اخبار فناوری

فتوشاپ چیست؟ نرم افزار فتوشاپ (photoshop) به زبان ساده

فتوشاپ چیست؟? فتوشاپ چه کاربردهایی دارد؟ آیا یادگیری فتوشاپ آسان است یا شرایط اولیه یادگیری فتوشاپ چیست؟ اگر قصد ورود به دنیای فتوشاپ را دارید حتما این سوالات به ذهن شما خطور می کند. هدف از این مقاله پاسخ به تمامی سوالاتی است که به عنوان یک مبتدی از شما به عنوان نقطه شروع یادگیری فتوشاپ پرسیده می شود تا بتوانید با دیدی باز و دانش کامل شروع به یادگیری فتوشاپ کنید.

برای ورود به بهترین دوره فتوشاپ یاد بگیرید به این لینک مراجعه کنید

یکی از معروف ترین برنامه های ادوبی فتوشاپ است و ادوبی برنامه های مختلفی در زمینه گرافیک ارائه کرده است که از جمله آنها می توان به ایلاستریتور اشاره کرد. فتوشاپ برنامه ای است که به ویرایش تصاویر و طراحی گرافیکی اختصاص داده شده است.

این نرم افزار در صنعت نیز کاربرد فراوانی دارد و به یکی از برنامه هایی تبدیل شده است که افراد زیادی برای ورود به بازار کار و یا رفع نیازهای شغلی خود یادگیری فتوشاپ را در دستور کار خود قرار می دهند. فتوشاپ همانطور که از نام این برنامه مشخص است، برنامه ای برای ویرایش تصاویر، کارهای گرافیکی و طراحی آثار هنری است، از آنجایی که ابزارهای این برنامه بسیار زیاد است، به طراح این امکان را می دهد که طرح و ایده ای را ایجاد کند او با سهولت بیشتری در پیاده سازی در ذهن دارد، قابلیت ایجاد لایه ها را دارد، به این معنی که می توانید در هر قسمت از طراحی خود تغییراتی را جداگانه اعمال کنید و سپس تغییرات خود را ویرایش کنید.

تاریخچه فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ در سال 1987 توسط برادران توماس و جان نول توسعه داده شد، که مجوز توزیع را به Adobe Systems Incorporated در سال 1988 فروختند. توماس نول، دانشجوی دکترا در دانشگاه میشیگان، شروع به نوشتن برنامه ای در Macintosh Plus خود کرد تا تصاویر در مقیاس خاکستری را در تک رنگ نمایش دهد. صفحه نمایش این برنامه توجه برادرش جان، کارمند Industrial Light & Magic را به خود جلب کرد و به توماس توصیه کرد که آن را به یک برنامه ویرایش تصویر کامل تبدیل کند. در سال 1988، توماس به مدت شش ماه از تحصیل خود دست کشید تا با برادرش در این برنامه همکاری کند. توماس نام برنامه را ImagePro تغییر داد، اما این نام قبلاً گرفته شده بود.

در اواخر همان سال، توماس نام نرم افزار خود را به Photoshop تغییر داد و با سازنده اسکنر Barneyscan قراردادی کوتاه مدت برای توزیع نسخه هایی از نرم افزار با استفاده از اسکنرهای اسلاید منعقد کرد. در مجموع حدود 200 کلون فتوشاپ به این روش تولید شد. در طول این سفر، جان یک نسخه نمایشی از نرم افزار را به مهندسان کامپیوتر اپل و مدیر هنری ادوبی راسل براون داد.

هر دو دمو موفقیت آمیز بودند و Adobe تصمیم گرفت مجوز توزیع را در سپتامبر 1988 خریداری کند. در حالی که جان روی پلاگین ها در کالیفرنیا کار می کرد، توماس برای نوشتن کد در Ann Arbor باقی ماند. فتوشاپ 1.0 در 19 فوریه 1990 به طور انحصاری برای سیستم عامل مکینتاش منتشر شد. نسخه Barneyscan شامل ویژگی های پیشرفته ویرایش رنگ است که از نسخه اول Adobe حذف شده است. مدیریت رنگ به آرامی با هر انتشار ادوبی و فتوشاپ بهبود یافت و به سرعت به استاندارد صنعتی در ویرایش رنگ دیجیتال تبدیل شد.

در زمان عرضه فتوشاپ 1.0، هزینه روتوش دیجیتال در سیستم های پیشرفته اختصاصی (مانند Scitex) حدود 300 دلار در ساعت برای روتوش اولیه تصویر بود. لیست قیمت فتوشاپ 1.0 برای مکینتاش در سال 1990 895 دلار بود. فتوشاپ در ابتدا فقط روی مکینتاش موجود بود.

آموزش نقاش در توسینسو

برای ورود به بهترین دوره درس های اکسل وارد این لینک شوید

در سال 1993، Sitharaman Narayanan، مهندس ارشد Adobe، فتوشاپ را به سیستم عامل مایکروسافت ویندوز منتقل کرد. پورت ویندوز فتوشاپ را به مخاطبان بازار گسترده تری وارد کرد زیرا دسترسی جهانی مایکروسافت طی چند سال آینده گسترش یافت. در 31 مارس 1995، Adobe حقوق فتوشاپ را از توماس و جان نول به مبلغ 34.5 میلیون دلار خریداری کرد، به طوری که آنها دیگر نیازی به پرداخت حق امتیاز برای هر نسخه فروخته شده نداشتند.

انواع فرمت های فایل فتوشاپ چیست؟

پسوند پیش فرض فایل در فتوشاپ PSD مخفف Photoshop Document است که فایل طراحی شده را با تمام تنظیمات و جزئیات ذخیره می کند. تمام تنظیمات به معنای تمام لایه ها، متن، رنگ ها و غیره است. فرمت PSD با اکثر فرمت‌ها مانند jpg، که محتوای طراحی را محدود می‌کند، ممکن است این سوال پیش بیاید که چرا فرمت‌هایی مانند TIF در این برنامه استفاده نمی‌شود، دلیل آن این است که اکثر فایل‌ها کوچکتر از PSD هستند ویژگی مهم ویرایش فرمت در فتوشاپ. اکسل چیست؟ PSB نامیده می شود که مخفف Photoshop Big است و برای فایل های بزرگ و طرح ها استفاده می شود. فرمت فایل PSD را می توان از سایر برنامه های Adobe مانند Adobe Illustrator، Adobe Premiere و After Effects ایجاد کرد.

فتوشاپ چه کاربردهایی دارد؟

اپلیکیشن های زیادی برای فتوشاپ می توان نام برد که در این قسمت از مقاله فتوشاپ چیست به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • • تولید محتوا فتوشاپ برای طراحی محتوای یک وب سایت یا فضای اجتماعی بسیار مفید است، زیرا بسیاری از افراد با استفاده از این برنامه قدرتمند تمام محتوای صفحات خود را طراحی می کنند.
  • پیاده سازی و ایجاد لوگو: فتوشاپ یک برنامه عالی برای طراحی لوگو است زیرا ویژگی لایه ها در برنامه به شما کمک می کند ایده خود را به راحتی و به طور کامل در این برنامه پیاده سازی کنید.

آموزش اکسل توسنسو

برای مشاهده فیلم ها می توانید به دوره Illustrator مراجعه کنید.

  • • طراحی وب سایت : با استفاده از فتوشاپ می توانید طراحی اولیه وب سایت خود را پیاده سازی کنید تا آنچه را که در ذهن دارید به برنامه نویس یا طراح وب سایت بدهید که برای شما برنامه ریزی می کند و نمونه های بسته بندی مختلف را طراحی می کند: وقتی می خواهید برای بسته یا پیاده سازی طراحی کنید فتوشاپ دارای یک در مورد محصولات خود حرف زیادی برای گفتن دارید و از طریق این برنامه می توانید ذهنیت ایده های خود را به مشتریان خود ارائه دهید.
  • • عکس ها را ویرایش کنید تا جذاب تر شوند : برای شفاف سازی تصاویر محصول خود و جذابیت بیشتر آن ها می توانید از فتوشاپ استفاده کنید زیرا این برنامه کنترل بیشتری بر روی آنها برای ویرایش تصویر به شما می دهد.
  • • طراحی اپلیکیشن : اگر طراح هستید می توانید با استفاده از فتوشاپ یک طرح منحصر به فرد بسازید زیرا فتوشاپ برنامه ای است که با تمام برنامه های ساخته شده توسط Adobe تعامل دارد.
  • • طراحی بنر و پوستر تبلیغاتی یکی از ویژگی های مهم طراحی بنر و پوستر ترکیب تصویر و متن است که می توانید متن مورد نظر را بر روی تصویر خود بنویسید و آن را در لایه های جداگانه در فتوشاپ ویرایش کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که برای یادگیری بیشتر و یادگیری بهتر مبانی کامپیوتر و گرافیک می توانید به قسمت دوره ها در سایت توسینسو مراجعه کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/05/07/%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%BE-photoshop-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D8%A8%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا