اخبار فناوری

پیکسل 8 درنهایت به Gemini Nano مجهز خواهد شد

گوگل به‌تازگی اعلام کرده است که Gemini Nano به‌عنوان پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان در قسمت بعدی Pixel Feature Drop برای گوشی‌های پیکسل 8 ارائه خواهد شد. این به‌روزرسانی جدید دو ویژگی مفید را به‌همراه دارد: خلاصه کردن در ضبط و پاسخ هوشمند در Gboard. پیش از این، گفته شده بود که Gemini Nano تنها منحصر به مدل پیکسل 8 پرو است اما پس از انتقادات فراوان، گوگل تأیید کرد که درنهایت این ویژگی را برای مدل استاندارد نیز ارائه می‌کند.

Gemini Nano پیکسل 8

تغییر نظر گوگل کاملاً غافلگیرکننده است. غول جستجو در ابتدا اعلام کرد که Gemini Nano برای Pixel 8 استاندارد در دسترس نخواهد بود. این تصمیم به‌طور قابل‌درک کسانی را که پیکسل ارزان‌تر را به‌جای مدل Pro انتخاب کرده‌اند، ناامید کرد.

گوگل توضیح می‌دهد که اجرای مدل‌های زبانی بزرگ بر روی تلفن‌هایی با مشخصات حافظه متفاوت می‌تواند منجر به تجربیات کاربری متفاوتی شود. به همین دلیل است که این شرکت به‌شدت این مورد را روی پیکسل 8 آزمایش کرده است.

Gemini Nano پیکسل 8

Gemini Nano پیکسل 8

هدف این است که به علاقه‌مندان و توسعه‌دهندگان بیشتر فرصتی برای آزمایش Gemini Nano به امید جمع‌آوری بازخورد بیشتر ارائه شود.

Gemini ممکن است بزرگترین و قدرتمندترین مدل زبان بزرگ گوگل (LLM) باشد. بااین‌حال، با Gemini Nano، گوگل درصدد ایجاد تعادل است. این یک نسخه کوچک‌شده از LLM ایجاد کرد که می‌تواند مستقیماً روی دستگاه شما اجرا شود، حتی به‌صورت آفلاین.

اگر Pixel 8 یا 8 Pro دارید، با دو ویژگی جدید که توسط Gemini Nano پشتیبانی می‌شوند، از گوشی‌های خود لذت خواهید برد: ویژگی خلاصه‌سازی خودکار در برنامه Recorder و ویژگی Smart Reply در Gboard. این موارد اضافه‌شده در Pixel Feature Drop آینده گنجانده خواهد شد. ازآنجایی‌که این مدل مستقیماً بر روی دستگاه اجرا می‌شود، هر دو ویژگی به‌صورت آفلاین کار می‌کنند.

نظر شما درباره پشتیبانی Gemini Nano برای Pixel 8 چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/30/%D9%BE%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D9%84-8-%D8%AF%D8%B1%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%87-gemini-nano-%D9%85%D8%AC%D9%87%D8%B2-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%B4%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا