اخبار فناوری

از آیفون ۱۶ چه انتظاراتی داریم

اپل طبق سنت همیشگی خود، سری آیفون 16 را در ماه سپتامبر معرفی خواهد کرد. امسال نیز مانند سال های گذشته، گوشی های اپل وارد شایعات شده اند و دائما در خبرها هستند. در این مقاله، نگاهی به گمانه زنی ها در مورد آیفون های آینده اپل خواهیم داشت.

مهمترین اخبار و شایعات در مورد آیفون 16

صفحه نمایش بزرگتر

به گزارش وب سایت phonearena، یکی از شایع ترین شایعاتی که در مورد مدل های Pro گوشی های آیفون 16 وجود دارد، بهره مندی آنها از صفحه نمایش بزرگتر است، به طوری که اندازه آیفون 16 پرو از 6.1 اینچ به 6.3 افزایش می یابد و مدل Pro Max از 6.7 اینچ و به 6.9 افزایش خواهد یافت.

اپل این افزایش اندازه را مدیون دو تغییر در گوشی های خود است. اول، افزایش دهید طول و عرض سپس از صفحه نمایش لبه دار استفاده می کنند باریک تر. اما مدل های معمولی گوشی های آیفون 16 تغییری در اندازه نخواهند داشت.

تغییر اندازه آیفون 16 پرو مکس

اندازه آیفون 16 پرو مکس را تغییر دهید

دکمه جدید عکسبرداری برای آیفون 16

پس از اضافه شدن دکمه اکشن به آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس، به نظر می رسد که اپل همچنان از تعداد دکمه های گوشی های خود راضی نیست و قصد دارد دکمه دیگری را که در سمت راست آیفون در زیر قرار گرفته است، اضافه کند. دکمه پاور، و وظیفه آن این است که دکمه را بلافاصله با استفاده از یک برنامه باز کند شروع به ضبط کنید او هست. اپل احتمالاً قصد دارد به استفاده از دکمه های فیزیکی پایان دهد و از مدل های لمسی با بازخورد لمسی استفاده کند.

در این تصویر دکمه را مشاهده می کنید

در این تصویر دکمه را مشاهده می کنید

دوربین های ارتقا یافته

طبق شایعات، هر دو آیفون 16 پرو و ​​پرو مکس دارای سنسور 48 مگاپیکسلی جدید با لنز فوق عریض هستند. در مقایسه با مدل‌های قبلی، سنسور جدید اندازه بزرگ‌تری دارد و احتمالاً در نور کم عملکرد بهتری خواهد داشت. همچنین با رزولوشن بالاتر، کیفیت کلی تصاویر بالاتر خواهد بود. گفته می شود مدل پرو امسال مانند برادر بزرگترش دارای دوربین پریسکوپ با قابلیت زوم است. 5 بار خواهیم گرفت. اما مدل های معمولی گوشی های آیفون 16 تغییرات زیادی در بخش دوربین مشاهده نمی کنند. تنها چیزی که قابل ذکر است، طرح است سر من آنها دوربین هایی هستند که به تلفن ها اجازه می دهند ویدیوهای سه بعدی را برای پخش در هدست ویژن پرو ضبط کنند.

باتری های بزرگتر، عمر باتری بیشتر

بر اساس آخرین گزارش ها، ظرفیت باتری آیفون 16 پرو مکس 4676 میلی آمپر ساعت خواهد بود. (برای مقایسه، این عدد برای آیفون 15 پرو مکس 4422 میلی آمپر ساعت است.) در مدل پرو، ظرفیت باتری کمی از 3274 میلی آمپر ساعت به 3355 میلی آمپر ساعت افزایش می یابد. در نهایت ظرفیت باتری آیفون 16 از 3349 میلی آمپر ساعت به 3561 میلی آمپر ساعت افزایش خواهد یافت.

اما آیفون 16 پلاس یک استثنا از این روند رو به رشد است زیرا ظرفیت باتری آن از 4383 میلی آمپر ساعت به 4006 میلی آمپر ساعت کاهش یافته است.

البته این تمام ماجرا نیست. بهبود عملکرد درمان ها همچنین نقش مهمی در عمر باتری این گوشی ها ایفا می کند و سری آیفون 16 با بهره مندی از پردازنده های سریعتر و کارآمدتر می تواند دوام بیشتری را نزد کاربران خود داشته باشد.

پردازنده 3 نانومتری برای کل سری آیفون 16

خوشبختانه، همه شایعات تا کنون بر این موضوع توافق داشته اند که کل سری آیفون 16 از یک پردازنده استفاده می کند که با نام Apple A18 pro شناخته می شود. این دومین نسل از پردازنده های 3 نانومتری اپل خواهد بود. طبیعی است که انتظار داریم محصول جدید اپل سیلیکون عملکرد بهتری از نظر مصرف برق و انرژی ارائه دهد.

خبر خوب این است که اپل در حال بازگشت به سنت استفاده از سری جدید گوشی ها است پردازنده کل سریال را خواهد آورد. در خانواده آیفون 14 و 15 شاهد استفاده از پردازنده های قدیمی در مدل های معمولی نسبت به مدل های پرو بودیم.

هوش مصنوعی و iOS18

اپل قصد دارد از طریق گوشی های جدید خود جایگاه خود را در عرصه تثبیت کند هوش مصنوعی Rollout حوزه‌ای است که برندهایی مانند گوگل، مایکروسافت، OpenAI و سایر رقبای اپل سرمایه‌گذاری زیادی در آن انجام داده‌اند و با توجه به شرایط فعلی، کوپرتینویی‌ها کارهای زیادی برای جبران عقب ماندگی خود دارند.

هنوز مشخص نیست که اپل با کمک هوش مصنوعی چه ویژگی هایی را به گوشی های خود اضافه خواهد کرد. اما احتمالاً ویژگی‌هایی مانند سیری بسیار بهتر، ابزارهای بهبود ویدئو و عکس، پیشنهادات آگاه از موضوع هوشمند و ابزارهای تشخیص عکس برای آیفون 16 را خواهیم دید.

در حال حاضر شایعات زیادی در مورد ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در آیفون 16 شنیده می شود.اما پیش از عرضه گوشی های جدید و با معرفی iOS18 شاهد بسیاری از دستاوردهای اپل در زمینه هوش مصنوعی خواهیم بود.

منطقی است که فرض کنیم اکثر ابزارهای هوش مصنوعی اپل این کار را انجام می دهند پردازش ابری انتظار می رود در سال های اخیر برای گوشی های اپل (iPhone Xs به بعد) عرضه شود. اما مواردی که پردازنده گوشی آنها بر اساس سری آیفون 16 ساخته شده اند.

iOS 18

از Wi-Fi سریعتر بهره ببرید

گفته می شود که تمام خانواده آیفون 16 وای فای 7 این استاندارد جدید به گوشی های اپل امکان انتقال سریعتر داده ها را می دهد. حداکثر سرعت انتقال اطلاعات نسل جدید وای فای با بهبود 4 برابری به 40 گیگابایت می رسد. طبیعتا برای استفاده از این قابلیت به روتر مناسب نیاز دارید.

نتیجه

در حالی که هنوز راه زیادی تا عرضه گوشی های جدید اپل باقی مانده است، به نظر می رسد اطلاعات بسیار جامعی در مورد آنها داریم. خبر خوب این است که به نظر می رسد دوره به روز رسانی قطره ای به پایان رسیده است و محصولات هیجان انگیزی را شاهد خواهیم بود.

نظر شما در مورد گوشی های آینده اپل چیست؟ به نظر شما کوپرتینویی ها می توانند با این تغییرات کاربران را مجبور به ارتقای گوشی های خود کنند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/28/%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B6-%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%85/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا