اخبار فناوری

راهنمایی برای انتخاب بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و قطار از سفرمارکت

سفرمارکت یک بازار آنلاین برای خرید خدمات سفر است. در این بازار شما می‌توانید اقلام سفر نظیر بلیت هواپیما، بلیت قطار، هتل، تور گردشگری، ویلا و اقامتگاه را خریداری کنید. به این دلیل به آن بازار می­گوییم که در وب‌سایت و اپلیکیشن آن بلیت عرضه شده توسط چند ده وب‌سایت و آژانس معتبر فروش بلیط را می‌توانید مشاهده کنید.

در این مقاله قصد داریم بهترین زمان برای خرید بلیط قطار و هواپیما در سفرمارکت را بیان کنیم و همچنین نحوه خرید و پیدا کردن ارزان‌ترین بلیت را برای شما شرح دهیم. پس اگر می‌خواهید در سریع­ترین زمان ممکن بلیط قطار و هواپیما بخرید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما

هواپیما یکی از سریع‌ترین وسایل نقلیه برای سفر کردن است. اگر می‌خواهید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که زمان سفرتان را در اوقاتی از سال قرار دهید که مقصد انتخابی شما خلوت‌تر از همیشه است. هنگامی که میزان تقاضا برای سفر به آن مقصد کاهش می‌یابد، اقلام سفر نظیر بلیت هواپیما و هتل آن مقصد نیز قیمت کمتری نسبت به دیگر روزهای سال پیدا می‌کند. درنتیجه شما می‌توانید هزینه کمتری را بابت بلیط هواپیمای خود بپردازید. به طور مثال در فصل زمستان بلیط کیش ارزان‌تر از دیگر فصول سال می­شود.

اما اگر به دنبال آب‌وهوای معتدلی در مقصد سفرتان هستید و می‌خواهید بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را ازاین‌جهت بررسی کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که کمی درباره‌ی آب‌وهوای مقصد جستجو کنید یا عبارت «بهترین زمان سفر به مقصد موردنظرتان» را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید تا بتوانید در آن زمان به سراغ بلیط بروید.

این موضوع را نیز فراموش نکنید که معمولاً زمانی که یک مقصد داخلی و خارجی آب‌وهوای معتدل و مناسبی به دارد، میزان تقاضا برای سفر به آن افزایش و قیمت اقلام سفر نظیر بلیت هواپیما به آن مقصد بیشتر می‌شود.

نحوه خرید بلیط هواپیما در سفرمارکت

برای خرید بلیط هواپیما در سفرمارکت تنها کافی است که به وب‌سایت آن به نشانی “safarmarket.com”مراجعه کنید. از سمت راست صفحه، بر روی گزینه «بلیط هواپیما» کلیک کنید. در صفحه جدید مشخصات خود را که شامل موارد زیر می‌شود، وارد کنید:

  • • شهر مبدأ
  • • شهر مقصد
  • • تاریخ رفت
  • • تاریخ برگشت
  • • تعداد مسافر
  • • کلاس پروازی

در انتها بر روی گزینه «جستجوی بلیط» کلیک کنید.

در صفحه جدید شما لیستی از بلیط هواپیمایی عرضه شده در بازار آنلاین گردشگری ایران را مشاهده می‌کنید. این لیست توسط موتور جستجوی هوشمند گوگل از ۵۵ وب‌سایت و آژانس معتبر فروش بلیت جمع‌آوری شده‌ است.

در سمت راست وب‌سایت شما می‌توانید گزینه‌های مختلف که با عنوان «فیلترها» شناخته می‌شود را مشاهده کنید. با فعال و غیرفعال کردن هر گزینه لیست نتایج جستجو را تغییر می‌دهید.

در بالای این لیست بخشی به عنوان «تقویم قیمتی» وجود دارد. در این تقویم کمترین قیمت بلیط مورد نظرتان در روزهای آینده مشخص شده است.

در هر بلیط می‌توانید قیمت و امکانات آن را مشاهده کنید. با مقایسه خدمات و قیمت بلیط­های مختلف می­توانید ارزان‌ترین و بهترین بلیط را از این لیست انتخاب کنید.

چگونه ارزان ترین بلیط هواپیما را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن بلیط هواپیما ارزان‌قیمت از سفرمارکت تنها کافی است که در بخش فیلترها موارد زیر را تغییر دهید:

  • • اگر مقصد سفرتان خارج کشور است، شرکت‌های هواپیمای داخلی را انتخاب کنید.
  • • می‌توانید تعداد توقف را بر روی یک توقف یا دو توقف و بیشتر قرار دهید.
  • • در بازه قیمت می‌توانید محدوده قیمت مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • • کلاس پروازی را اکونومی قرار دهید.

بهترین زمان برای خرید بلیط قطار

قیمت بلیط قطار برخلاف بلیط هواپیما ارتباطی با زمان خرید بلیت ندارد. درواقع فرقی نمی‌کند که شما در چه زمانی از سال قصد خرید بلیت یک مسیر ریلی را دارید. به همین جهت اگر به دنبال بهترین زمان برای خرید بلیط قطار هستید، لازم است که به معیارهای دیگری نظیر آب‌وهوا و خلوتی مقصد سفرتان توجه کنید. به طور مثال بهترین زمان برای خرید بلیت قطارهای مشهد در فصل بهار و بعد از تعطیلات نوروز است.

نحوه خرید بلیط قطار در سفرمارکت

برای خرید بلیط قطار در سفرمارکت کافی ا‌ست که به وب‌سایت یا اپلیکیشن آن مراجعه کنید.

  1. ۱- در سمت راست صفحه بر روی گزینه «بلیط قطار» کلیک کنید.
  2. ۲- گزینه «یک‌طرفه» یا «رفت‌وبرگشت» را انتخاب کنید.
  3. ۳- شهر مبدأ و شهر مقصد، تاریخ رفت و تاریخ برگشت و تعداد مسافرین را انتخاب کنید.
  4. ۴- اگر می‌خواهید یک کوپه را به طور کامل رزرو کنید، گزینه «کوپه دربست» را فعال کنید.
  5. ۵- در انتها بر روی «جستجوی بلیط» کلیک کنید.

در صفحه جدید شما می‌توانید لیستی از بلیط قطارهایی که توسط شرکت‌های ریلی مختلف در تاریخ مورد نظرتان به مقصد مورد نظرتان سفر انجام می‌دهد را ببینید.

همانند صفحه بلیط هواپیما در این صفحه نیز می‌توانید فیلترهای مختلفی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند تا ارزان‌ترین بلیت قطار را در تاریخ مورد نظرتان پیدا کنید.

چگونه ارزان ترین بلیط قطار را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط قطار در وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت شما می‌توانید از بخش تقویم قیمتی کمک بگیرید. همچنین می‌توانید در بخش فیلترها گزینه‌های مختلفی را فعال یا غیرفعال کنید تا نتایج جستجو تنها لیستی از بلیت‌هایی را به شما نشان دهد که ارزان‌تر هستند. به طور مثال شما می‌توانید قطارهای اتوبوسی یا نهایتاً قطارهای کوپه‌ای شش­نفره را انتخاب کنید و از قطارهای کوپه­ای چهار نفره صرف نظر کنید.

همچنین می‌توانید به جای قطارهای 5 ستاره لوکس، قطارهای ۳ ستاره یا نهایتاً ۴ ستاره را انتخاب کنید تا نتایج جستجوی ارزان‌ترین بلیط را به شما نمایش دهد.

چرا برای خرید بلیط به سفرمارکت مراجعه کنیم؟

اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و به‌جای سر زدن به چندین وب‌سایت فروش بلیط تنها به یک وب‌سایت مراجعه کنید و در آن لیستی از بلیط عرضه شده توسط چند ده وب‌سایت مختلف را یک‌جا ببینید.

اگر می‌خواهید در هرکجا که هستید، تنها با اتصال به اینترنت از گوشی هوشمند خود بهره بگیرید و قیمت روز بلیط مورد نظرتان را پیدا کنید.

اگر به دنبال بهترین روز برای خرید ارزان‌ترین بلیط هستید، تقویم قیمتی سفرمارکت به شما کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید قطار و هواپیمای مورد علاقه خود را از میان چند ده شرکت ریلی و هواپیمایی مختلف انتخاب کنید، بخش فیلترهای سفرمارکت به شما این امکان را می‌دهد.

اگر می‌خواهید یک کوپه را به طور کامل رزرو کنید، می‌توانید در سفرمارکت این کار را انجام دهید.

اگر به دنبال بلیط هواپیمایی سیستمی یا چارتری هستید یا کلاس پروازی خاصی را مدنظر دارید، می‌توانید از طریق سفرمارکت این کار را انجام دهید.

اگر به دنبال قطار لوکس یا اقتصادی، اتوبوسی یا کوپه هستید، سفر مارکت این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید علاقه و خواسته‌هایتان را به موتور جستجوی هوشمند آن اطلاع دهید تا نتایج جستجو بر اساس خواسته شما مرتب شود.

جمع بندی

سفرمارکت یک بازار آنلاین خدمات سفر برای خرید اقلام مختلفی نظیر بلیط، هتل و تور است. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت یا اپلیکیشن آن بلیط قطار و هواپیما موردنظر خود را تهیه کنید. در این مقاله سعی کردیم بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و قطار را برای شما شرح دهیم و بگوییم چگونه می‌توانید از طریق سفرمارکت اقدام به خرید کنید و چطور می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را پیدا کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/12/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا