اخبار فناوری

هر دامنه برای کدام شرکت مناسب است؟

نام های دامنه حرفه ای مانند املاک و مستغلات هستند، با این تفاوت که همه چیز به صورت آنلاین تصمیم گیری می شود. در واقع، این مکانی است (البته تقریباً) که در آن برند و کسب و کار شما شکوفا می شود، مشتریان بالقوه را برای خرید محصولات و استفاده از خدمات شما به ارمغان می آورد و تخصص و قدرت شما را افزایش می دهد. به این دلیل نام دامنه مناسب را انتخاب کنیدبرای گسترش مشاغل و مشاغل بسیار مهم است.

به عبارت دیگر نام دامنه، آدرس وب سایت شرکت شما خواهد بود. عنوانی که در مرورگر خود برای دسترسی به یک وب سایت تایپ می کنید. یعنی به جای وارد کردن آدرس IP و اعداد باینری، نام دامنه را برای دسترسی به وب سایت مورد نظر وارد کنید.

در حقیقت نام دامنه مربوط به یک آدرس IP است و شامل رشته ای از اعداد سخت است که البته به خاطر سپردن آنها سخت خواهد بود. به همین دلیل آدرس و نام انحصاری را به یک وب سایت اختصاص می دهند. اما توجه داشته باشید که به دنبال نام دامنه از پسوندهای خاصی استفاده می شود که دامنه های سطح بالا یا TLD نامیده می شوند و به شرح زیر هستند:

  • • شرکت: مخفف پیمانکاران تجاری و عمومی
  • • اطلاعات. : وب سایت های اطلاع رسانی
  • • خالص. : سایت های زیرساخت فنی و اینترنتی
  • • سازمان. : سازمان های غیر تجاری و شخصی
  • • کسب و کار. : استفاده حرفه ای مانند سایت های تجارت الکترونیک

توجه داشته باشید که گاهی اوقات نمی توانید پسوند com را برای نام دامنه مورد نظر خود پیدا کنید، در این صورت بهترین گزینه بعدی شما انتخاب دامنه .net است. یا اگر کسب و کار شما یک سازمان است، پسوند org گزینه بعدی شماست. البته، اینها سه گزینه برتر TLD هستند، اما می توانید پسوندهای دامنه جدید را نیز امتحان کنید. مانند دامنه های .io، .xyz و .ai یا .me که فرصتی عالی برای ثبت نام های کوتاه و مرتبط ارائه می دهند.

چگونه نام دامنه مناسب برای کسب و کار خود را بدست آوریم؟

برای دریافت نام دامنه مناسب برای کسب و کار خود، ابتدا باید یک نام دامنه مناسب با حوزه فعالیت خود انتخاب کنید و سپس آن را از یک شرکت ثبت نام دامنه خریداری کنید. برای این منظور اغلب می توانید دامنه مورد نظر خود را از یک شرکت میزبانی وب مانند ثبت دامنه ایران سرور خریداری کنید. در واقع اولین مراحل ثبت دامنه و سایر مراحل میزبانی وب سایت اغلب همزمان با راه اندازی وب سایت انجام می شود. به عبارت دیگر، بسیاری از شرکت هایی که از طریق آنها می توانید دامنه خود را ثبت کنید، شرکت های میزبانی وب نیز هستند.

کدام پسوند دامنه بهتر است؟

انتخاب یک نام دامنه سفارشی و پسوند مناسب به وب سایت شما کمک می کند تا از رقبا متمایز شود و در نهایت SEO شما را افزایش دهد. اما در بین بیش از 360 میلیون نام دامنه ثبت شده، یافتن یک نام منحصر به فرد دشوار خواهد بود!

خوشبختانه پارامترهای مختلفی برای یافتن بهترین نام دامنه برای کسب و کار یا وبلاگ خود باید در نظر گرفت که به شرح زیر است.

منحصر به فرد بودن نام دامنه:

هنگام انتخاب نام دامنه مناسب برای کسب و کار خود، مطمئن شوید که در تمام محتواها، پلتفرم‌ها و شبکه‌هایی که در آنها بازاریابی می‌کنید، یکنواخت باقی می‌ماند و مطمئن شوید که نام دامنه شما با برندی که برای کسب و کار رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید مطابقت داشته باشد. برای مطابقت استفاده کنید ترجیحا پسوند com انتخاب بهتر و اولویت اول برای دامنه ها باشد.

به مکان توجه کنید:

بسته به محل زندگی و کارتان، گزینه های دیگری نیز خواهید داشت. به عنوان مثال اگر محل فعالیت شما در ایران است علاوه بر پسوند com. اطمینان حاصل کنید که یک پسوند دامنه بومی سازی شده مطابقly.ir دارید).

نام دامنه را کوتاه و ساده نگه دارید:

اگر نام دامنه طولانی باشد، به خاطر سپردن آن برای کاربران دشوار خواهد بود. همچنین اگر املا یا تلفظ نام دامنه دشوار باشد، کاربران هنگام تلاش برای وارد کردن آدرس وب سایت مورد نظر دچار اشتباه می شوند که می تواند منجر به کاهش ترافیک وب سایت شما شود.

خط تیره، اعداد و حروف دوتایی را وارد نکنید:

هر یک از اینها مانع دیگری برای کاربرانی است که سعی در دسترسی به وب سایت شما دارند. ناگفته نماند که همه این موارد مستعد اشتباهات تایپی هستند زیرا کاربران سعی می کنند به راحتی وب سایت مورد نظر را در اینترنت جستجو کنند.

بنابراین، اگر نام دامنه با خط تیره، اعداد و حروف مشابه مخلوط شود و برای اولین بار نام وب سایت را شنیده و بخواهند به آن مراجعه کنند، برای آنها بسیار زیاد است، پیدا کردن دامنه مناسب دشوارتر است. همچنین امکان بازدید از سایتی با همین نام و رقیب را افزایش می دهد.

کلمات کلیدی را بدون زیاده روی در نام دامنه اضافه کنید:

هنگامی که از کلمات کلیدی در نام دامنه استفاده می کنید، از افزایش سئو برای نام دامنه و برند خود نیز بهره مند خواهید شد. زیرا کلمات کلیدی نشان دهنده برند شرکت و حوزه فعالیت شما هستند.

نتیجه

انتخاب نام دامنه یکی از بخش‌های کلیدی وب‌سایت شما است که می‌تواند کسب‌وکار و برند شما را شکست دهد، بنابراین انتخاب نام دامنه مناسب برای کسب‌وکارتان بسیار مهم است.

به عبارت دیگر، بسیاری از صاحبان مشاغل به اشتباه فکر می کنند که نام دامنه فقط یک آدرس برای وب سایت آنها است. اما همانطور که توضیح داده شد، این سوال بسیار مهمتر از انتخاب ساده یک نام است. بنابراین باید عواملی را که برای ایده های نام دامنه وجود دارد به طور جدی در نظر بگیرید و آنها را به دقت بررسی کنید تا بتوانید نامی موثر و هوشمند انتخاب کنید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا