اخبار فناوری

هزینه استعلام خلافی ماشین چقدر است؟

استعلام و پرداخت خلافی ماشین در اولین فرصت، به‌خصوص برای جریمه‌هایی که شامل دیرکرد می‌شوند اهمیت زیادی دارد. خلافی ماشین در واقع همان جریمه است و به خودروهایی تعلق می‌گیرد که از قوانین راهنمایی و رانندگی سرپیچی می‌کنند.

استعلام خلافی ماشین به روش حضوری معایبی دارد که یکی از آنها پرداخت هزینه بالا برای کارمزد است. به‌همین دلیل باید راه‌های امن دیگری برای این کار در نظر گرفت. در ادامه به‌طور کامل با عیب روش حضوری آشنا می‌شویم. همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای استعلام خلافی خودرو را بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

هزینه استعلام خلافی خودرو از طریق روش حضوری

برای استعلام خلافی ماشین می‌توانید به مراکز حضوری که با نام پلیس +10 شناخته می‌شوند مراجعه کنید. در این مراکز معمولا مبلغ 17500 تومان بابت استعلام  از شما گرفته می‌شود.

شاید این مبلغ برای برخی افراد ناچیز باشد، اما اگر به‌صورت مرتب مجبور شوید تا استعلام خلافی خودرو را بگیرید، قطعا مجموع آنها مبلغ بالایی خواهد شد.

البته پرداخت این مبلغ تنها عیب مراجعه به مراکز پلیس +10 نیست؛ زیرا به‌طور کلی با ظهور روش‌های آنلاین می‌توان تمام راه‌های حضوری برای انجام هر کاری را سخت دانست.

چرا مراجعه به پلیس +10 توصیه برای استعلام خلافی خودرو توصیه نمی‌شود؟

امروزه بیشتر افراد درگیر مشغله و کار هستند. به‌همین دلیل نیز مراجعه حضوری به مکان‌هایی مانند پلیس +10 برای کارهای جزئی مثل استعلام خلافی خودرو می‌تواند کار وقت‌گیری باشد.

کارکنان این مراکز مسئولیت‌های زیادی دارند و معمولا باید ارباب‌رجوع‌های بسیاری را راهنمایی کنند. از این رو لازم است مدت‌زمانی طولانی به ‌انتظار بمانید تا نوبتتان شود.

پس نتیجه می‌گیریم علاوه‌بر پرداخت مبلغی بالا برای استعلام، باید زمان زیادی را نیز به این کار اختصاص دهید. این 2 دلیل باعث شده تا ما استفاده از روش آنلاین را به شما پیشنهاد دهیم.

چطور آنی و آنلاین استعلام بگیریم؟

چگونه می‌توان به‌صورت آنی و در لحظه خلافی ماشین را گرفت؟ استفاده از روشی آنلاین برای این منظور بسیار مناسب است. زیرا شما می‌توانید با در دست‌داشتن گوشی موبایل و تنها در چند دقیقه استعلام را دریافت کنید.

برای این منظور استفاده از اپلیکیشن یا مراجعه به وب‌سایتی مطمئن و کاربردی لازم است. معمولا هزینه‌ای که برای روش آنلاین باید پرداخت کرد نسبت‌به روش حضوری بسیار کمتر است.

استعلام خلافی ماشین با استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ

تاپ یکی از اپلیکیشن‌های بسیار کاربردی است که می‌توانید با استفاده از آن به‌صورت لحظه‌ای و با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم، استعلام خلافی خودرو را دریافت کنید.

در صورتی که به ‌هر دلیلی نتوانستید نصب اپلیکیشن را روی گوشی خود انجام دهید، امکان استعلام خلافی ماشین از طریق وب‌سایت تاپ نیز برای شما وجود دارد.

در این روش تنها باید مبلغ 5200 تومان برای استعلام خلافی پرداخت کرد که قطعا نسبت‌به روش حضوری بسیار کمتر است.

به‌طور کلی با استفاده از اپلیکیشن یا وب‌سایت تاپ می‌توان با پرداخت مبلغی اندک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون معطلی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کرد.

آیا سوپر اپلیکیشن تاپ تنها خدمات مربوط به خلافی خودرو را ارائه می‌دهد؟ قطعا وقتی تاپ به‌عنوان یک سوپر اپلیکیشن شناخته می‌شود خدمات آن به استعلام خلافی محدود نیست.

ارائه همه خدمات خودرو در یک اپلیکیشن

تاپ یک اپلیکیشن هوشمند است که با نصب آن روی گوشی خود می‌توانید به بیش از 73 سرویس کاربردی دسترسی داشته باشید.

تاپ را می‌توان مانند یک موبایل‌بانک در نظر گرفت اما با امکاناتی فراتر، به‌همین دلیل نیز با نصب آن دیگر نیازی به استفاده از همراه ‌بانک نخواهید داشت.

لازم به ذکر است سوپر اپلیکیشن تاپ علاوه‌بر ارائه خدمات مالی، خدمات غیر مالی بسیاری را نیز برای کاربران فراهم کرده است.

در ادامه با چند سرویس پرکاربرد این اپلیکیشن آشنا می‌شویم.

  • • پرداخت عوارضی: با نصب این اپلیکیشن و استفاده از خدمات کیف پول آن می‌توانید عوارضی آزادراه را بدون توقف و به‌صورت آنی پرداخت کنید.
  • • خدمات مالی: تاپ به شما کمک می‌کند تمام امور بانکی مانند انتقال وجه، خرید شارژ، مشاهده موجودی و گردش حساب را به‌راحتی انجام دهید.
  • • پرداخت قبوض: بدون مراجعه به پست‌بانک و تنها با نصب اپلیکیشن تاپ، می‌توانید انواع قبض موبایل، برق، گاز و تلفن را پرداخت کنید.
  • • خدمات گردشگری: تهیه بلیت برای رفتن به شهری دیگر یا حتی خرید بلیت برای دیدن مکان‌های توریستی از دیگر خدمات تاپ محسوب می‌شود.
  • • احراز هویت در سامانه سجام: اگر قصد ورود به بازار سرمایه را دارید قبل از هر اقدامی باید در این سامانه احراز هویت انجام دهید. تاپ در این مسیر نیز به شما کمک می‌کند.

جمع‌بندی

اگر برای استعلام و پرداخت خلافی ماشین به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید؛ علاوه‌بر اینکه وقت شما تلف می‌شود، باید مبلغ 17500 تومان نیز به‌عنوان کارمزد پرداخت کنید.

هدررفتن وقت و کارمزد بالا در این روش باعث شده تا راهکارهای آنلاین و راحتی برای استعلام خلافی خودرو ایجاد شوند.

برای این منظور می‌توانید از خدمات اپلیکیشن یا وب‌سایت تاپ استفاده کنید. در این روش تنها با پرداخت مبلغ 5200 تومان و در کوتاه‌ترین زمان، استعلام خلافی خودرو انجام می‌شود.

سوپر اپلیکیشن تاپ امکانات مالی و غیر مالی زیادی برای کاربران فراهم کرده و افراد با نصب آن با دنیایی از خدمات مهم روبه‌رو می‌شوند.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/31/%D9%87%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا