اخبار فناوری

خبر جدید | معرفی Oppo A78 4G – با اسنپ‌دراگون 680 و نمایشگر AMOLED فول اچ‌دی پلاس | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : اوایل ژانویه 2023، کمپانی اوپو از یک اسمارت‌فون نسل پنجمی با نام Oppo A78 (ورژن ری‌برندشده Oppo A58) رونمایی کرد. به‌تازگی باخبر شدیم این برند چینی روز دوشنبه 10 جولای 2023 (19 تیر 1402) از نسخه 4G این گوشی پرده‌برداری کرده است. با وجود اینکه شرکت سازنده، این گوشی جدید را همچنان Oppo A78 (بدون هیچ‌گونه پسوندی) نامیده، برای جلوگیری از سردرگمی در این مطلب خبری از آن با عنوان Oppo A78 4G یاد می‌کنیم. از جمله مهم‌ترین مشخصات این محصول می‌توان به نمایشگر 6.43 اینچی AMOLED، پروسسور اسنپ‌دراگون 680، دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری قدرتمند با استاندارد شارژ 67 واتی اشاره کرد. در ادامه با معرفی این گوشی همراه ما باشید.

ت پشتی در Oppo A78 4G شباهت زیادی به ورژن نسل پنجمی خود داشته و در اینجا نیز شاهد دو حلقه در بردارنده دوربین‌ها و فلش LED هستیم. یک نوار شفاف نیز در امتداد دوربین‌ها دیده می‌شود که در تضاد با رنگ مات خود گوشی، زیبایی خاصی را ایجاد می‌کند. این محصول در دو رنگ سبزآبی (Sea Green) و مشکی (Black Mist) به تولید رسیده و با احراز درجه حفاظت IP54 می‌تواند تا حدی در برابر آب و گرد و خاک مقاومت کند. ناگفته نماند این اسمارت‌فون ابعادی برابر با 7.93×73.23×160.01 میلی‌متر داشته و وزن آن به 180 گرم می‌رسد. (مدل سبزآبی ضخامت 7.99 میلی‌متری دارد)

در جلوی دستگاه یک نمایشگر AMOLED به قطر 6.43 اینچ به چشم می‌خورد. این نمایشگر – که 90.8 درصد از سطح رویی بدنه را پوشانده – رزولوشن +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) داشته که تراکم آن را به 409 پیکسل در اینچ می‌رساند. نرخ به‌روزرسانی این نمایشگر بین 60 تا 90 هرتز متغیر است. نرخ نمونه‌برداری تاچ آن نیز در حالت استاندارد 120 هرتز است ولی می‌تواند به حداکثر 180 هرتز هم برسد. همچنین، میزان روشنایی نمایشگر 600 نیت بوده که در بیشترین حالت به 800 نیت نیز می‌رسد. لازم به ذکر است، صفحه نمایش با پوششی از شیشه مقاوم گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

مدیریت بخش پردازش در Oppo A78 4G به چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 680 سپرده شده است. این تراشه 6 نانومتری دارای چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A73 و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A53 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 610 است. حافظه رم دستگاه 8 گیگابایت است که طبق قابلیتی که از آن با عنوان RAM Expansion یاد شده، می‌توان آن را تا 8 گیگابایت دیگر (به شکل مجازی) افزایش داد. 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز به این اسمارت‌فون اختصاص داده شده که از طریق میکرو اس‌دی می‌توان آن را ظاهرا تا 1 ترابایت دیگر ارتقا داد.

همان طور که گفته شد، در قسمت پشتی دو حلقه قرار دارد که میزبان دوربین‌ها و فلش ال‌ای‌دی هستند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی پنج مرحله‌ای به گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین – که میدان دید 77 درجه دارد – به فوکوس خودکار مجهز شده، اما فاقد لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) است. حالت شب، پانوراما، حالت حرفه‌ای، عکاسی تایم-لپس، اسلوموشن و پشتیبانی از Google Lens از امکانات این دوربین به شمار می‌روند. گفتنی‌ست، این دوربین می‌تواند ویدئوی 1080p را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کرده و فیلم‌برداری اسلوموشن را با وضوح 720p و سرعت 120 فریم در ثانیه انجام دهد.

طبق ادعای شرکت سازنده، دوربین اصلی با کنار هم قرار دادن چندین عکس از یک سوژه، می‌تواند یک عکس با رزولوشن بالا (در حد عکس‌های با وضوح 108 مگاپیکسلی) به دست دهد. علاوه بر دوربین اصلی، یک دوربین عمق – به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.4 – نیز در پشت گوشی تعبیه شده است. همچنین، در حفره‌ای که در قسمت بالا سمت چپ نمایشگر ایجاد شده، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی کار گذاشته شده است. این دوربین در پشت لنزی چهار مرحله‌ای به گشودگی f/2.0 قرار داشته و میدان دید آن 83 درجه است. ناگفته نماند، یکی از معدود تفاوت‌های بین این گوشی و Oppo A78 نسل پنجمی در آنجاست که در نسخه 5G دوربین جلو درون ناچ قطره آب تعبیه شده است.

یک باتری قدرتمند به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی تدارک دیده شده است. به گفته اوپو، این باتری می‌تواند گوشی را تا 293 ساعت در حالت استندبای نگه داشته و انرژی لازم برای 16.3 ساعت پخش ویدئو از یوتیوب را تأمین کند. این باتری از استاندارد شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، ظرف 15 دقیقه می‌توان ذخیره باتری را به 43 درصد رساند. فول شارژ باتری نیز 45.5 دقیقه طول می‌کشد. همچنین، باتری گوشی تنها با 5 دقیقه شارژ کردن، می‌تواند تا 4.6 ساعت مکالمه را تضمین کند.

نکته جالب درباره باتری این گوشی آن است که چنان‌چه شما از آن دسته از افرادی باشید که گوشی را به شارژ زده و سپس آن را تا ساعت‌ها به حال خود رها می‌کنند، Oppo A78 4G رفته رفته این عادت شما را یاد گرفته و از شما درخواست می‌کند که گزینه all day charging را انتخاب کنید. با فعال کردن این قابلیت (حتی اگر گوشی تا ساعت‌ها به شارژر متصل باشد) باتری نهایتا تا 80 درصد شارژ شده و سپس روند شارژ متوقف می‌شود. به این ترتیب، سلامت باتری حفظ شده و عمر مفید آن طولانی‌تر خواهد شد.

گوشی هوشمند Oppo A78 4G به حسگر اثر انگشت مجهز بوده و می‌توان آن را از طریق تشخیص چهره نیز قفل‌گشایی کرد. این اسمارت‌فون دارای دو اسپیکر استریو بوده و طبق ادعای شرکت سازنده، با قرار دادن گوشی روی حالت Ultra Volume Mode، می‌توان بلندی صدای آن را تا 300 درصد افزایش داد. اوپو مدعی‌ست که این گوشی می‌تواند حالت نو بودن خود را تا 48 ماه حفظ کند. این شرکت برای اطمینان‌بخشی به کاربران، تست‌های متعددی را روی Oppo A78 4G انجام داده و مدعی‌ شده این دستگاه تست‌های مذکور را با موفقیت پشت سر گذاشته است. برخی از این تست‌ها عبارتند از فشار دکمه پاور (200 هزار بار)، رها شدن روی سطح از فاصله کم (28 هزار بار) و مقاومت در برابر دما و رطوبت بالا (تا 14 روز)

سیستم‌عامل Oppo A78 4G اندروید 13 بوده و رابط کاربری اختصاصی ColorOS 13.1 در آن فعال است. این گوشی دو سیم‌کارت (از نوع نانو) پذیرفته و همان طور که گفته شد، نهایتا می‌تواند به شبکه 4G متصل شود. بلوتوث 5.0، پورت USB-C، جک هدفون و NFC سایر گزینه‌های ارتباطی این اسمارت‌فون را تشکیل می‌دهند.

گوشی هوشمند Oppo A78 4G تنها در یک پیکربندی (8GB/256GB) به تولید می‌رسد. مقصد اولیه این دیوایس اندونزی بوده و به زودی وارد این بازار خواهد شد، اما شرکت سازنده قصد دارد در آینده نزدیک این گوشی را در سایر بازارها (از جمله بازار هند) نیز عرضه کند. این محصول 3,599,000 روپیه اندونزی قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 237 دلار آمریکا. گفتنی‌ست، مشتریانی که خرید این محصول را از فروشگاه رسمی آنلاین اوپو انجام دهند، می‌توانند یک جفت هدفون Enco Buds2 را رایگان دریافت کنند.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4983-introducing-oppo-a78-4g.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا