اخبار فناوری

چند لیر برای یک هفته در تور های ترکیه؟

چند لیر برای یک هفته در تور ترکیه؟ این سوال می تواند یکی از مهم ترین شبهات سفر به تور ترکیه باشد. سفر یکی از زیباترین قسمت های زندگی هر انسانی است، اما بسیاری از افراد بدون برنامه ریزی برای سفر سفر خود را آغاز می کنند و در طول سفر با مشکل کمبود بودجه مواجه می شوند.

با توجه به امکانات زیادی که شهرهای ترکیه دارند، هزینه های هر فرد می تواند بسیار متفاوت باشد. در این مقاله میانگین هزینه یک سفر یک هفته ای و هزینه های قابل توجه سفر به تور استانبول را به شما می گوییم.

چند لیر برای یک هفته در تور ترکیه شامل همه چیز است؟

فرض کنید می‌خواهیم به سؤال «چقدر لیر برای یک هفته در ترکیه» به طور کاملاً متوسط ​​​​پاسخ دهیم. در این صورت، شما باید روزانه به طور متوسط ​​65 دلار برای هر نفر در نظر بگیرید که معمولاً شامل 20 دلار برای وعده های غذایی، 5 دلار برای حمل و نقل عمومی در ترکیه، 36 دلار برای رزرو هتل برای یک نفر و سایر هزینه های تفریحی و گردشگری تور استانبول است که می تواند. به طور متوسط ​​برای یک هفته در ترکیه برای هر نفر باید 455 دلار باشد.

همانطور که در بالا گفتیم، این هزینه ها می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای مثال می توانید اقامت 2 ستاره یا هتل 5 ستاره را در نظر بگیرید و همچنین می توانید در مجلل ترین رستوران های تور ارزان استانبول غذا بخورید یا غذاهای خیابانی تور لحظه آخری استانبول را امتحان کنید که متفاوت هستند. بنابراین، در ادامه پاسخ به سوال “چقدر لیر برای یک هفته در ترکیه” آن را جداگانه بررسی می کنیم.

 

 

 

چند لیر برای یک هفته در ترکیه؟ (کمترین و بالاترین هزینه)

ارزان ترین سفر : برای داشتن یک سفر ارزان مثلا به تور آنتالیا ترکیه باید حداقل روزانه 36 دلار و هفته ای 252 دلار در نظر بگیرید. با این هزینه می توانید در مسافرخانه ها تخت بگیرید و همچنین باید از غذاهای محلی ترکیه و وسایل حمل و نقل عمومی ترکیه استفاده کنید.

میانگین هزینه سفر به تور استانبول یا آنتالیا ترکیه:  همانطور که در بالا گفتیم، برای اینکه بتوانید یک هتل ۲ ستاره رزرو کنید، به یک رستوران متوسط ​​بروید و یک بطری آب بنوشید، حداقل به ۶۵ دلار در روز و ۴۵۵ دلار در هفته نیاز دارید.

هزینه های سفر لوکس: رزرو هتل 5 ستاره بسیار مجلل، خوردن غذاهای معروف ترکیه در بهترین رستوران ها ، اجاره ماشین با راننده در استانبول یا آنتالیا، خرید از مراکز خرید استانبول یا آنتالیا و در نهایت داشتن یک سفر عالی 276 دلار برای هر نفر در روز و 1932 دلار برای یک هفته در نظر بگیرید.

خیلی ها می پرسند در تور ارزان آنتالیا ترکیه یک هفته چقدر لیر است و بعد از سفر به تور ترکیه تصمیم می گیرند مدت بیشتری در این شهر بمانند. بنابراین در زیر میانگین قیمت غذا در ترکیه را نیز بیان می کنیم .

نوع محصول

میزان      قیمت

گوشت قرمز          1 کیلوگرم 182 تا 250 لیر

مرغ کامل 1 کیلوگرم 50 تا 100 لیر

ماهی سالمون         1 کیلوگرم 170 تا 220 لیر

برنج ترکی           1 کیلوگرم 29 تا 40 لیر

روغن مایع           1 لیتر     60 تا 100 لیر

سیب زمینیها         1 کیلوگرم           7 تا 19 لیر

گوجه فرنگیها        1 کیلوگرم 7 تا 15 لیر

پرتقال ها 1 کیلوگرم 10 تا 30 لیر

موز       1 کیلوگرم 15 تا 30 لیر

سیب      1 کیلوگرم 9 تا 15 لیر

تا اینجا مقاله به طور کامل به این سوال پاسخ داده است که یک هفته در ترکیه چقدر لیر است. اما سوال دیگری که مردم می پرسند این است که چگونه هزینه های خود را در تور لحظه آخری ترکیه کاهش دهیم. در ادامه مهم ترین راه های کاهش هزینه ها در ترکیه را توضیح خواهیم داد.

در تور ترکیه نگران محل اقامت خود نباشید. حتی گردشگرانی که قصد اقامت اقتصادی در ترکیه را دارند و هزینه های سفر یک هفته ای به ترکیه را کنترل می کنند، انتخاب های زیادی دارند. اقامت در هاستل به جای هتل می تواند بهترین راه حل برای صرفه جویی در هزینه های سفر باشد.

یک شب اقامت در هاستل ترکیه در مقایسه با هتل های این کشور بسیار ارزان است. هزینه اقامت در ترکیه را می توان حتی بیشتر کاهش داد . اگر بتوانید اتاق خود را با سایر مسافران یا همشهریان خود به اشتراک بگذارید، هزینه اقامت را می توان به نصف کاهش داد.

2- خرید استانبول کارت  یا آنتالیا کارت برای حمل و نقل عمومی

علاوه بر بومی ها، امکان تهیه کارت حمل و نقل برای گردشگران خارجی نیز وجود دارد و مسافران می توانند این کارت را از کیوسک های مختلف تهیه کنند. می‌توانید این کارت‌ها را در ورودی‌های مترو یا فرودگاه ترکیه شارژ کنید و به اطراف سفر کنید.

3- در رستوران های ارزان اما با کیفیت غذا بخورید

ترکیه رستوران های ارزان و باکیفیت زیادی دارد که به رستوران های دولتی معروف هستند. دولت ترکیه این رستوران ها را با هزینه کمتر و قیمت بسیار مناسب برای مسافران آماده کرده است. همچنین اگر برای گشت و گذار در این کشور و یافتن این رستوران ها به زمان بیشتری نیاز دارید، می توانید آدرس رستوران های با کیفیت و ارزان را از مردم محلی این کشور بپرسید.

4- سیستم حمل و نقل عمومی

به دلیل گرانی بنزین و تاکسی در این کشور توصیه می شود برای تردد در سراسر کشور از ماشین شخصی یا تاکسی استفاده نکنید. در عوض، می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و متروبوس با قیمت کمتر استفاده کنید.

5- از اتفاقات ترکیه و تفریحات رایگان آن غافل نشوید

اگر فکر می کنید فقط با پرداخت پول می توانید در ترکیه خوش بگذرانید، باید حداقل یک بار از این ترکیه دیدن کنید. سالانه رویدادهای جذاب مختلفی در ترکیه برگزار می شود که در سفر یک هفته ای به ترکیه لحظات خوشی را برای مسافران و گردشگران رقم می زند. ۷ تفریح ​​معروف و رایگان در ترکیه وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • گالری هنر استانبول در خیابان استقلال
  • موزه نقاشی و مجسمه سازی آنتالیا
  • مسجد زیرک استانبول
  • گشت و گذار در محله بالات استانبول
  • موزه های آنتالیا
  • موزه پرا استانبول

آیا هزینه سفر به استانبول و آنتالیا نسبت به سایر مقاصد خارجی گرانتر است؟

استانبول و آنتالیا در مقایسه با اروپا، آمریکا، امارات و بسیاری از شهرهای بزرگ در سراسر جهان گران نیست. اما این سفر از مقاصد دیگر اتحادیه اروپا مانند لهستان، رومانی یا بلغارستان گرانتر است. بر اساس نظرسنجی انجام شده در سال 2023، استانبول و آنتالیا در لیست گران ترین مقاصد سفر در رتبه 173 قرار گرفت.

در پایان

توریاب | touryabtravel.com به طور کامل و جامع به این سؤال پرداختیم که “یک هفته در ترکیه چقدر لیر است”. ما صحبت کردیم و نکات کاهش هزینه در این کشور را توضیح دادیم. قیمت های ارائه شده در این مقاله ممکن است به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی ترکیه تغییر کند. به طور کلی پیشنهاد می شود یک سفر یک هفته ای به ترکیه همراه با تور داشته باشید تا علاوه بر کاهش هزینه ها، بتوانید با افراد دیگر ملاقات کرده و حتی محل اقامت خود را با آنها رزرو کنید.

 

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/25/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%84%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87%D8%9F/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا