اخبار فناوری

نسل دوم هدست ویژن پرو اپل با اسم رمز Project Alaska در دست توسعه است

در چند ماه گذشته، گزارش‌هایی شنیده‌ایم که اپل درحال کار بر روی نسل دوم هدست ویژن پرو خود است، اگرچه تاکنون جزئیات کمی در مورد این دستگاه به‌اشتراک گذاشته شده است. اکنون، MacRumors اطلاعات جدیدی در مورد این پروژه دریافت کرده است که به ما جزئیاتی در مورد طراحی و سخت‌افزار جانشین Vision Pro می‌دهد.

نسل دوم هدست ویژن پرو اپل

نسل دوم هدست اپل ویژن پرو که در داخل این شرکت با کد Project Alaska و شناسه دستگاه N109 شناخته می‌شود، شباهت زیادی به نسل اول ویژن پرو معرفی‌شده در WWDC 2023 دارد. درحالی‌که این دستگاه زیبایی‌شناسی خمیده و قرارگیری دکمه‌های نسل اول خود را حفظ کرده است، انتظار می‌رود محل قرارگیری بلندگو در آن متفاوت باشد.

طرح‌های اولیه نسل دوم هدست اپل شامل قسمت‌های گردی که بلندگوهای مدل نسل اول را در خود جای می‌دهد، نمی‌شود. درعوض، این هدست دارای بخش‌هایی است که در تمام طول خود صاف و یکنواخت هستند. اسناد مربوط به پروژه آلاسکا حاوی ارجاعاتی به لوازم جانبی صوتی غیرتوصیفی، احتمالاً یک بلندگوی خارجی، است. در مرحله‌ای از توسعه، دو پیکربندی طراحی متفاوت برای سوراخ‌های بالایی وجود داشت، یکی مشابه سوراخ‌های نسل اول اپل ویژن پرو و دومی دارای دو دسته از سوراخ‌های کوچک بلندگو.

تفاوت اصلی دیگر مربوط به بندهای عقب است. هدست‌های نسل دوم دارای بندهایی هستند که ازنظر طراحی و ظاهر ساده‌تر هستند و تا حدودی یادآور بند‌های تختی هستند که معمولاً در کیف‌های لپ‌تاپ یا کوله‌پشتی یافت می‌شوند. شایعات قبلی حاکی از آن بود که هدست بعدی اپل می‌تواند ارزان‌تر از ویژن پرو باشد و طراحی بندهای عقب روی هدست نسل دوم تا حدی به این نظریه اعتبار می‌دهد. احتمالاً تولید انبوه بندهای ساده‌تر، آسان‌تر خواهد بود و شاید منجر به کاهش قیمت کلی برای مصرف‌کنندگان نهایی شود.

نسل دوم هدست ویژن پرو اپل

نسل دوم هدست ویژن پرو اپل

در کنار امکان لوازم جانبی صوتی، اطلاعات منابع حاکی از آن است که اپل برنامه‌هایی برای بسته باتری خارجی، مشابه بسته باتری مورداستفاده برای نسل اول اپل ویژن پرو، دارد.

ازنظر سخت‌افزاری، نسل دوم ویژن پرو همچنان مجموعه‌ای از دوربین‌ها و سنسورهای مشابه هدست اول را شامل می‌شود. برای دقیق‌تر بودن، این دستگاه دارای قطب‌نما، حسگر نور محیط، مغناطیس‌سنج و ژیروسکوپ است که همگی در آیفون وجود دارند. برای اتصال، نسل دوم هدست اپل از Wi-Fi، بلوتوث 5 و صدای بسیار کم تأخیر (ULLA) پشتیبانی می‌کند.

اطلاعات فعلی نشان می‌دهد که نسل دوم هدست اپل برای مرحله توسعه آزمایش اعتبار محصول (PVT) در سال 2025 برنامه‌ریزی شده است، که تاریخ عرضه آن را اواخر سال 2025 یا اوایل سال 2026 نشان می‌دهد. اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته‌ایم از منبع معتبری می‌آید که جزئیاتی در مورد برنامه‌های اپل در گذشته ارائه کرده است، اما شایان‌ذکر است که این اطلاعات مربوط به مرحله پیش‌تولید است و برنامه‌های اپل ممکن است قبل از شروع تولید انبوه نهایی هدست نسل دوم تغییر کند.

نظر شما درباره نسل دوم Vision Pro اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/11/%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B1%D9%85%D8%B2-project-alaska-%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا