصولات آتی Xperias عنوان می‌کند.

دوربین اکسپریا ۱ مارک ۴

دوربین اکسپریا ۱ مارک ۴

بر اساس این گزارش، پرچمداران آینده Xperia برای جلوگیری از تضییع حق نشر، از یک امضای دیجیتال منحصر به فرد بر روی عکس و فیلم‌های ثبت شده با این محصولات ثبت خواهند کرد. این محصولات شامل سونی اکسپریا ۱ مارک ۶ و اکسپریا ۵ مارک ۶ می‌شوند. بعید نیست که دیگر محصولات این برند ژاپنی نیز به چنین قابلیتی مجهز شوند، چون موضوع سخت‌افزاری به نظر نمی‌رسد.

اگر می‌پرسید چطور قرار است از ضایع شدن حق نشر هنرمند جلوگیری شود، باید بگویم که شاید با بررسی فراداده (Metadata) تصاویر و ویدیوها مشخص شود آیا محتوا دستکاری شده است یا خیر.

شاید بدانید که ویژگی مشابهی به تازگی برای دوربین‌های DSLR سونی معرفی شده و به‌زودی از طریق یک به‌روز رسانی نرم افزاری ارائه خواهد شد. بنابراین، منطقی است که سونی آن را به گوشی‌های هوشمند خود نیز بیاورد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید همه برندهای سازنده موبایل یا حتی دوربین باید چنین راهبردی پیش بگیرند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/26/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%DB%B1-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%DB%B6-%D9%88-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%DB%B5-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%DB%B6/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا