اخبار فناوری

هواوی میت ۶۰ همانند نسخه پرو از تراشه Kirin 9000s برخوردار است

چندی پیش، هواوی میت ۶۰ پرو معرفی شد. گفته می‌شود که تراشه Kirin 9000s به کار گرفته شده در این گوشی هوشمند توسط SMIC با استفاده از فرآیند ۷ نانومتری نسل دوم این کمپانی چینی تولید شده است. هم اکنون متوجه شدیم که این تراشه نه تنها نیروی پردازشی Mate 60 Pro را تأمین می‌کند، بلکه در میت ۶۰ هواوی نیز به کار گرفته شده است.

جزئیات بیشتری از تراشه سری میت ۶۰ هواوی فاش شد

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) تصویر صفحه اطلاعات میت ۶۰ هواوی را به اشتراک گذاشت. این تصویر، مشخصات Mate 60 را نشان داده و تایید می‌کند که این تلفن هوشمند از تراشه کرین ۹۰۰۰ اس برخوردار است. تصویر مذکور نشان می‌دهد که این تراشه دارای معماری ۴+۴ هسته ای است‌. محدوده فرکانس هسته ها ۴۱۸ مگاهرتز تا ۲۱۵۰ مگاهرتز است. پردازنده گرافیکی Maleoon 910 به کار گرفته شده در این چیپست بین فرکانس های ۳۰۸ تا ۷۵۰ مگاهرتز کار می‌کند.

تراشه میت ۶۰

تمام جزئیات منتشر شده از این تراشه، غیررسمی است. گزارش ها حاکی از آن است که Kirin 9000s از CPU و GPU توسعه یافته در داخل (توسط کمپانی های چینی) استفاده می‌کند. می‌دانید که Huawei Mate 60 Pro یک تلفن هوشمند پرچمدار پریمیوم با قابلیت تماس ماهواره ای و سایر ویژگی های جذاب است. با این وجود اما، امتیازات بنچمارک کرین ۹۰۰۰ اس چندان قانع کننده نیست. مطابق با گزارش Gizmochina، این تراشه جدید هواوی در بنچمارک AnTuTu حاضر شده و موفق به کسب امتیاز ۶۹۹,۷۸۴ شد. این امتیاز، در مقایسه با تراشه پرچمدار کوالکام (که اغلب امتیازی بالاتر از ۱ میلیون را ثبت می‌کند) چندان چشمگیر نیست. البته با توجه به آنکه Kirin 9000s هنوز محرمانه است، ممکن است که امتیازات بنچمارک این تراشه نیز یک شایعه باشد.

Huawei Mate 60

میت ۶۰ هواوی دارای یک صفحه نمایش OLED فلت با رزولوشن ۲۶۸۸ در ۱۲۱۶ (FullHD+) پیکسل است. این نمایشگر توانایی ارائه رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و رنگ های ۱۰ بیتی را دارد. دوربین سلفی این تلفن هوشمند به یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده و از لرزشگیر اپتیکال نیز برخوردار است. دوربین های اولترا واید و تله فوتو پریسکوپی این دستگاه نیز دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی هستند. ظرفیت‌ باتری این گوشی هوشمند معادل ۴,۷۵۰ میلی آمپر بوده و به وسیله آداپتور ۶۶ واتی شارژ می‌شود.

هواوی میت 60 استاندارد با ارتباط ماهواره‌ای دو طرفه معرفی شد

نظر شما درباره این تلفن های هوشمند جدید هواوی چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/04/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%AA-%DB%B6%DB%B0-%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF-%D9%86%D8%B3%D8%AE%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B4%D9%87-kirin-9000s/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا