اخبار فناوری

ویوو V3 تراشه 6 نانومتری ISP در سری Vivo X100 رسماً معرفی شد

در یک رویداد موردانتظار که امروز در چین برگزار شد، برند ویوو به‌طور رسمی تراشه انقلابی Vivo V3 ISP خود را معرفی کرد و عصر جدیدی از قابلیت‌های تصویربرداری موبایل را آغاز کرد. تراشه V3 که با استفاده از فرآیند 6 نانومتری توسعه یافته است، نوید تعریف مجدد عکاسی و فیلمبرداری موبایل در پلتفرم اندروید را می‌دهد. انتظار می‌رود این تراشه با انبوهی از قابلیت‌های جدید، در گوشی‌های پرچمدار سری Vivo X100 استفاده شود.

تراشه ISP ویوو V3

تراشه Vivo V3 ISP دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های چشمگیر می‌باشد که قرار است نحوه ضبط و ویرایش تصاویر و ویدیوها را تغییر دهد. این تراشه با بهره‌گیری از فرآیند 6 نانومتری، 30 درصد افزایش راندمان انرژی را در مقایسه با نسل قبلی خود ارائه می‌دهد. این بهبود در مصرف انرژی، همراه با معماری جدید طراحی‌شده هوش مصنوعی Sense-ISP و نسل دوم سیستم اتصال متقابل FIT، منجر به بهبود قابل‌توجهی در اثربخشی الگوریتم پردازش تصویر می‌شود. علاوه‌بر این، استقرار انعطاف‌پذیر الگوریتم‌ها، ادغام یکپارچه بین تراشه Vivo V3 و چیپست اصلی گوشی هوشمند را امکان‌پذیر می‌سازد و درنتیجه زمان پردازش تصویر را تا 20 درصد کاهش می‌دهد.

تراشه ISP ویوو V3

تراشه ISP ویوو V3

شاید هیجان‌انگیزترین جنبه تراشه Vivo V3 ISP توانایی آن در فراهم آوردن قابلیت ضبط ویدیوی پرتره 4K به پلتفرم اندروید باشد. برای اولین بار، کاربران می‌توانند ویدیوهای سینمایی 4K با جلوه‌های بوکه خیره‌کننده، کیفیت پوست بهینه‌شده و پردازش رنگی عالی ضبط کنند. علاوه‌بر این، این تراشه کاربران را با قابلیت‌های ویرایش پس از ضبط در سطح 4K توانمند می‌کند و تنظیمات غیر مخرب بوکه و موقعیت فوکوس را در آلبوم ممکن می‌سازد.

فناوری Multi-ALD با پوشش T*ZEISS

برای تکمیل تراشه V3 ISP، ویوو بار دیگر با ZEISS برای توسعه فناوری‌های تصویربرداری پیشگامانه همکاری کرده است. ازجمله این پیشرفت‌ها، فناوری Multi-ALD است که نسل بعدی مدل‌های پرچمدار سری X را به پوشش T*ZEISS مجهز می‌کند. این پوشش بازتاب لنز را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و درنتیجه تصاویر واضح‌تر و با کارایی بالاتری ایجاد می‌کند. در طول موج مرئی، بازتاب مرکزی از 0.2 درصد به 0.1 درصد کاهش می‌یابد. در مقایسه با پوشش قبلی ALC، این نشان‌دهنده کاهش 50 درصدی در بازتاب است و تجربه بصری برتری را برای کاربران فراهم می‌کند.

لنز تله‌فوتو Vivo Vario-Apo-Sonnar

علاوه‌بر این، ویوو همچنین با ZEISS همکاری می‌کند تا لنز تله‌فوتو Vario-Apo-Sonnar را ارائه کند که دارای طراحی معتبر APO (apochromatic) برای کنترل انحراف رنگی است. این حالت از طراحی برای یک سیستم تصویربرداری موبایلی عملکرد زوم و کیفیت تصویر را به‌شدت بهبود می‌بخشد. این لنز همچنین از فناوری Floating Lens Group بهره می‌برد که وضوح فوق‌العاده بالا و قابلیت‌های فوکوس را تضمین کرده و عکس‌های ماکرو خیره‌کننده و جلوه‌های بوکه واقع‌گرایانه را امکان‌پذیر می‌کند.

بازسازی پرتره سه‌بعدی

فراتر از پیشرفت‌های سخت‌افزاری، ویوو در عکاسی محاسباتی و تصویربرداری سه‌بعدی نیز پیشرفت‌هایی را انجام داده است. آزمایشگاه تصویربرداری سه‌بعدی این شرکت در چونگ کینگ، یک سیستم میدان نوری در سطح فیلم ایجاد کرده است که قادر به بازسازی مدل‌های سه‌بعدی «سطح منافذ» از بدن انسان است. این پیشرفت باعث می‌شود تا جلوه‌های بصری بسیار واقع‌گرایانه و همه‌جانبه در محیط‌های مجازی ایجاد شود. علاوه‌بر این، ویوو سه الگوریتم اصلی ادراک سه‌بعدی را ارائه کرده است که به‌طور دقیق حالات چهره، ژست‌های انسان و تعاملات ژست‌ها را ضبط و تفسیر می‌کنند.

الگوریتم‌های AIGC (هوش مصنوعی در محتوای تولیدی)

استقبال ویوو از الگوریتم‌های AIGC (هوش مصنوعی در محتوای تولیدی) تجربه عکاسی پرتره را بهبود می‌بخشد. این الگوریتم‌ها ایجاد محتوای مجازی با کیفیت بالا را امکان‌پذیر کرده و صحنه‌های مجازی و دنیای واقعی را به‌طور یکپارچه در عکس‌ها ترکیب می‌کند. کاربران اکنون می‌توانند از عکس‌های طبیعی و هماهنگ با سبک‌های مختلف پرتره مولد لذت ببرند و ویژگی‌های متنوعی مانند نور، سن، مدل مو و حالت‌ها را بررسی کنند.

رنگ بافت ویوو

ویوو برای تکمیل نوآوری‌های تصویربرداری خود، Vivo Texture Color را معرفی کرده است که ادای احترامی به سبک کلاسیک با رنگ‌های غنی و تغییرات درجه‌بندی رنگی ظریف است. این ویژگی امکان تنظیم مستقل رنگ‌های خاص را فراهم می‌کند و به هر عکس یک حس هنری اضافه می‌کند. درحال‌حاضر، سری X90 به ارتقاء رنگ بافت مجهز شده است و همچنین X80 ،X Fold2 و X Flip نیز قرار است در شهریورماه رنگ بافت اختصاصی ویوو را با آپدیت نرم‌افزاری دریافت کنند.

سری ویوو X100

گوشی‌های پرچمدار سری Vivo X100 اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از این فناوری‌های تصویربرداری پیشگامانه استفاده می‌کنند. پیش از این گفته می‌شد که این سری عکاسی موبایل را یک قدم به جلو برده و علاوه‌بر تمامی فناوری‌های ذکرشده، با بهره‌گیری از سنسور 200 مگاپیکسلی در لنز پریسکوپی، قدرتمندترین زوم را درمیان تمامی گوشی‌های پرچمدار فراهم می‌کند.

تراشه ISP ویوو V3

تراشه ISP ویوو V3

در پایان، رونمایی ویوو از تراشه V3 ISP و تلاش‌های مشترک این شرکت با ZEISS نشان‌دهنده تعهد آن‌ها برای پیش‌بردن مرزهای تصویربرداری موبایل است. با پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پیشگامانه، ویوو قرار است انقلابی در نحوه ضبط، ویرایش و تجربه کاربران تصاویر و ویدیوها در پلتفرم اندروید ایجاد کند. با معرفی سری Vivo X100 که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی رقم بخورد، کاربران می‌توانند منتظر تجربه عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای باشند و به وعده ویوو مبنی‌بر ارائه فناوری تصویربرداری پیشرو عمل کنند.

نظر شما درباره تراشه ISP V3 ویوو با انبوهی از قابلیت‌های جدید در بخش دوربین چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/31/%D9%88%DB%8C%D9%88%D9%88-v3-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-6-%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-isp-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-vivo-x100-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%8B-%D9%85%D8%B9/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا