اخبار فناوری

خاطراتی فراموش‌نشدنی در سفر به این 3 جای دیدنی ایران

گاهی چند بهانه برای سفر کافی‌ست تا راهی شوید. گشت‌وگذار در یک شهر بزرگ، سفر به تاریخی دور دست یا قدم زدن در کنار سواحل خلیج فارس هر یک می‌تواند تجربه نابی را برای شما رقم بزند. اهل شهرگردی هستید یا طبیعت‌گردی؟ می‌خواهید محو شکوه تاریخ شوید یا روزها را به لذت خرید و گشت زدن در مراکز تجاری سپری کنید؟ با ما همسفر شوید تا به سه مقصد جذاب در ایران برویم و در کنار گشت‌وگذار و تفریح برای اقامت نیز گزینه‌هایی مانند با روش اجاره ویلا یا خانه آشنا شوید.

سفر را از یک شهر منحصر به فرد در ایران شروع می‌کنیم؛ شهر بادگیرها و اولین شهر خشتی جهان یعنی یزد که به‌عنوان دومین شهر تاریخی دنیا نیز شناخته می‌شود. جایی که با کوچه و پس‌کوچه‌های تاریخی‌اش میزبان شما خواهد بود.

این مقصد کویری از یک سو چهره‌ای از شهر تاریخی با ترکیبی از بادگیرهای بلند و بناهای قدیمی با معماری منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز را پیش روی شما می‌گذارد. از سوی دیگر طبیعت کویری با شب‌های پرستاره و آرامش کویر را به شما هدیه می‌دهد. اگر اهل تفریحات کویری باشید نیز در کویر زیبای کاراکال همه چیز از شتر سواری تا موتور سه چرخ، سافاری و آفرود و غیره مهیاست.

البته یزد در کنار تمامی این جاذبه‌ها، سوغاتی‌های خوشمزه‌ای دارد که یک دلیل مهم برای سفر به این شهر محسوب می‌شود. سوغاتی‌هایی که آوازه‌شان در تمام ایران پیچیده است. قطاب و باقلوا، کیک یزدی و انواع شیرینی‌هایی که از خوردن آن‌ها سیر نخواهید شد.

تماشای زیبایی‌ها و خاطره سازی در شب های تهران

برای پایتخت نشین‌ها سفر به تهران شاید عجیب به نظر برسد اما این شهر پرهیاهو دلایل زیادی برای سفر کردن دارد. البته اجاره روزانه خانه در تهران یا حتی اجاره سوئیت در تهران با تنوع بالا از شمال تا جنوب شهر نیز در این موضوع بی‌تاثیر نیست. در واقع می‌توانید با هر بودجه‌ای برای سفر به پایتخت و گشت‌وگذار در آن برنامه‌ریزی کنید.

تفریحات مختلف مثل بوستان‌ها و سالن‌های کنسرت، تئاتر و سینما، پیست‌های اسکی، مناطق گردشگری مانند دربند و درکه، تفریحات هیجان انگیز مانند زیپ لاین و بانجی جامپینگ، رستوران‌های لوکس تا سنتی، مراکز تجاری و شهربازی‌ها، کاخ‌های تاریخی، بازار سنتی و قلب تپنده اقتصادش و البته شب‌های تماشایی تهران همه و همه برای سفر به این شهر هزار رنگ کافی هستند.

با سفر به تهران می‌توانید روزها به گشت‌وگذار و تفریح بروید و شب‌ها را به پیاده‌روی و قدم زدن در بام تهران، خوردن غذا در رستوران‌های مختلف یا به رانندگی در اتوبان‌های بی‌انتها یا خیابان‌های بیدار تهران اختصاص دهید.

جاذبه‌های تاریخی تا مدرن پایتخت هر یک طرفدار خود را دارد اما اگر از ما می‌شنوید ترکیبی از آن‌ها را برای تهران‌گردی تدارک ببینید. بازدید از برج میلاد تا برج آزادی، کاخ سعدآباد و کاخ گلستان و موزه‌های مختلفی مانند موزه زمان، موزه ملی، موزه فرش و جواهرات و غیره، بازار سنتی با دالان‌های تو در تو، بوستان‌هایی مثل پارک گفتگو، پارک ملت، پارک ساعی، پارک جمشیدیه یا پل طبیعت و دریاچه چیتگر را با مراکز تجاری و لوکس آن مثل مرکز خرید پالادیوم، مرکز تجاری کوروش، ایران مال یا بام‌لند ترکیب کنید.

برای طبیعت‌گردی نیز روستاهای اطراف تهران گزینه‌های جذابی هستند که در غرب و شرق میزبان شما خواهند بود. روستاهایی مانند وردیج، برغان، افجه، آهار، کردان، طالقان و غیره تجربه خوبی برای اقامت چند روزه در دل طبیعت آن هم در جوار پایتخت هستند.

بازدید از شگفتی های تاریخی و طبیعی در جزیره قشم

سفر به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس با ترکیبی از سواحل بکر و دیدنی، تفریحات آبی مثل غواصی و پدل برد، تعداد زیاد مراکز تجاری لوکس و سنتی، تنوع سوئیت قشم و اقامتگاه‌های آن، رستوران‌های سنتی و مدرن، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شگفت‌انگیز بدون شک شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

در این جزیره همه چیز برای سفر مهیاست و می‌توانید به سرزمین شگفتی‌ها بروید.

اگر اهل خرید باشید مراکز تجاری مختلف در بخش‌های مختلف جزیره تا منطقه درگهان شما را دست پر به خانه برمی‌گرداند و مسافر دائمی قشم می‌کند.

اگر به بهانه دیدن خلیج فارس با سواحل دیدنی و منحصر به‌فرد و فیروزه دریا برنامه‌ریزی می‌کنید، قشم انتخاب بی‌نظیری خواهد بود. جای جای جزیره، سواحل مختلفی وجود دارد که برای تفریحات آبی مثل شنا و غواصی، قدم زدن و لذت بردن از زیبایی‌ها، قایق‌سواری و تماشای شنای دلفین‌ها، عکاسی از غروب و طلوع، دیدن تخم‌گذاری لاکپشت‌ها، خوردن غذاهای محلی در رستوران‌های ساحلی میزبان شما خواهد بود.

یک جاذبه دیدنی در جزیره به قشم، سفر یک روزه به جزیره هنگام است که تنها راه رفتن به آنجا از اسکله‌های قشم امکان‌پذیر خواهد بود. این جزیره کوچک و دیدنی سواحل بکرتری نسبت به قشم دارد و در بازار ساحلی آن می‌توانید علاوه‌بر خرید انواع صنایع دستی که با صدف و موجودات دریایی ساخته شده‌اند، غذاهای دریایی را نوش جان کنید.

البته که قشم از جمله مقاصد گرمسیری است و گزینه جذابی برای فصول سرد به‌شمار می‌رود که آب‌وهوای آن بسیار معتدل و مطبوع می‌شود.

 

از شهر بادگیرها به سوی پایتخت پرهیاهو با تلفیقی از سنت و مدرنیته و بعد جزیره قشم زیبا با آرامش و زیبایی خلیج فارس رفتیم تا چند مقصد جذاب و دیدنی را برای سفر به شما معرفی کنیم.

اما برای سفر فقط انتخاب مقصد کافی نیست و باید به فکر محل اقامت خود هم باشید. در شهرهای کوچک و بزرگ از تهران تا قشم و یزد یک گزینه همیشه در دسترس اجاره سوئیت و خانه به‌صورت روزانه است که حتی در شلوغ‌ترین ایام سال هم نگرانی از بابت پیدا کردن آن نخواهید داشت. ضمن اینکه می‌توانید با هر بودجه‌ای برای رزرو برنامه‌ریزی کنید. حتی تعداد نفرات هم برای شما محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

پس مقصد موردنظرتان را انتخاب کرده، سوئیت، ویلا یا خانه را به تعداد روزهای سفر خود با توجه به نفرات، شرایط و بودجه رزرو کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/05/%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-3-%D8%AC%D8%A7/

Updated: 2024-02-17 09:24:24

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا