اخبار فناوری

اپل به فکر ساخت حسگر تصویر دوربین آیفون است

آنطور که پیداست اپل تلاش ویژه‌ای در بخش دوربین آیفون خواهد داشت. این خبر شاید برای هیچ برندی به اندازه سونی بد نباشد. پیش‌تر حتی شنیده بودیم که اپل می‌خواهد در طراحی ISP نیز از سونی فاصله بگیرد و خودش مشغول طراحی آن برای آیفون‌ها شود. حالا می‌شنویم که اپل به فکر ساخت حسگر تصویر دوربین آیفون است.

حسگر تصویر دوربین آیفون به زودی توسط اپل ساخته خواهد شد؟

طبق گزارش‌های جدید، اپل تلاش‌هایی در جهت طراحی حسگر تصویر اختصاصی خود برای دوربین آیفون دارد. بیش از یک دهه است که این شرکت از حسگرهای تصویر سونی در آیفون و آیپدهای خود استفاده می‌کند. با این حال، اکنون گزارش شده که آنها با ساخت حسگرهای تصویر اختصاصی خود را در نظر دارند. این به دنبال تلاش برای یکپارچگی بیشتر بین سخت افزار و نرم افزار دوربین آن هستند.

اپل در دوربین آیفون‌های آتی از سونی فاصله خواهد گرفت: آغاز از آیفون ۱۸ ؟

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، تلاش اپل برای هماهنگی کامل بین سخت افزار و نرم افزار به اجزای مختلفی فراتر از پردازنده‌های معروف سری A و سری M گسترش می‌یابد و ظاهراً شامل سنسورهای دوربین نیز می شود.

قابلیت‌های عکاسی و فیلم‌برداری در گوشی‌های هوشمند، از جمله آیفون‌ها، در سال‌های اخیر به تفاوت‌های اصلی بین نسل‌های متوالی تبدیل شده است. با مشاهده بهبود دوربین در سناریوهای مختلف در فضای اندروید، واضح است که اپل دیگر پیشتاز مشخصی در این بخش ندارد.

با این حال و با توجه به توانایی ثابت‌شده اپل در بالابردن عملکرد محصولاتش با استفاده از سخت افزار اختصاصی خود، تعجب آور نخواهد بود که این شرکت با تلاش برای تولید حسگر تصویر اختصاصی، از رقبا سبقت بگیرد.

مارک گورمن خاطرنشان کرد:

علاوه بر این، اهمیت فناوری دوربین پیشرفته برای اپل فراتر از حسگر تصویر دوربین آیفون است و به برنامه‌های آینده مانند دستگاه‌های واقعیت مختلط و سیستم‌های رانندگی خودکار نیز گسترش می‌یابد.

باید بدانید که حسگر تصویر دوربین تنها تمرکز برای داخلی‌سازی قطعات توسط اپل نیست. گورمن فاش می‌کند که اپل همچنین در حال کار بر روی چندین قطعه دیگر از جمله مودم مخابراتی، تراشه‌های Wi-Fi و بلوتوث، نمایشگرهای microLED، سیستم نظارت سلامتی اپل واچ و باتری است. استراتژی بلند مدت اپل شامل به دست آوردن کنترل بر کل اکوسیستم سخت افزاری است.

در حالی که اپل همچنان در عکاسی و فیلم‌برداری با رقبای خود بسیار نزدیک حرکت می‌کند اما رقابت همچنان شدید است. اپل باید تلاش کند تا بتواند بر رقبای دیگر که عموما از سخت‌افزار و نرم‌افزار نسبتا مشابه استفاده می‌کنند، برتری داشته باشد.

نظر شما چیست؟ اپل می‌تواند در این زمینه موفق باشد و سونی را کنار بگذارد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/25/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا