اخبار فناوری

دلایل فروش ضعیف آیفون SE 3 چیست؟ مروری بر 4 نکته مهم که اپل به آنها توجه نکرده است

آیفون SE اپل خط تولید مقرون به صرفه این شرکت برای کسانی است که می خواهند آیفون با قیمت پایین تری داشته باشند. اما یک اشتباه محاسباتی توسط اپل منجر به عدم موفقیت شد. با این حال، دلایل فروش ضعیف آیفون SE 3 چیست؟ با مایفون مگ با من بودن.

دلایل فروش ضعیف آیفون SE 3 و نکات نادیده گرفته شده در ابتدا…!

حدس و گمان قبل از انتشار آیفون SE 3 چقدر امیدوار کننده بود؟ اما چرا پس از انتشار آن اینقدر ضعیف فروخته شد؟ ارزان ترین آیفون 5G در یک زمان 25 تا 30 میلیون دستگاه فروخت. با این حال، کمتر از یک ماه پس از عرضه، منابع آگاه گزارش می دهند که سفارشات آیفون SE 3 حدود 20 درصد کاهش یافته است. در حالی که تشخیص درست از نادرست با اخبار زنجیره تامین دشوار است، فروش بازار یک موضوع واضح است. در پلتفرم JD.com، پرفروش‌ترین فروشگاه آیفون SE 3 بیش از 1000 بررسی ثبت شده دارد. از نظر فروش واقعی، اکثر فروشگاه ها معمولا کمتر از 100 فروش دارند و در مقایسه، آیفون 13 مینی بیش از 2 میلیون نقد دارد.

نه تنها در چین، بلکه در نظرسنجی بازار آمریکای شمالی، 56 درصد اپراتورها تقاضا برای iPhone SE 3 را کمتر از iPhone SE قبلی دریافتند. در واقع، بسیاری از عرضه آیفون SE 3 بی اطلاع هستند. بنابراین سوال اینجاست که چرا تخمین های بازار برای آیفون SE 3 اینقدر اشتباه بوده و چرا این دستگاه بازخورد مثبتی از مصرف کنندگان دریافت نکرده است؟ در مورد سوال دوم، دلایل اصلی را می توانید در زیر بیابید. حال ببینیم چرا تخمین فروش این دستگاه در بازار اینقدر اشتباه است.

1. پیش بینی ضعیف اپل برای آیفون SE 3 با توجه به موفقیت آیفون SE 2

اپل در سال 2019 با فروش کم سریال آیفون XR و آیفون XS مقابله با. در آن زمان، تیم کوک، مدیر عامل اپل، نامه ای سرگشاده در مورد مشکل آیفون منتشر کرد. در نیمه دوم سال، اپل شروع به اصلاح محصولات موبایل خود کرد و سری آیفون 11 را برای افزایش فروش و توزیع بهتر قیمت عرضه کرد. در آوریل سال بعد، اپل آیفون SE 2 را با قیمت 3299 یوان عرضه کرد.

دلایل فروش ضعیف آیفون SE 3

آیفون SE 2 با قیمت 3000 یوان عملکرد محکم و کاربردی داشت. در سه ماهه دوم پس از عرضه، آیفون SE به عاملی کلیدی در افزایش فروش آیفون های اپل در این سه ماهه تبدیل شد. طبق گزارش Canalys، اپل تنها تولیدکننده بزرگی بود که در سه ماهه دوم سال 2020 سرعت خود را کاهش داد. عرضه جهانی این دستگاه به 45.1 میلیون نفر رسید که نشان دهنده افزایش 25 درصدی نسبت به سال گذشته است. از این رقم، آیفون SE حدود 28 درصد از فروش جهانی اپل را به خود اختصاص داده است.

در کل سال 2020، آیفون SE 2 با فروش حدود 24.2 میلیون دستگاه به یکی از پرفروش ترین تلفن های همراه در جهان تبدیل شده است و در رتبه بندی جهانی درست پس از آیفون 11 (با فروش حدود 64.8 میلیون دستگاه) قرار دارد. دستگاه ها). با چنین دستاوردهایی، نه اپل و نه حتی تحلیلگران نتوانستند آمار فروش بسیار ضعیف آیفون SE 3 را تخمین بزنند. به خصوص پس از تمرکززدایی دستگاه های 5G، دلیلی وجود ندارد که فروش نسل سوم کمتر از نسل دوم باشد. خوب، عملکرد مثبت آیفون SE 2 یکی از عوامل محرک پیش بینی وحشتناک اپل بود.

۲. آیفون SE 3 5G یک نوشیدنی نیست

در آوریل 2021، فروش آیفون 12حدود 7 ماه پس از عرضه، از 100 میلیون دستگاه فراتر رفت و رکوردی مشابه آیفون 6 را به نام خود ثبت کرد. این رقم به این معنی است که عملکرد حضور 5G همانند صفحه نمایش بزرگ آیفون 6 است و به کاربران دلایل کافی برای تعویض گوشی را می دهد. بنابراین اپل وارد دور دیگری از چرخه تولید فوق العاده عظیم خود شده بود. فرآیند جایگزینی دستگاه با فناوری 5G تا سریال آیفون 13 ادامه بده در سه ماهه پس از عرضه آیفون 13، فروش آیفون دوباره افزایش یافت و اپل از نظر عرضه به صدر جدول جهان بازگشت.

دلایل فروش ضعیف آیفون SE 3

فناوری 5G نه تنها با موفقیت کاربران قدیمی آیفون را برای ارتقای دستگاه ترغیب کرده است، بلکه کاربران بالقوه جدیدی را نیز با موفقیت معرفی کرده است که حدود دو سال است از این تلفن استفاده می کنند. در سال 2021، مصرف کنندگان آمریکای شمالی 3 میلیارد دلار گوشی های دست دوم را برای ارتقای آیفون های جدید از طریق برنامه جایگزینی اپل ارسال کردند و در سه ماهه چهارم پس از عرضه آیفون 13، اپل حدود 1.1 میلیارد دلار درآمد داشت.

دو دستگاه برتر با بیشترین حجم تراکنش آیفون XR و آیفون 11 بودند که هر دو در عرض سه سال عرضه شدند. آیفون XR برای چهارمین سه ماهه متوالی در صدر فهرست قرار گرفت و 33 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داد. فناوری 5G با موفقیت موجی از جایگزینی آیفون را راه اندازی کرده بود. با اضافه شدن قابلیت 5G به آیفون SE 3 جدید، تحلیلگران و اپل بر این باور بودند که فروش آن انفجاری خواهد بود. با این حال، واقعیت آشکار این است که قابلیت 5G یک دارو نیست.

3. گوشی های هوشمند با صفحه نمایش کوچک، تجربه 5G خوبی ندارند

مهم نیست که یک محصول چگونه به نظر می رسد، همه چیز باید به کاربر و سناریوی استفاده بازگردد. نقطه ضعف iPhone SE 3 صفحه نمایش 4.7 اینچی LCD و ضعف ذاتی باتری تلفن های همراه کوچک است. هر دوی این ویژگی‌ها احتمالاً با ظهور فناوری 5G کاهش بیشتری خواهند یافت. در وب‌سایت‌های بزرگ، حتی اگر وبلاگ‌نویس‌ها واژگان خود را درجه‌بندی می‌کنند تا توضیح دهند که کار با تعداد انگشت شماری از تلفن‌های صفحه‌نمایش چقدر راحت است، انتقادات زیادی در مورد سناریوهای خاصی مانند عمر باتری و مشاهده ویدیو وجود دارد. این مشکل.

تجربه بهتر سرعت شبکه 5G بر اساس فرض افزایش عمر باتری واقعی است. حتی در آیفون 12، باتری تقریبا 3000 میلی آمپر ساعتی دستگاه در طول عمر خود پس از فعال شدن 5G به شدت کاهش می یابد. وجود باتری آیفون 2018 میلی آمپر ساعتی در SE 3 تعجب آور است و مطمئنا نمی تواند فشار مصرف 5G را تحمل کند.

دلایل فروش ضعیف آیفون SE 3

از سوی دیگر، کاربران به وضوح می توانند کاستی های 5G را احساس کنند. تماشای تصاویر ویدیویی با کیفیت بالا ممکن است منجر به تعویض ویدیو در مکان‌هایی با سیگنال ضعیف 4G شود. با این حال، در یک LCD 4.7 اینچی، کیفیت هر ویدئویی با کیفیت بالا ممکن است کاهش یابد. امروزه اندازه تلفن های همراه معمولاً بین 6.1 تا 6.9 اینچ است و بزرگ ترین صفحه نمایش گوشی هوشمند تا 7 اینچ است. در زمانی که کاربران به وضوح 2K، نرخ تازه سازی بالا و عمر باتری بیشتر نیاز دارند، آیفون SE 3 مانند یک گوشی دکمه ای نوکیا است که از فناوری 5G پشتیبانی می کند.

4. کاربران قدیمی آیفون SE انتظار دستگاه بهتری نسبت به اپل داشتند

از آنجایی که فروش آیفون SE 2 در سال 2020 به 24.2 میلیون دستگاه رسیده است، چرا کاربران قدیمی را ارتقا نمی دهیم؟ فروش آیفون 12 مینی در سال 2020 حدود 14.5 میلیون دستگاه بوده است. بر اساس این برآورد تقریبی، تعداد کل کاربران آیفون با صفحه نمایش کوچک کمتر از 40 میلیون نفر است. البته کاربران حساسیت بیشتری نسبت به قیمت دارند.

مطابق با GizChinaبازار آیفون های با صفحه نمایش کوچک اشباع شده است و به نظر می رسد فروش آیفون 13 مینی این موضوع را منعکس می کند. گفته می شود اپل تولید نسخه مدل مینی را متوقف کرده است. از نقطه نظر تحلیل بازار، آیفون SE 3 تقریباً یک پاسخ کامل است و ارزان‌ترین آیفون 5G در جهان است و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. اما این دستگاه به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران نیست. کاربران مسن‌تر هنوز با دستگاه‌های خود راحت هستند، در حالی که برخی اکنون از مدل‌های کوچک نیز استفاده می‌کنند.

دلایل فروش ضعیف آیفون SE 3

امروزه محبوبیت گوشی های موبایل 6 اینچی با صفحه نمایش بزرگ بسته به نوع گوشی موبایل به اعتیاد و تخیل کاربران بستگی دارد. کاربران با هزینه تعویض یک گوشی 4.7 اینچی بسیار بیشتر از دو سال پیش مواجه خواهند شد. علاوه بر این، در طول دوره عرضه آیفون SE 2، کاربران اپل هنوز در عصر صفحه نمایش بزرگ 5.5 اینچی معرفی شده توسط سری آیفون 6 بودند. مدل 5.5 اینچی اکنون یک مدل مینی است و حتی اپل هم اکنون در عصر حاضر است. از دستگاه های 6 اینچی دلایل فروش ضعیف آیفون SE 3 چیست؟!

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا