اخبار فناوری

هواوی میت 60 با سوراخ نمایشگر کپسولی به‌سبک جزیره پویا آیفون معرفی خواهد شد

بسیاری از مردم ممکن است موافق باشند که هواوی در چند سال گذشته دوران سختی را در دنیای فناوری سپری کرده است. آن‌ها زمانی قصد داشتند برترین برند جهانی گوشی‌های هوشمند باشند و با مدل‌های جدید خود در صنعت پیشرو بودند. اما تحریم‌های ایالات‌متحده آن‌ها را با مشکل مواجه کرد. با وجود این، هواوی قصد تسلیم شدن ندارد و این شرکت درحال برنامه‌ریزی برای معرفی سری Mate 60 است. جزئیات اخیر حاکی از آن است که هواوی میت 60 به سوراخ نمایشگر کپسولی Smart Capsule با برخی انیمیشن‌های کاربردی مشابه جزیره پویا سری آیفون 14 پرو اپل مجهز خواهد شد.

سوراخ نمایشگر کپسولی هواوی میت 60

سری Huawei Mate 60 هنوز تاریخ معرفی، ویژگی‌ها و قیمت مشخصی ندارد. بااین‌حال، طبق آخرین اطلاعات فاش‌شده، سری میت 60 دارای طراحی «Smart Capsule» است که شبیه به طراحی «Dynamic Island» در سری آیفون 14 پرو می‌باشد. بسیاری از افراد ممکن است هواوی را به‌خاطر این زبان طراحی موردانتقاد قرار دهند. بااین‌حال، این شرکت در سال 2018 از طراحی مشابهی در Honor V20 استفاده کرده بود. علاوه‌بر این، بسیاری از شرکت‌ها از آن زمان از سوراخ نمایشگر کپسولی نیز استفاده کرده‌اند. اگرچه مطابق همیشه نمی‌توان نقش پررنگ اپل در استفاده مجدد برندها از این طراحی را انکار کرد، به‌خصوص که گفته می‌شود سری میت 60 از برخی انیمیشن‌های جذاب رابط کاربری مشابه جزیره پویا آیفون بهره خواهد برد.

سوراخ نمایشگر کپسولی هواوی میت 60

سوراخ نمایشگر کپسولی هواوی میت 60

طرح‌های Smart Capsule و Dynamic Island ازنظر زیبایی‌شناسی کلی مشابه هستند، اما ازنظر تعاملی متفاوت خواهند بود. در گذشته، بسیاری از گوشی‌ها دارای سوراخ نمایشگر کپسولی بودند، اما هیچ یک از آن‌ها به‌اندازه آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس از این فضا استفاده نکردند. بااین‌حال، هواوی قرار است از فناوری Honor استفاده کرده و ویژگی‌های جدیدی شبیه به اپل اضافه کند.

هواوی همچنین می‌توانست دوربین را زیر نمایشگر قرار دهد، اما این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و کیفیت تصویر آن به‌خوبی دوربین‌های سنتی نیست.

همچنین نسخه بتای توسعه‌دهندگان HarmonyOS 4.0 که درحال‌حاضر در مرحله آزمایشی قرار دارد، تغییرات جدیدی را نشان می‌دهد. اکنون همه چیز در نوار وضعیت متفاوت بوده و برای اکوسیستم HarmonyOS کاملاً جدید است. در اینجا شاهد وجود انیمیشن‌هایی در نوار وضعیت هستیم که مشابه انیمیشن‌های iOS در آیفون 14 پرو است.

طراحی کپسول هوشمند تنها چیزی نیست که از سری میت 60 به بیرون درز کرده است. همان‌طور که می‌دانید، انتظار می‌رفت گوشی‌های هواوی میت 60 از پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده کنند. بااین‌حال، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که حداقل یک مدل از این خانواده از تراشه ساخته‌شده توسط هواوی قدرت می‌گیرد. این احتمالاً به‌دلیل تحریم‌های مداوم ایالات‌متحده علیه هواوی است که دریافت مجوزهای لازم برای استفاده از تراشه‌های کوالکام را برای این شرکت دشوار کرده است.

متأسفانه با وجود گذشت سال‌ها، آثار تحریم همچنان ادامه دارد. هواوی هنوز به‌طور رسمی اطلاعاتی در مورد سری میت 60 ازجمله تاریخ معرفی آن را اعلام نکرده است. بااین‌حال، اطلاعات فاش‌شده حاکی از آن است که این گوشی در دست ساخت بوده و ممکن است در آینده نزدیک رونمایی شود.

دیدگاه شما پیرامون استفاده از طراحی سوراخ نمایشگر کپسولی در سری میت 60 هواوی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/21/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%AA-60-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%AE-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%BE%D8%B3%D9%88%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%87/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا