اخبار فناوری

هدست XR سامسونگ به ویژگی انقلابی تشخیص بو مجهز خواهد شد؟

در اوایل سال جاری، سامسونگ اعلام کرد درحال کار بر روی هدست XR آینده خود با همکاری گوگل و کوالکام است. همچنین چندی پیش تصاویر نمونه اولیه هدست XR سامسونگ فاش شده و اعلام شد که این شرکت عرضه هدست خود را به‌دلیل معرفی Vision Pro اپل با نوآوری‌های خیره‌کننده، به‌تعویق انداخته است. اکنون اما، گفته می‌شود سامسونگ درحال کار بر روی اضافه کردن ویژگی‌های انقلابی به هدست XR آینده خود شامل نمایشگری با تراکم پیکسلی حدود 3000ppi و همچنین قابلیت عجیب تشخیص بو است!

ویژگی تشخیص بو هدست XR سامسونگ

به‌گفته‌ی افشاگر Tech_Reve، هدست XR آینده سامسونگ بسیار جذاب خواهد بود. ظاهراً این دستگاه از Apple Vision Pro الهام گرفته است و دارای نمایشگری با تراکم پیکسلی حدود 3000ppi می‌باشد. شایعه شده است که سامسونگ پشتیبانی از حرکات لمسی را نیز مانند هدست XR اپل اضافه می‌کند. اما مهم‌تر از آن، شایعه شده است که هدست سامسونگ از تشخیص بویایی نیز پشتیبانی می‌کند. درحالی‌که مشخص نیست که آیا توانایی حس بو یا ایجاد بو را خواهد داشت، اگر مورد دوم باشد، شگفت‌انگیز خواهد بود. توانایی حس بویایی شاید بی‌معنی به‌نظر برسد اما توانایی بازآفرینی بو، غوطه‌وری تجربیات VR مانند بازی‌ها، فیلم‌ها و موارد دیگر را بهبود می‌بخشد.

تاکنون پیشرفت زیادی در دنیای فناوری به‌منظور این‌که یک دستگاه بتواند بو ایجاد کند، صورت نگرفته است؛ اما اگر سامسونگ این کار را انجام دهد، مطمئناً یک حرکت انقلابی خواهد بود. بااین‌حال، این اطلاعات را با شک و تردید فراوان درنظر بگیرید، زیرا در گذشته چندین بار این اطلاعات اشتباه بوده است. تقریباً مطمئنیم که هدست واقعیت ترکیبی XR سامسونگ از پردازنده ساخت کوالکام استفاده می‌کند و سیستم‌عاملی را اجرا خواهد کرد که توسط گوگل توسعه یافته است.

ویژگی تشخیص بو هدست XR سامسونگ

ویژگی تشخیص بو هدست XR سامسونگ

هدست XR آینده این شرکت می‌تواند چندین دوربین و سنسورهای پیشرفته دیگر داشته باشد. این گجت ممکن است دارای نمایشگر microLED ساخت eMagin باشد و با گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های گلکسی همگام شود. بااین‌حال، این موارد چیزی بیشتر از حدس‌وگمان نیست و باید چند ماه دیگر منتظر بمانیم تا بتوانیم اطلاعات دقیقی در مورد هدست آینده بدست آوریم.

نظر شما درباره ویژگی تشخیص بو هدست XR سامسونگ چیست؟



منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/11/%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-xr-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%A8/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا