اخبار فناوری

افزایش 50 درصدی فروش با نرم افزار CRM

برای افزایش فروش، باید وفاداری مشتری، تجربه کاربری مشتری، پشتیبانی مشتری و ارتباط کلی بین کسب و کار و مشتریان خود را مدیریت کنید. مشتریان وفادار و راضی به حامیان کسب و کار شما تبدیل می شوند و دیگران را نیز به انجام همین کار تشویق می کنند.

اغلب اوقات، وفاداری مشتری از محصول یا خدمات مناسب شرکت ناشی نمی شود، اما دلایل رایج برای بازگشت مشتریان و افزایش قابل توجه فروش معمولاً عبارتند از:

ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت: ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت به مشتری به این معنی است که شما با مدیریت رابطه قبل، حین و پس از فروش محصول یا خدمات اصلی، به ارائه پشتیبانی مفید و حرفه ای از مشتری ادامه می دهید.

قابلیت اطمینان: بخشی از ارائه خدمات عالی به مشتریان این است که بتوانیم به تعهدات خود به مشتریان عمل کنیم. شرکتی که به وعده های خود عمل کند و خدمات پشتیبانی عالی ارائه دهد قطعاً در نتیجه افزایش فروش را تجربه خواهد کرد.

بهبود تجربه مشتری و افزایش فروش با نرم افزار RCMP

در ابتدایی ترین شکل خود، نرم افزار CRM این ابزاری است که به شما امکان می دهد با مشتریان خود ارتباط معناداری ایجاد کنید. ویژگی های ردیابی نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا رابطه بین کسب و کار خود و مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی خود را مدیریت کنید.

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می‌کند داده‌ها را جمع‌آوری و بازیابی کنید، کارهای اداری مانند زمان‌بندی پیگیری‌ها را مدیریت کنید و اطلاعاتی را برای به اشتراک گذاشتن با سایر بخش‌های کسب‌وکارتان تولید کنید. برای مثال، داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق نرم‌افزار CRM می‌تواند به بازاریابان نشان دهد که چگونه می‌توانند برند قوی‌تری بسازند که مشتریان بیشتری را به دنبال کسب‌وکار شما سوق دهد. با این نرم افزار شما قادر خواهید بود:

از داده های مشتری استفاده کنید

شما می توانید داده های مربوط به مخاطبان، مشتریان بالقوه و بالفعل خود را جمع آوری کنید و از آن داده ها برای ایجاد تجربه شخصی تر برای آنها استفاده کنید. ارائه این تجربیات شخصی‌سازی شده راه طولانی را برای حفظ مشتریان، ادامه مکالمات و ایجاد علاقه انجام می‌دهد.

به این ترتیب، در تلاش برای افزایش فروش، می‌توانید پیام‌های شخصی‌سازی شده ارسال کنید، سرنخ‌ها را دنبال کنید و کمپین‌های بازاریابی هدفمند و مؤثرتری ایجاد کنید که باعث افزایش فروش می‌شود.

تقویت ارتباط با مشتریان

نرم افزار CRM به شما کمک می کند تا با حفظ کانال های ارتباطی باز و شفاف با مشتریان احتمالی و مشتریان خود، وفاداری مشتری و آگاهی از برند را افزایش دهید. با ترکیب داده های مشتری و ویژگی های اتوماسیون، می توانید بینش های جذاب، آموزنده و ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه دهید.

می‌توانید نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود را طوری برنامه‌ریزی کنید که پس از خرید به‌طور خودکار پیام تشکر ارسال کند یا خبرنامه‌های ایمیلی درباره اخبار شرکت و پیشنهادات ویژه ارسال کند. استراتژی ارتباطی خود را حول قابلیت های CRM برای ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خود برنامه ریزی کنید.

نیازهای مشتری را کشف کنید

توسعه روابط با مشتری با درک آنچه مشتریان شما نیاز دارند شروع می شود. شما می توانید از قدرت نرم افزار CRM برای جمع آوری داده های مرتبط در مورد مشتریان خود استفاده کنید. نرم افزار CRM شما می تواند به شما در ردیابی اطلاعات مشتری کمک کند، مانند:

  • • سابقه خرید مشتری
  • • ترجیحات و عادات مشتری
  • • تعامل وب مشتری و ایمیل
  • • محصولات مورد علاقه مشتری

به این ترتیب، می‌توانید بینشی در مورد موضوعاتی که مشتری به آن‌ها اهمیت می‌دهد، کدام فرآیندها بر رضایت مشتری تأثیر می‌گذارد و حتی زمانی که احتمال خرید آن‌ها بیشتر است.

بازخورد مفید جمع آوری کنید

هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود بدانید، بهتر می توانید نیازهای آنها را برآورده کنید. نرم افزار CRM ابزارهایی را برای تعامل و جمع آوری اطلاعات لازم در اختیار شما قرار می دهد.

به عنوان مثال، می توانید از یک سیستم CRM برای خودکارسازی یک نظرسنجی رضایت استفاده کنید. می توانید این نرم افزار را برنامه ریزی کنید تا پس از ارائه بازخورد، کد تخفیف را به ایمیل مشتری ارسال کند.

جمع آوری این نظرات به شما امکان می دهد درک کنید که مردم در مورد کسب و کار، محصولات و خدمات مشتری شما چه فکر می کنند. با اعمال تغییرات توصیه شده توسط مشتریان، می توانید کسب و کار خود را توسعه دهید و به مشتریان خود نشان دهید که نظرات آنها برای شما اهمیت دارد.

مدیریت برنامه های وفاداری مشتری

یک برنامه وفاداری مشتری به خوبی برنامه ریزی شده به کسب و کارها اجازه می دهد تا به مشتریان وفادار پاداش دهند. نرم افزار CRM به شناسایی مشتریان وفادار کمک می کند. CRM همچنین می تواند برای مرتب کردن پاداش ها بر اساس اولویت های مختلف استفاده شود.

علاوه بر این، نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌تواند به شما کمک کند تاریخ‌های خاصی مانند روز تولد مشتری را به خاطر بسپارید و به‌طور خودکار موارد رایگان هدفمند (به عنوان مثال، تبریک با کد تخفیف) را برای مشتری ارسال کنید.

ارائه اطلاعات به مشتریان

یکی دیگر از راه های افزایش فروش، ارائه اطلاعات به مشتریان است. مشتریان بالقوه همیشه آماده تماس برای کسب اطلاعات در مورد کسب و کار شما نیستند. گاهی اوقات مشتری ترجیح می دهد شخصاً اطلاعات مورد نیاز خود را بیابد. شما می توانید با ایجاد لیستی دقیق از محصولات و خدمات به روز شده و همچنین پایگاه دانش سوالات متداول و مقالات مرتبط با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، به مشتریان احتمالی و مشتریان خود در این فرآیند کمک کنید.

به مشتریان پاسخ دهید

نتایج یک مطالعه نشان می دهد که میانگین زمان پاسخگویی شرکت ها به درخواست های خدمات مشتری 12 ساعت است. این دوره طولانی می تواند باعث شود که مشتریان بالقوه و موجود بدون توجه ناپدید شوند.

با ثبت این درخواست ها در یک سیستم مرکزی، نرم افزار CRM تضمین می کند که هیچ یک از این درخواست ها نادیده گرفته نمی شود. این ابزار همچنین می‌تواند به‌طور خودکار قالب‌های پاسخ را برای مشتریان یا مشتریان احتمالی در صورت مواجهه با سؤالات و بلیط‌های خاص ایمیل کند. این ایمیل‌ها ممکن است شامل شماره‌های ردیابی، پاسخ به سؤالات متداول یا پیوندهایی به منابع مفید باشد.

ارائه خدمات یکپارچه

مشتریان انتظار دارند که کسب و کار شما یک تجربه حرفه ای و یکپارچه برای مشتری ارائه دهد. ارائه خدمات یکپارچه و یکپارچه باعث ایجاد رضایت و اعتماد مشتری در کسب و کار شما می شود. با استفاده از نرم افزار CRM، ذخیره بلیط ها در یک مکان مرکزی، تخصیص هوشمند بلیط به کارشناسان و استفاده از قالب ها و پاسخ های خارج از جعبه، قادر خواهید بود گام های موفقیت آمیزی در این مسیر برای ارائه یک تجربه کاربری بردارید. کیفیت برای جذب مشتریان شما

آخرین کلمه

رشد یک کسب و کار و افزایش فروش بدون جلب رضایت مشتریان و ایجاد یک تجربه مشتری با کیفیت تقریبا غیرممکن است. بدون شک یکی از ابزارهای مفیدی که می تواند در این راه امکانات ارزشمندی را در اختیار کسب و کارها قرار دهد، نرم افزار مدرن مدیریت ارتباط با مشتری است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا