اخبار فناوری

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M4، نمایشگر OLED و ضخامت بسیار کم رسماً معرفی شد

اپل امروز به عنوان بخشی از یک رویداد ویژه آروم باش به طور رسمی مدل های جدید آیپد پرو 11 و 13 اینچی را معرفی کرده است. برای بهبود عملکرد، آیپد پرو جدید به تراشه M4، چیپست اختصاصی نسل بعدی اپل مجهز شده است. این شرکت موتور عصبی جدید خود را برای تاکید بر قابلیت های خود در زمینه هوش مصنوعی معرفی کرد. تبلت های جدید همچنین برای اولین بار دارای نمایشگرهای OLED با کنتراست و روشنایی بالا هستند.

iPad Pro جدید با تراشه M4

نسل جدید آیپد پروهای اپل دارای نمایشگرهای OLED هستند که کنتراست و روشنایی غنی‌تری ارائه می‌دهند و از نظر طراحی نازک‌تر از مدل‌های قبلی هستند. مدل 11 اینچی 5.3 میلی‌متر ضخامت دارد، در حالی که مدل 13 اینچی فقط 5.1 میلی‌متر ضخامت دارد که به گفته اپل، آن را به باریک‌ترین محصولی که تا کنون ساخته است تبدیل می‌کند.

پنل جدید iPad Pro OLED همچنین حداکثر 1600 نیت حداکثر روشنایی HDR را ارائه می‌کند که در مقایسه با پنل‌های مینی ال‌ای‌دی قدیمی‌تر، نقاط برجسته‌تر و سیاه‌های عمیق‌تر را ارائه می‌کند. اپل این پنل را نامیده استنمایشگر Ultra Retina XDRنامیده می شود

پنل OLED نازک تر و سبک تر است که به بهبود طراحی کلی کمک می کند. اپل همچنین برای اولین بار گزینه شیشه ضد انعکاس نانوبافت را در برخی از مدل های iPad ارائه می دهد.

iPad Pro جدید با تراشه M4

iPad Pro جدید با تراشه M4

تراشه جدید M4 شامل یک کنترلر نمایشگر جدید است که به هدایت صفحه نمایش OLED و همچنین بهبود CPU و GPU کمک می کند. پردازنده 10 هسته ای جدید M4 عملکرد CPU را تا 50 درصد در مقایسه با M2 iPad Pro قبلی بهبود می بخشد. M4 همچنین بر اساس نسل دوم فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده است.

تراشه Apple M4

تراشه Apple M4

GPU جدید برای اولین بار ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری و سایه‌زنی مش را با عملکرد کلی تا ۴ برابر سریع‌تر در مقایسه با iPad M2 ارائه می‌کند. به گفته اپل، شتاب‌دهنده‌های جدید Neural Engine و یادگیری ماشین CPU، تراشه M4 را به یک چیپست هوش مصنوعی فوق‌العاده قدرتمند تبدیل کرده است.

iPad Pro جدید با تراشه M4

iPad Pro جدید با تراشه M4

علاوه بر این، یک طراحی صنعتی جدید حرارت دستگاه را تا 20 درصد بهبود می بخشد و در نتیجه عملکرد کلی را 4 برابر در مقایسه با نسل قبلی iPad Pro افزایش می دهد.

اپل همچنین ماژول های دوربین جدید آیپد پرو را برای گرفتن عکس های بهتر ارتقا داده و فلاش TrueTone تطبیقی ​​را برای اسکن بهتر اسناد ارائه می دهد. دوربین جلو اکنون در لبه افقی تبلت قرار دارد و امکان دید بهتر برای تماس‌های FaceTime را فراهم می‌کند.

آی‌پد پرو جدید با نسخه‌های جدید کیبورد جادویی با ترک‌پد بزرگ‌تر و قلم اپل پنسیل پرو نیز سازگار است.

آیپد پرو جدید با 256 گیگابایت حافظه شروع می شود. قیمت مدل 11 اینچی از 999 دلار و مدل 13 اینچی جدید از 1299 دلار شروع می شود. این دستگاه ها نیز از امروز برای پیش خرید در دسترس هستند.

نظر شما در مورد آیپد پرو 11 و 13 اینچی با تراشه M4 و نمایشگر OLED چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/07/%D8%A2%DB%8C%D9%BE%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-m4%D8%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-oled-%D9%88/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا