اخبار فناوری

تیک تاک می خواهد از پرداخت کارمزد اپ استور طفره برود

البته هیچ توسعه دهنده ای نمی خواهد 30 درصد از پرداخت های درون برنامه ای خود را به اپ استور بدهد و این موضوع در سال های اخیر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است. یکی از معروف ترین این مسائل، اختلاف حقوقی بین اپیک گیمز و اپل بر سر همین موضوع است. طبق یک گزارش جدید، تیک توک نیز قصد دارد از اپل پیشی بگیرد.

با توجه به androidheadlines، توسعه دهندگانی که می خواهند نرم افزار خود را از طریق فروشگاه گوگل پلی یا اپل اپ استور منتشر کنند، باید 30 درصد از درآمد پرداخت درون برنامه ای را به این دو شرکت بدهند. این مبلغ را بسیاری ناعادلانه می دانند و شرکت هایی مانند آمازون و هولو آنها پرداخت از طریق فروشگاه Google را متوقف کرده اند و کاربران را برای پرداخت درون برنامه ای به وب سایت های خود هدایت می کنند.

در حال حاضر برندهای زیادی علیه اتهامات اپل و گوگل موضع گرفته اند، اما این دو غول دنیای فناوری از موضع خود عقب نشینی نمی کنند و روز به روز بر تعداد معترضان افزوده می شود.

هزینه های فروشگاه App

Tik Tok هزینه های App Store اپل را دور می زند

تبلیغات تنها منبع درآمد تولیدکنندگان محتوا در TikTok نیست. این شبکه اجتماعی دارای یک سیستم انعام است که به کاربران توکنی به نام “تیک توکن» برای خرید و سپس حمایت از سازنده محتوای مورد علاقه خود با اهدا. اکنون برای خرید این کدها، کاربران باید از طریق وب سایت TikTok مراجعه کنند، یعنی اپل هیچ هزینه ای دریافت نمی کند.

قطعا کوپرتینویی ها از این بابت خوشحال نخواهند شد. درست مانند تلاش Epic Games برای پیشی گرفتن از اپل. اما واضح است که TikTok همه کاربران خود را به وب سایت خود جذب نمی کند. به نظر می رسد چینی ها فقط کاربرانی را هدف قرار می دهند که پول زیادی پرداخت می کنند، در حالی که سایر کاربران همچنان از طریق اپ استور پرداخت می کنند. در این شرایط بعید است که اپل TikTok را از اپ استور خود حذف کند. پیش بینی می شود این دو شرکت به دنبال دستیابی به نوعی توافق بر سر این موضوع باشند.

در حال حاضر هیچ یک از طرفین ماجرا نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده اند.

شما چی فکر میکنید؟ آیا اپل می تواند به انحصار خود بر اکوسیستم خود ادامه دهد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/02/%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%A7%DA%A9-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%85%D8%B2%D8%AF-%D8%A7%D9%BE-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا