اخبار فناوری

هواوی پرفروش‌ترین برند موبایل بازار چین شد

هواوی در سال ۲۰۲۳ رشد هیجان انگیزی را در بازار گوشی های هوشمند چین تجربه کرد. گزارش اخیر IDC نشان داد که این فروش این برند در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی ۳۶.۲ درصد افزایش یافت، و هواوی به چهارمین برند پرفروش این کشور تبدیل شد. گزارش جدید Counterpoint اما اطلاعات جدیدی را در اختیار ما قرار می‌دهد. هم اکنون می‌دانیم که هواوی در ۲ هفته ابتدایی ۲۰۲۴ تبدیل به پرفروش‌ترین برند بازار موبایل چین شده است.

هواوی با شکست اپل تبدیل به پرفروش‌ترین برند موبایل در بازار چین شد

هواوی با پشت سر گذاشتن اپل در اوایل سال جاری میلادی، موفق به کسب جایگاه پرفروش‌ترین برند موبایل بازار چین شد. این دستاورد بسیار قابل توجه است؛ نه تنها به دلیل آنکه هواوی از اپل پیشی گرفته است، بلکه به دلیل آنکه این اولین بار پس از تحریم های آمریکا (از سال ۲۰۱۹) است که هواوی جایگاه اول فروش بازار چین را در اختیار می‌گیرد.

سری میت ۶۰ کلید موفقیت اخیر هواوی در چین است. سال گذشته بود که این سری از تلفن های هوشمند با برخورداری از تراشه Kirin 9000S و سیستم عامل هارمونی معرفی شدند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، همچنان تقاضای زیادی برای سری Mate 60 در کشور چین وجود دارد.

مقایسه نمودار فروش اپل و هواوی

با نگاهی به آینده، متوجه می‌شویم که هواوی برنامه های بلندپروازانه ای را در سر دارد. این شرکت در فکر راه اندازی Harmony OS NEXT است. این یک سیستم عامل با هسته اختصاصی خود هواوی بوده که به تدریج پشتیبانی از برنامه اندروید را به طور کامل متوقف خواهد کرد. انتظار می‌رود که Harmony OS NEXT تا پایان ۲۰۲۴ رونمایی شود.

موفقیت این سیستم عامل، تأثیر قابل توجهی بر تجارت گوشی های هوشمند هواوی خواهد داشت. همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، سری Nova 12 نیز در ماه دسامبر معرفی شد. به جز سری میت ۶۰، این تلفن های هوشمند نیز به هواوی کمک کردند تا چنین فروش بالایی را ثبت کند. سری نوا ۱۲، گوشی های هوشمندی با برخورداری از تراشه Kirin هستند. البته لازم به ذکر است که Nova 12 Lite از چیپست Snapdragon 778G 4G بهره می‌برد.

بر اساس گزارش کانترپوینت، بازار گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت چین در سال ۲۰۲۳ شاهد رشد ۲۷ درصدی بوده است. اپل در سال ۲۰۲۳ جایگاه اول را حفظ کرده بود؛ اما هواوی و سایر برند های چینی از سه ماهه سوم سال گذشته میلادی، به تدریج موفق به تسخیر سهم اپل در بازار شدند.

فروش میت 60 پرو هواوی در چین به 1.6 میلیون دستگاه در کمتر از 6 هفته رسید

نظر شما چیست؟ آیا روزی خواهد رسید که هواوی با وجود تحریم های آمریکا، موفق به کسب جایگاه پرفروش‌ترین برند دنیا شود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/05/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%86/

Updated: 2024-02-17 09:24:23

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا