اخبار فناوری

پلی استیشن ۵ پرو سونی با GPU بهتر در راه است

انتظار می رود سونی مدل پلی استیشن 5 پرو را عرضه کند. هنوز زمان دقیق مشخص نیست، اما امروز گزارش جدیدی در این زمینه منتشر شده است. گفته می شود که پلی استیشن 5 پرو سونی با پردازنده گرافیکی بهتری عرضه می شود.

تجهیز پلی استیشن 5 پرو سونی به واحد پردازش گرافیکی قدرتمندتر

ماه گذشته شایعاتی در مورد آزادی او منتشر شد پلی استیشن 5 پرو منتشر شد. امروز گزارش جدیدی این موضوع را تایید می کند و جزئیات بیشتری در مورد این کنسول به ما می دهد. ظاهرا سونی در حال حاضر از توسعه‌دهندگان می‌خواهد تا اطمینان حاصل کنند که بازی‌هایشان با PS5 Pro آینده سازگار است، با تاکید بر ردیابی پرتو بهبود یافته نکات برجسته

گفته می شود PS5 Pro با اسم رمز عرضه می شود ترینیتی شناخته شده است که GPU قدرتمندتر همراه با حالت CPU کمی سریعتر دارد. قرار است تمامی تغییرات مدل Pro این کنسول را قادر سازد تا بازی هایی با ردیابی پرتو یا رزولوشن و نرخ فریم بالاتر در عناوین خاص اجرا کند.

با توجه به اسناد ادعا شده در مورد جزئیات مشخصات کنسول جدید، عرض GPU مدل Pro باید تقریباً باشد. 45 درصد سریعتر به شکل معمولی است. GPU بزرگتر خواهد بود و همچنین از حافظه سریع تری برای بهبود ردیابی اشعه استفاده می کند. در واقع، سونی به استفاده از “معماری ردیابی پرتوی قوی تر” در اسناد فوق افتخار می کند.

همانطور که از نام آن پیداست، مدل Pro قرار است نسخه بالاتری از مدل Pro باشد پلی استیشن 5 در نظر گرفته شده است. این بدان معناست که هم مدل معمولی و هم مدل پرو به طور همزمان در بازار موجود خواهند بود. در نتیجه مدل پرو گرانتر از مدل معمولی خواهد بود. Sooty همچنین از توسعه دهندگان می خواهد که بازی های خود را به گونه ای توسعه دهند که برای هر دو کنسول قابل استفاده باشد.

توسعه دهندگان می توانند مجموعه های آزمایشی را درخواست کنند و سونی این کار را انجام خواهد داد هر مسابقه از اواسط تابستان 1403 به بعد ارائه شده برای صدور گواهینامه، سازگار با PS5 Pro. شایعه قبلی هم همین را می گفت تاریخ انتشار پلی استیشن 5 پرو این قرار است حدود پاییز 1403 باشد که مصادف با این زمان است.

سی پی یو پلی استیشن 5 پرو این مدل مانند مدل معمولی خواهد بود، اما حالت جدیدی خواهد داشت که به آن اجازه می دهد تا با افزایش 10 درصدی به 3.85 گیگاهرتز برسد. جالب اینجاست که حالت کلاک بالاتر نیاز به توان بیشتری برای تخصیص به CPU دارد که به معنای توان کمتر برای GPU است. در این حالت، توان GPU باید حدود 1.5٪ کاهش یابد.

پهنای باند حافظه در پلی استیشن 5 پرو 576 گیگابایت بر ثانیه خواهد بود که بهتر از 448 گیگابایت بر ثانیه در PS5 است. سیستم حافظه نیز باید تا حدودی کارآمدتر باشد. بازی ها می توانند از 1.2 گیگابایت حافظه سیستم اضافی در PS5 Pro استفاده و مجموع 13.7 گیگابایت.

سونی PS5 پرو همچنین دارای «معماری یادگیری ماشین سفارشی» است و از 300 TOPS محاسبات 8 بیتی پشتیبانی می کند. فناوری PlayStation Supersolution Upscaling (PSSR) از حدود 250 مگابایت حافظه استفاده می کند و در هنگام ارتقاء مقیاس از 1080p به 4K حدود 2 میلی ثانیه تاخیر ایجاد می کند و این شرکت در حال کار بر روی آن است. پشتیبانی از وضوح تصویر تا 8K او هست.

شما چی فکر میکنید؟ آیا منتظر نسخه پلی استیشن 5 پرو هستید؟

پلی استیشن 5 اسلیم رسما راه اندازی شد: 30 درصد کوچکتر، 1 ترابایت حافظه داخلی + قیمت

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/16/%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B4%D9%86-%DB%B5-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-gpu-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا