اخبار فناوری

یک نقص امنیتی مودبانه Wi-Fi به هکرها اجازه می دهد شما را از پشت دیوار هک کنند

امنیت موضوعی است که با وجود تلاش های قابل توجه کارشناسان همچنان دارای نقاط ضعف بسیاری است و گاهاً این ضعف ها به معضلات مخاطره آمیزی تبدیل می شود. در آخرین نمونه یافت شده، به نظر می رسد نقص امنیتی Polite WiFi به هکرها اجازه می دهد تا شما را از پشت دیوار هک کنند. در تداوم با مایفون مگ با

یک نقص امنیتی مودبانه Wi-Fi به هکرها اجازه می دهد شما را از پشت دیوار هک کنند

اخیراً یک پهپاد توسط دانشگاه واترلو (UOW) در کانادا با هدف شناسایی نقص های امنیتی گسترده در شبکه های وای فای در داخل ساختمان ها ساخته شده است. این اختراع البته نگرانی هایی را در مورد استفاده از وسایل مشابه برای فعالیت های مجرمانه ایجاد می کند. دانشگاه در بیانیه ای گزارش مهمی را ارائه کرد. در این گزارش، بحث‌های مهمی از تحولات مطرح شده است که ابتدا در مقاله‌ای توسط دکتر علی عابدی، استادیار علوم کامپیوتر دانشگاه UOW و دیپاک واشیش، استادیار علوم کامپیوتر منتشر شد.

نقض امنیت Wi-Fi مودبانه

این موضوع همچنین در دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign، تحت عنوان Non-Cooperative Wi-Fi Localization and Its Privacy Implications، مطرح شد. این دستگاه که با نام Wi-Peep شناخته می‌شود، یک پهپاد مصرف‌کننده تغییر یافته است که در طول پرواز به دستگاه‌های متصل پیام می‌فرستد و می‌تواند با استفاده از یک آسیب‌پذیری شناخته‌شده به نام Polite. Wireless، موقعیت مکانی آنها را در یک متر ردیابی کند. ..

پیامدهای آسیب پذیری WiFi مودبانه
بدون توجه به هزینه یک پهپاد، قیمت قطعات این دستگاه 20 دلار خواهد بود که برای مجرمانی مانند سارقان و هکرها به راحتی مونتاژ می شود. Wi-Fi مودبانه به این معنی است که دستگاه‌های هوشمند به درخواست‌های اتصال پاسخ می‌دهند (حتی زمانی که با رمز عبور محافظت می‌شوند و اتصال رد می‌شود). Wi-Peep می‌تواند با ارسال مداوم پیام‌های تماس به همه دستگاه‌های موجود در محدوده، دستگاه‌ها را از نزدیک ردیابی کند.

دکتر عابدی در بیانیه ای مشکلی را که دستگاه های مشابه برای امنیت داخل و خارج از منزل ایجاد می کنند بیان کرد. وی گفت: با استفاده از فناوری های مشابه می توان با ردیابی محل گوشی یا ساعت هوشمند، تردد ماموران امنیتی در داخل بانک را ردیابی کرد. به همین ترتیب، سارق می‌تواند مکان و نوع دستگاه‌های هوشمند را در یک خانه از جمله دوربین‌های امنیتی، لپ‌تاپ و تلویزیون‌های هوشمند شناسایی کند تا راه مناسبی برای نفوذ پیدا کند.

نقض امنیت Wi-Fi مودبانه

با توجه رادار فنیعلاوه بر این، عملکرد دستگاه از طریق پهپاد امکان استفاده سریع و از راه دور را بدون شانس زیادی برای شناسایی کاربر فراهم می کند. Wi-Peep مونتاژ شد تا این نظریه را آزمایش کند که این نوع حمله پس از شناسایی سوراخ WiFi Polite امکان پذیر است. عابدی در بیانیه خود خواستار اصلاحات گسترده شد تا دستگاه های کاربران به درخواست های افراد غریبه پاسخ ندهند.

او همچنین پیشنهاد کرد که تا آن زمان سازندگان تراشه‌های Wi-Fi می‌توانند زمان‌های پاسخ تصادفی را برای کاهش دقت گزارش‌دهی موقعیت مکانی دستگاه توسط دستگاه‌هایی مانند Wi-Peep معرفی کنند. قبل از انتشار هرگونه وصله یا اصلاحی، کسب‌وکارها و مالکان باید نگران گسترش دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) باشند، و این یک مشکل پذیرفته‌شده و رو به رشد است، در همه چیز، از ماشین‌ها گرفته تا یخچال‌ها و کباب‌پزها. به اینترنت نظر شما در مورد این نقص امنیتی Wi-Fi که به هکرها اجازه می دهد شما را از پشت دیوار هک کنند چیست؟ با آپدیت این مشکل برطرف میشه؟ !

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا