اخبار فناوری

گوشی iQOO Z9 با مدیاتک دیمنسیتی ۷۲۰۰ و پشتیبانی از شارژر ۴۴ وات معرفی شد

سرانجام، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، گوشی iQOO Z9 5G در کشور هند معرفی شد. این تلفن هوشمند، جانشین iQOO Z7 و iQOO Z7s می‌شود که در سال ۲۰۲۳ رونمایی شده بودند. نه تنها مشخصات آیکو زد ۹ نسبت به نسل قبل ارتقاء یافته، بلکه طراحی آن نیز تغییر کرده است.

گوشی iQOO Z9 5G از سنسور تصویر سونی IMX882 برخوردار است

آیکو زد ۹ دارای فریم تخت بوده و دوربین ها درون یک ماژول مربعی شکل قرارگرفته‌اند. این دستگاه دارای استاندارد IP54 بوده که به معنای مقاومت در برابر پاشش آب است. ضخامت iQOO Z9 تنها ۷.۸۳ میلی‌متر بوده و وزن آن ۱۸۸ گرم است. این تلفن هوشمند از یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح FullHD+ (تراکم ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ) و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی برخوردار است. این پنل دارای تاچ سمپلینگ ریت ۱,۲۰۰ هرتزی بوده و حداکثر روشنایی ۱,۸۰۰ نیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

iQOO Z9 5G

تراشه ۴ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۷۲۰۰ به عنوان قلب تپنده گوشی iQOO Z9 5G در نظر گرفته شده است. این دستگاه از رم LPDDR4x و حافظه ذخیره سازی UFS 2.2 بهره می‌برد. این تلفن هوشمند جدید iQOO به طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ و رابط کاربری Funtouch 14 به دست کاربران خواهد رسید.

دو لنز دوربین در قاب پشتی این دستگاه دیده می‌شود. دوربین اصلی وضوح ۵۰ مگاپیکسلی (برخوردار از سنسور سونی IMX882) داشته و از لرزشگیر اپتیکال (OIS) بهره می‌برد. دوربین دوم از نوع تشخیص عمق بوده و وضوح ۲ مگاپیکسلی دارد. iQOO برای دوربین سلفی این تلفن هوشمند نیز به سراغ یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی رفته است.

iQOO Z9 5G

از دیگر ویژگی های iQOO Z9 5G می‌توان به سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش، اسپیکر های دوگانه استریو، درگاه USB type-C و پشتیبانی از کارت حافظه microSD اشاره کرد. این تلفن هوشمند با پشتیبانی از دو سیم‌کارت، شبکه 5G، بلوتوث ۵.۳، Wi-Fi 6 و GNSS عرضه می‌شود. همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، آیکو زد ۹ از باتری پرظرفیت ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری بهرمند بوده و از شارژ سریع ۴۴ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت آیکو زد ۹: معادل ۲۴۰ دلار برای نسخه پایه

گوشی هوشمند iQOO Z9 با دو پیکربندی مختلف عرضه می‌شود:

۱- نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۱۹,۹۹۹ روپیه (حدودا معادل ۲۴۰ دلار)

۲- نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۲۱,۹۹۹ روپیه (تقریباً معادل ۲۶۵ دلار)

این تلفن هوشمند در رنگ های سبز و آبی تیره قابل تهیه خواهد بود. اعضای آمازون پرایم می توانند این گوشی را از ساعت ۱۲ بعدازظهر (به وقت هند) ۱۳ مارس/ ۲۳ اسفند خریداری کنند، ۲۴ ساعت بعد نیز (۱۴ مارس/ ۲۴ اسفند ماه) فروش این دستگاه به طور عمومی آغاز می‌شود.

سری iQOO Z7 با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و تراشه های اسنپدراگون معرفی شدند

نظر شما درباره iQOO Z9 5G چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/12/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-iqoo-z9-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DA%A9-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%DB%B7%DB%B2%DB%B0%DB%B0-%D9%88-%D9%BE%D8%B4%D8%AA%DB%8C%D8%A8%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا