اخبار فناوری

اندروید ۱۴ در سکوت مولتی تسکینگ را در تبلت‌ ها بهتر کرده است

در سال های اخیر، گوگل تلاش کرده تا تجربه کار با اندروید را در تبلت ها بهبود بخشد. به همین دلیل پس از سال ها، این غول موتور جستجو بار دیگر نسخه تبلت محور سیستم عامل خود را معرفی کرد که اندروید 12L پس از آن نامی داشت، هر نسخه جدید اندروید پیشرفت های قابل توجهی در تجربه کار با صفحه نمایش های بزرگ ایجاد می کرد. اندروید 14 که سال گذشته معرفی شد، ویژگی‌های مهمی مانند نوار وظیفه بهبود یافته و توانایی مجبور کردن برنامه‌ها برای تطبیق با نسبت صفحه نمایش را به همراه داشت. با این حال، یکی از این ویژگی‌ها که با انتشار اندروید 14 در دسترس قرار گرفت، از دید پنهان ماند: میانبر تغییر یافته Alt+Tab برای انجام چند کار.

به گفته androidauthority، در اندروید 13 و نسخه های قبلی، با استفاده از میانبر Alt + Tab روی صفحه کلید بلوتوث یا صفحه کلید سیمی متصل به تبلت، صفحه رویدادهای اخیر نمایش داده می شود. اگر چه اگر Alt را پایین نگه داشته و سپس Tab را فشار دهید، در برنامه های اخیر خود می چرخید، اما نشانگر بصری برنامه ای که انتخاب کرده اید وجود ندارد. علاوه بر این، با فشردن سریع Alt+Tab برنامه قبلی شما باز نشد و فقط برای مدت کوتاهی پیش نمایش آن را به شما نشان داد. همه اینها باعث این تجربه شد چند وظیفه ای(چند وظیفه ای) اندروید در مقایسه با محصولات ویندوز بسیار ضعیف تر است.

چند وظیفه ای

عملکرد جدید Alt+Tab تجربه چندوظیفه ای را بهبود بخشیده است

خوشبختانه اندروید به طور اساسی عملکرد Alt+Tab را دوباره طراحی کرده است. اگر اکنون از این میانبر استفاده کنید، یک نوار افقی کوچک در بالای صفحه نمایش داده می شود که حداکثر شش برنامه دارد. می توانید با فشار دادن Tab در حین فشردن Alt بین این برنامه ها حرکت کنید. اکنون می توانید آخرین برنامه استفاده شده را نیز با فشار دادن سریع Alt+Tab دوباره باز کنید. در نهایت، اگر می‌خواهید صفحه رویدادهای اخیر را مشاهده کنید، باید Alt را با فشار دادن Tab فشار دهید تا گزینه «نمایش شماره X برای سایر برنامه‌ها» نمایش داده شود.

یک توسعه دهنده به نام Huy Minh اولین بار متوجه این موضوع شد. سپس با بررسی بیشتر مشخص شد که این مزیت در ابتدا بوده است اندروید 14 آنجا بود، اما عجیب اینکه هیچ کس متوجه آن نشد. این مشکل احتمالاً به دلیل اتصال تعداد کمی از کاربران صفحه کلید به تبلت اندرویدی خود ایجاد می شود. با این حال، عملکرد جدید میانبر Alt+Tab نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی نسبت به قبلی است.

شما چی فکر میکنید؟ آیا با تبلت اندرویدی خود از صفحه کلید استفاده می کنید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/04/%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%DA%A9%D9%88%D8%AA-%D9%85%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D8%B3%DA%A9%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A8/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا