اخبار فناوری

مایکروسافت از سرفیس پرو 10 و لپ‌ تاپ 6 با قابلیت‌های هوش مصنوعی رونمایی کرد

در رویداد 21 مارس مایکروسافت، این شرکت از اولین رایانه های هوش مصنوعی سرفیس که به طور خاص برای استفاده تجاری طراحی شده بودند، رونمایی کرد.

مایکروسافت از دو دستگاه Surface جدید، Surface Pro 10 و Laptop 6 رونمایی کرده است. این اولین نسخه سخت افزاری جدید مایکروسافت از زمان ظهور رایانه های هوش مصنوعی (AI) است که از تراشه های واحد پردازش عصبی (NPU) اینتل و AMD استفاده می کنند.

هر دو دستگاه سرفیس تقریباً شبیه همتایان دو ساله خود هستند، اما در حال حاضر فقط برای کاربران تجاری در دسترس هستند. (و البته به زودی می توانید از سایت سرفیس کار مرجع تخصصی سرفیس در ایران خرید کنید).

مهمترین ویژگی هر دو مدل، پردازنده جدید Core Ultra اینتل (نسخه 5 یا 7) است. مایکروسافت در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: از نظر عملکرد، سرفیس لپ تاپ 6 2 برابر سریعتر از سرفیس لپ تاپ 5 و سرفیس پرو 10 تا 53 درصد سریعتر از پرو 9 است. واحد پردازش عصبی اختصاصی (NPU) در چیپست جدید قرار است به عملکرد و کارایی بیشتر و در نتیجه عمر باتری بیشتر، به ویژه در کارهای مرتبط با هوش مصنوعی مانند افکت های Windows Studio و ترجمه زنده منجر شود.

از دیگر تغییرات سخت افزاری می توان به پوشش جدید ضد انعکاس اشاره کرد که همراه با نمایشگر روشن تر هر دو دستگاه (600 نیت برای سرفیس پرو 10 و 400 نیت برای سرفیس لپ تاپ 6)، کیفیت صفحه نمایش و زاویه دید را بهبود می بخشد. از نظر امنیت، مدل 15 اینچی Surface Laptop 6 می تواند به کارت خوان داخلی مجهز شود، در حالی که Surface Pro 10 دارای یک خواننده NFC برای پشتیبانی از کلیدهای امنیتی و سایر ابزارهای احراز هویت بدون رمز عبور است.

یکی دیگر از ارتقاء سخت افزاری منحصر به فرد سرفیس پرو 10، یک وب کم جدید 10.5 مگاپیکسلی فوق عریض است که قادر به ضبط ویدیوهای 1440p با میدان دید 114 درجه است. این یک ارتقاء از سنسورهای 1080p مدل قبلی است که در بررسی ZDNET فقط به اندازه کافی خوب رتبه بندی شدند. لپ تاپ 6 نیز از سنسور 720p به سنسور 1080p ارتقا یافته است.

با توجه به افزایش کارایی پردازنده های Intel Core Ultra، مایکروسافت توانسته است عمر باتری هر دو مدل سرفیس پرو 10 و لپ تاپ 6 را نسبت به نسل های قبلی خود افزایش دهد. بنابراین عمر باتری سرفیس پرو 10 تا 19 ساعت (از 15 ساعت) و لپ تاپ 19 ساعت (از 17 ساعت افزایش) است.

مایکروسافت همچنین به The Verge گفته است که نگهداری از دستگاه‌های Surface جدید آسان‌تر از قبل است. کدهای QR در داخل، یافتن قطعات جایگزین را آسان می کند و نشانگرهای بصری برای شناسایی نوع پیچ ها و ابزارهای مورد نیاز برای تعمیر گنجانده شده است.

رم برای هر دو مدل اکنون در ظرفیت پایه 64 گیگابایت LPDDR5x (که قبلا حداکثر 32 گیگابایت بود) ارائه می شود. فضای ذخیره سازی پایه سرفیس پرو 10 نیز از 128 گیگابایت به 256 گیگابایت افزایش یافته است. Surface Laptop 6 همچنان در دو سایز 13.5 و 15 اینچی عرضه خواهد شد. قیمت پایه این محصولات از 1199 دلار شروع می شود و هر دو دستگاه در 9 آوریل عرضه خواهند شد.

مایکروسافت در اقدامی جدید برای اولین بار از دستگاه سرفیس پرو مجهز به پردازنده اینتل با پشتیبانی از فناوری 5G رونمایی کرد. این ویژگی قبلا فقط در دستگاه های مجهز به پردازنده Qualcomm SQ3 در دسترس بود. علاوه بر این، قابلیت استفاده از لوازم جانبی تطبیقی ​​مایکروسافت نیز به مشتریان تجاری ارائه می شود.

مایکروسافت را می توان با خیال راحت در حال حاضر پیشرو در زمینه هوش مصنوعی (AI) دانست. این شرکت همواره سعی می کند با عرضه مداوم محصولات و به روز رسانی های جدید از رقبای خود پیشی بگیرد. بنابراین جای تعجب نیست که مایکروسافت از چندین دستگاه و ویژگی جدید هوش مصنوعی در رویداد سطح ویندوز و هوش مصنوعی خود که این هفته برگزار شد، رونمایی کرد.

همانطور که از عنوان رویداد مایکروسافت پیداست، “پیشبرد عصر جدید کار با Copilot”، این رویداد بر روی پیشنهادات هوش مصنوعی این شرکت به طور خاص برای مشتریان سازمانی متمرکز بود. در مقابل، رویداد ساخت مایکروسافت در ماه مه تبلیغاتی را به نمایش می گذارد که بیشتر به مصرف کنندگان عمومی مرتبط است. در این راستا، در اینجا تمام محصولاتی که این شرکت در رویداد سرفیس خود معرفی کرد، آورده شده است:

1. Copilot در Microsoft Office 365 اکنون در ویندوز در دسترس است

یکی از نکات برجسته اخبار مرتبط با هوش مصنوعی در این رویداد، در دسترس بودن نهایی قابلیت‌های Copilot در مجموعه Microsoft Office 365 در ویندوز بود.

Copilot در مجموعه آفیس 365 یک تغییر دهنده بازی در مدیریت گردش کار است زیرا دستیار هوش مصنوعی Copilot را در تمام برنامه های Office 365 از جمله Word، Excel، PowerPoint، Outlook و غیره ادغام می کند تا به شما در ایجاد ارائه های پاورپوینت و کمک به نوشتن و تفسیر کمک کند. داده های صفحه گسترده اساساً، Copilot می‌تواند کل دنیای داده‌های تجاری کاربر را برای ارائه پشتیبانی عمیق‌تر درک کند.

2. ویژگی های دسترسی جدید Copilot در ویندوز 11

اواخر این ماه، نسخه جدیدی از Windows 11 Preview با مجموعه ای از ویژگی های دسترسی جدید برای Copilot منتشر خواهد شد. برای مثال، کاربران می‌توانند از Copilot بخواهند راوی و ذره‌بین صفحه را روشن کند، اندازه متن را تغییر دهد یا ترجمه زنده را شروع کند.

3. اولین رایانه های سرفیس با هوش مصنوعی برای تجارت که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم.

4. پشتیبانی از پردازنده گرافیکی در ویندوز 365

اگرچه این ویژگی از هوش مصنوعی استفاده نمی کند، اما مطمئنا می تواند برای کارهای مرتبط مفید باشد. پشتیبانی از GPU در ویندوز 365 این پتانسیل را دارد که گردش کار بسیاری از متخصصان را با امکان دسترسی کاربران به محاسبات ابری با عملکرد گرافیکی بالا بهبود بخشد.

5. هیچ نمایشی از یک کامپیوتر هوش مصنوعی بدون ذکر سوئیچ کمک خلبان کامل نخواهد بود. هم دستگاه‌های سرفیس جدید و هم صفحه‌کلید سرفیس پرو جدید، که در تصویر بالا نشان داده شده‌اند، دارای یک کلید Copilot اختصاصی هستند تا دسترسی کاربران به دستیار هوش مصنوعی را آسان‌تر کند. با این حال، خبر خوب این است که کاربران ویندوز همچنان می توانند با کلیک کردن روی نماد Copilot از نوار وظیفه ویندوز 11 بدون نیاز به آخرین رایانه شخصی یا دستگاه سرفیس به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/16/%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D9%BE%D8%B1%D9%88-10-%D9%88-%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-6-%D8%A8%D8%A7-%D9%82/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا