اخبار فناوری

اکانت اسپاتیفای، ورود به دنیای موسیقی

Spotify یک سرویس پخش موسیقی دیجیتال است که به شما امکان دسترسی به میلیون ها آهنگ و پادکست از هنرمندان سراسر جهان را می دهد. تقریباً 15 سال از اولین باری که Spotify در سال 2008 راه اندازی شد می گذرد. از آن زمان تغییرات زیادی ایجاد شده است و امروزه این پلتفرم جزو محبوب ترین سرویس های پخش موسیقی مانند Apple Music، YouTube Music و غیره است. برخی از خدمات اصلی این پلتفرم مانند استریم موسیقی کاملا رایگان هستند اما برای دسترسی و استفاده از خدمات بیشتر باید حساب خود را به نسخه پریمیوم ارتقا دهید. در این مقاله قصد داریم شما را با اکانت اسپاتیفای و ویژگی های آن آشنا کنیم.

نمای کلی پلتفرم Spotify

Spotify یک سرویس پخش موسیقی دیجیتال است که به شما امکان دسترسی فوری به آرشیو آنلاین گسترده ای از موسیقی و پادکست را می دهد تا بتوانید در هر زمان به محتوای مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. با یک حساب کاربری Spotify می توانید به آهنگ های مختلف از سبک ها و هنرمندان مختلف دسترسی داشته باشید. Spotify همچنین دارای یک الگوریتم پیچیده برای پیشنهاد موسیقی بر اساس سابقه گوش دادن شما، و همچنین لیست های پخش انتخاب شده و ایستگاه های رادیویی اینترنتی است.

پادکست های این پلتفرم به اندازه آرشیو موسیقی آن متنوع و گسترده هستند. در واقع، این شرکت سرمایه گذاری زیادی روی محتوای پادکست خود کرده است و شبکه های پادکست Gimlet Media و Parcast را خریداری کرده است. همچنین می توانید از نسخه کاملا رایگان Spotify استفاده کنید. این سرویس دارای یک طرح اشتراک ممتاز است که شامل خدمات متنوعی می باشد که می توانید اشتراک این پلتفرم را از وب سایت های معتبر ملی مانند Jao Store خریداری کنید.

آیا استفاده از Spotify رایگان است؟

نسخه اصلی Spotify با پشتیبانی از تبلیغات کاملاً رایگان است. یک حساب رایگان Spotify دسترسی نامحدود به کل کاتالوگ موسیقی و پادکست را ارائه می دهد، اما دارای چند اشکال جزئی است. یکی از اشکالات اصلی حساب رایگان، وقفه های تبلیغاتی مکرر است. همچنین دسترسی آفلاین به موزیک امکان پذیر نیست و آهنگ ها با کیفیت پایین تری نسبت به اکانت پریمیوم پخش می شوند و امکان تنظیم کیفیت آهنگ ها وجود ندارد. اگر قصد دارید از امکانات مختلف این پلتفرم بهره ببرید، بهتر است خریدن حساب Spotify اقدام به

چرا بهتر است حساب خود را به Premium ارتقا دهیم؟

Spotify یک پلتفرم استریم موسیقی با ویژگی های بسیاری است. هوش مصنوعی به کار رفته در این پلتفرم بهتر از سایر پلتفرم های استریم کار می کند و سلیقه موسیقی کاربران را به خوبی تشخیص می دهد و در نتیجه لیست پخش متناسب با سلیقه کاربر را به آنها ارائه می دهد.

خریدن حساب نخسترا Spotify یک راه عالی برای خلاص شدن از شر تبلیغات مزاحم. علاوه بر این، خرید اشتراک این سرویس به شما امکان دسترسی به ویژگی‌های ویژه Spotify را می‌دهد که در نسخه رایگان آن موجود نیست.

با ارتقای حساب کاربری خود به Premium، می توانید کیفیت پخش آهنگ را نیز تنظیم کنید و موسیقی مورد علاقه خود را با کیفیت بالاتر گوش دهید. Spotify Premium به شما امکان می دهد آهنگ ها را برای گوش دادن آفلاین بارگیری کنید. Spotify Premium همچنین اجازه می دهد تا به یک آرشیو بزرگ و متنوع دسترسی داشته باشید و آهنگ ها را در لیست پخش تغییر دهید. با خرید اشتراک ماهانه می توانید به امکانات ویژه این پلتفرم دسترسی داشته باشید رنگ زرد فروشگاه حساب خود را به نسخه پریمیوم ارتقا دهید.

Spotify چگونه کار می کند؟

اولین قدم برای دسترسی به Spotify و آرشیو عظیمی از موسیقی ها و پادکست های مختلف در سراسر جهان، دانلود و نصب این برنامه است. پس از دانلود و نصب نرم افزار این پلتفرم، صفحه ثبت نام Spotify را در رایانه شخصی یا مرورگر موبایل خود باز کنید. از شما خواسته می شود یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید و یک رمز عبور و نام کاربری برای خود انتخاب کنید. همچنین برای ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم باید تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید. پس از آن بر روی گزینه ایجاد حساب کلیک کنید.

در مرحله بعد با مراجعه به وب سایت های ارائه دهنده اشتراک اسپاتیفای و اکانت اپل موزیک می توانید سطح اشتراک مورد نظر خود را برای خرید انتخاب کنید و با پرداخت حداقل هزینه از مزایای این سرویس بهره مند شوید. پس از خرید اشتراک و ارتقاء حساب کاربری خود به نسخه پریمیوم، می توانید سبک موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و موسیقی مورد علاقه خود را بدون آگهی و با کیفیت بالا گوش دهید. همچنین می توانید از طریق نسخه وب Spotify به موسیقی و پادکست مورد علاقه خود در دستگاه های مختلف گوش دهید. توجه داشته باشید که کیفیت صدای نسخه پولی و اشتراکی این سرویس در هنگام استفاده از نسخه تحت وب آن اندکی کاهش می یابد. حداکثر سرعت اکانت Spotify Free در پخش کننده وب به 128 کیلوبیت در ثانیه و در نسخه Premium به 256 کیلوبیت در ثانیه می رسد.

جستجوی موسیقی و لیست پخش Spotify

هنگامی که حساب Spotify خود را راه اندازی کردید، قبل از ورود به صفحه اصلی، ژانرهای موسیقی مورد علاقه خود را انتخاب می کنید و به عنوان یک کاربر جدید، موسیقی های متنوعی را از سراسر جهان به شما ارائه می دهد. شما می توانید لیست های پخش محبوب از جمله آهنگ های برتر کشور خود و سایر کشورها را مشاهده کنید. صفحه اصلی همچنین لیست های پخش پیشنهادی، آلبوم های محبوب، آهنگ های پرطرفدار و پادکست هایی را که ممکن است دوست داشته باشید نمایش می دهد. هرچه موسیقی بیشتری گوش دهید، پیشنهادات موسیقی شما شخصی‌تر می‌شوند. به زودی پس از استفاده از پلتفرم، یک بخش Recently Played با تمام آهنگ ها و لیست های پخشی که به طور منظم از آن ها لذت می برید، و بخشی بر اساس آخرین موسیقی که شنیده اید خواهید داشت. لیست های پخش Daily Mix نیز بر اساس فعالیت شنیداری شما ایجاد می شوند که می توانید آنها را در بخش Designed for you در صفحه اصلی خود بیابید.

با این حال، اگر لیست پخشی که از طریق هوش مصنوعی پلتفرم به شما ارائه می شود را دوست ندارید، می توانید لیست پخش سفارشی خود را ایجاد کنید. برای ایجاد لیست پخش سفارشی می توانید در نسخه دسکتاپ وب روی گزینه Create Playlist کلیک کنید و در قسمت Your Library نسخه نرم افزار بر روی گزینه مورد نظر کلیک کنید و نام خاصی را برای لیست پخش خود انتخاب کنید و موسیقی مورد علاقه خود را جستجو کنید. به لیست خود اضافه کنید برای یافتن هر آهنگی که می خواهید به لیست پخش خود اضافه کنید، می توانید با کلیک بر روی منوی سه نقطه ای کنار آهنگ ها و انتخاب افزودن به لیست پخش، آهنگ های مورد علاقه خود را به لیست پخش خود اضافه کنید. اگر به لیست پخش سایر کاربران علاقه مند هستید، می توانید با لایک کردن آهنگ ها، آنها را به لیست پخش خود اضافه کنید.

نتیجه

همانطور که گفتیم Spotify یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین سرویس های پخش موسیقی و محتوای صوتی در جهان است که امکان دسترسی به میلیون ها موسیقی از سراسر جهان را برای کاربران فراهم می کند. این پلتفرم همچنین یک سرویس پادکست ارائه می‌کند که با خرید اشتراک Spotify از فروشگاه‌های مورد اعتماد و ارتقاء آن به نسخه پریمیوم می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. نسخه پریمیوم Spotify همچنین به شما امکان دانلود موسیقی، تنظیم کیفیت آهنگ و گوش دادن به موسیقی بدون آگهی را می دهد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا