اخبار فناوری

مزایای ارسال پیامک منطقه ای رایگان چیست؟

ارسال پیامک منطقه ای رایگان به عنوان یک فناوری کاربردی به شرکت‌های عمومی و خصوصی اجازه می‌دهد تا پیامک‌هایی را برای مشترکین خود بر اساس مکان جغرافیایی خاص ارسال کنند.

ارسال پیامک منطقه ای رایگان

مدت‌هاست که کسب و کارها به دنبال گسترش ارتباطات خود از طریق روش‌های گوناگون هستند و از طرفی دوست دارند تا با پیدا کردن مشتریان در نزدیک ترین مکان به خود، تا حد زیادی در بودجه بازاریابی خود صرفه جویی کنند. اگر قبلاً از سرویس‌های پیامکی برای تبلیغات استفاده کرده باشید، حتماً با عبارت رایج تبلیغات مبتنی بر مکان برخورد داشته اید. اما اگر با این مفهوم به تازگی آشنا شده اید، در اینجا همه چیزهایی را که باید در مورد این تکنیک بازاریابی هوشمند بدانید، بررسی خواهیم کرد و در مورد مزایای ارسال پیامک منطقه ای رایگان هم مواردی را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید تصمیم گیری بهتری در مورد این شیوه بازاریابی داشته باشید.

تبلیغات پیامکی منطقه ای چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات پیامک منطقه ای

تبلیغات پیامک منطقه ای

در تبلیغات پیامکی ما به دو شیوه مجزا به ارسال اس ام اس بر اساس نقطه جغرافیایی عمل خواهیم کرد. یکی از شیوه‌های مدرن امروزی که در گذشته تنها برای شرکت‌های مطرح و دولت‌ها قابل استفاده بود، ارسال پیامک مکان نما محسوب می‌شد که امروزه ارسال آن از طریق دکل همراه اول برای تمامی کسب و کارها فراهم است. در این شیوه پیامک‌ها بر اساس یک منطقه جغرافیایی مشخص برای مشتریان خاص در لحظه و به صورت زنده ارسال می‌شوند. برای مثال اگر کسی قصد خرید مبل داشته باشد و به بازار مبل برود، یک فروشنده مبل می‌تواند پیامک مبتنی بر مکان خود را برای وی ارسال کند تا او را به بازدید از غرفه و فروشگاه خود ترغیب کند.

ارسال پیامک در چنین شرایطی مخاطب را به شناخت کسب و کار کنجکاو خواهد کرد. در این روش بازاریابی صاحبان کسب و کار به هیچ دفترچه تلفنی نیاز ندارند، زیرا مشتریان آن‌ها به صورت لحظه ای شناسایی می‌شوند. اما تبلیغ پیامکی مبتنی بر مکان به یک شکل دیگر هم قابل انجام است که به آن ارسال پیامک منطقه ای می‌گویند. بر این اساس شرکت‌های مختلف می‌توانند بر اساس عوامل مختلف مانند کد پستی افراد، پیامک‌ خود را تنها در یک محدوده خاص جغرافیایی ارسال کنند.

برای مثال اگر شما یک شرکت معماری در منطقه 12 تهران داشته باشید، می‌توانید برای ارسال پیامک منطقه ای رایگان تنها برای همین نقطه جغرافیایی اقدام کنید. در این طرح ارائه دهنده سرویس پیامکی یک دفترچه تلفن از پیش ایجاد شده از مخاطبان هدف را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مزایای ارسال پیامک منطقه ای رایگان

مزایای ارسال پیامک منطقه ای رایگان

مزایای ارسال پیامک منطقه ای رایگان

بازاریابی پیامکی روشی متفاوت و مؤثر برای تعامل با مشتریان ایجاد می‌کند. بازاریابان می‌توانند از طریق این شیوه رایج تبلیغاتی، مخاطبان خود را بر اساس ترجیحات مختلف، از جمله منطقه سکونت تقسیم بندی کنند. تبلیغات منطقه ای رایگان تأثیر فوق العاده ای در کاهش بودجه بازاریابی از یک سو و افزایش تعداد مشتریان از سوی دیگر خواهند داشت. در ادامه به معرفی مزایای ارسال پیامک منطقه ای رایگان می‌پردازیم.

فروش بهبود یافته

یکی از اثربخش ترین مزایای ارسال پیامک منطقه ای رایگان این است که به راحتی می‌توانید فروش خود را بهبود دهید. این نوع پیامک به دلیل اینکه بر اساس منطقه جغرافیایی افراد ارسال می‌شود، می‌تواند با خطای کمتری مخاطبین هدف را شناسایی کند و تأثیرات خود را روی آن‌ها داشته باشد. شما از طریق این نوع پیامک حداکثر دسترسی را به مشتریان خواهید داشت و حتی می‌توانید از داده‌های به دست آمده از این نوع کمپین بازاریابی، سرنخ‌های بهتری برای برنامه‌های بازاریابی بعدی کسب کنید.

افزایش تعامل با مشتری

اگر بتوانید از پیامک منطقه ای به نحو احسن استفاده کنید، به راحتی قادر خواهید بود که میزان علاقه مندان به آشنایی با برند خود را افزایش دهید و در ایجاد تعامل آن‌ها تأثیرات زیادی داشته باشید.

استفاده ساده

راه اندازی یک سرویس پیامکی منطقه ای کار سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک شرکت ارائه دهنده خدمات پیامکی معتبر مانند ایده پردازان را پیدا کرده و بعد از طی مراحل اولیه ثبت نام، نسبت به دریافت سامانه مورد نظر خود اقدام کنید. توضیحات کارشناسان در کنار طراحی رابط کاربری سامانه به شکلی خواهد بود که حتی با کمترین میزان دانش در این زمینه هم می‌توانید از این سرویس کارآمد استفاده کنید.

نرخ باز شدن زیاد

نرخ باز شدن زیاد

نرخ باز شدن زیاد

اگر پیامک تبلیغاتی شما مرتبط باشد، باور کنید که نرخ باز شدن آن می‌تواند شما را شگفت زده کند. البته برای این منظور باید بدانید که چگونه با کنار هم قرار دادن کلمات به قلب مشتری نفوذ کنید و وی را تحت تأثیر تجارت خود قرار دهید.

هزینه هدفمند

یکی از بزرگ ترین مشکلات پیرامون پیامک‌های دریافتی از سوی مردم، عدم کاربردی بودن آن‌هاست. برای مثال اگر شما یک پیامک قالیشویی را برای فردی ساکن در غرب تهران ارسال کنید، در حالی که شعبه قالیشویی شما در شرق تهران است، یقیناً بخشی از بودجه بازاریابی خود را هدر داده اید. زیرا مردم به دنبال نزدیک ترین قالیشویی در محله سکونت خود هستند و پیامک شما بیشتر چیزی شبیه به مزاحمت برای آن‌هاست. اما استفاده از پیامک منطقه ای باعث می‌شود که شما به صورت دقیق تر و هدفمندتر مشتریان خود را انتخاب کنید و بودجه دقیق تری را به این کار اختصاص دهید.

کاربردهای ارسال پیامک منطقه ای

ارسال پیامک منطقه ای رایگان تنها برای یک گروه یا قشر خاصی کاربرد ندارد، بلکه کسب و کارها و شرکت‌های عمومی و خصوصی مختلفی می‌توانند از آن استفاده کنند. شما حتی به عنوان یک شرکت محلی کوچک هم می‌توانید از پیامک‌های تبلیغاتی منطقه ای به نفع تجارت خود، دیده شدن و رشد فروش آن استفاده کنید. در ادامه به برخی از کاربردهای ارسال پیامک منطقه ای می‌پردازیم.

اطلاع رسانی

یکی از کاربردهای اصلی پیامک منطقه ای این است که از آن می‌توانید به منظور اطلاع رسانی استفاده کنید. برای مثال اگر قرار است یک شعبه دیگر از کسب و کار خود در یک منطقه خاص ایجاد کنید، می‌توانید از طریق ارسال پیامک منطقه ای مطابق با کد پستی، اهالی یک محله خاص از شهر را نسبت به بازگشایی شعبه دوم خود باخبر کنید.

تبلیغات

کاربردی ترین خاصیت پیامک منطقه ای، مزیت تبلیغاتی بودن آن است. شما به عنوان یک کسب و کار می‌توانید به اشکال گوناگون مشتریان خود را ترغیب به خرید کرده یا اینکه مشتریان بالقوه را به خریداران وفادار تبدیل کنید. البته فرستادن یک پیامک تبلیغاتی منطقه ای آن طور که به نظر می‌رسد راحت نیست و برای به نتیجه رسیدن این کمپین تبلیغاتی نیاز دارید که به موارد گوناگون توجه کنید. برای مثال طول یک پیامک، کلماتی که برای توجه مخاطب استفاده می‌کنید یا بخش اقدام برای عمل (CTA) پیامک شما همگی از جمله مواردی هستند که در پیامک منطقه ای تبلیغاتی باید به آن‌ها توجه کنید.

نظرسنجی

یکی دیگر از کاربردهای پیامک منطقه ای، استفاده از آن برای نظرسنجی است. برای مثال شهرداری یک شهر را در نظر بگیرید که در مورد آسفالت کردن چند خیابان دچار تردید است. به همین دلیل می‌تواند با نظرسنجی منطقه ای، خیابان‌ها را برای آسفالت اولویت بندی کند.

ابزار ارتباط داخلی

ابزار ارتباط داخلی

ابزار ارتباط داخلی

کاربردهای پیامک‌های منطقه ای بسیار گسترده هستند و از آن‌ها می‌توان برای ایجاد یک ارتباط قوی با مخاطب استفاده کرد. برای مثال یک دانشگاه را در نظر بگیرید که قرار است سال تحصیلی جدید را با گوشزد قوانین و مقررات دانشگاه به دانشجویان آغاز کند. در این صورت مسئولین به کمک پیامک منطقه ای می‌توانند دانشجویان حاضر در محوطه دانشگاه را هدف قرار دهند. از این ابزار همچنین می‌توان برای ایجاد ارتباط بین کارگرهای یک کارخانه، پرسنل یک سازمان یا کارمندان یک شرکت هم استفاده کرد.

روش‌های ارسال پیامک منطقه ای

حال که با مزایای ارسال پیامک منطقه ای رایگان و کاربردهای آن آشنا شدیم، بد نیست روش‌های ارسال این نوع پیامک را نیز بهتر بشناسیم. بسته به اینکه بخواهید چه منطقه ای را هدف تبلیغات خود قرار دهید، یک روش خاص می‌تواند برای شما کارایی لازم را داشته باشد. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم.

ارسال به شکل لیستی

در این روش کاری که باید انجام دهید جمع آوری شماره‌های مشتریان خاص و طبقه بندی آن‌ها بر اساس محل زندگی است. در قدم بعدی باید پنل پیامکی مناسبی مانند سرویس ایده پردازان را خریداری کنید و لیست خود را بر اساس نام هر منطقه بارگذاری کنید تا پس از آن تنها با چند کلیک ساده بتوانید متن و پیامک خود را برای انبوهی از کاربران ارسال کنید.

پیامک منطقه ای بر اساس کد پستی

همانطور که در بخشی از مقاله اشاره کردیم، یکی از رایج ترین روش‌های استفاده از پیامک منطقه ای، ارسال آن طبق کد پستی است. بر این اساس افرادی که ساکن یک منطقه یا شهر خاص هستند بر اساس 5 رقم اول کد پستی خود برای ارسال پیامک انتخاب می‌شوند. شما می‌توانید بعد از تهیه یک سامانه پیامکی، محدوده کد پستی مورد نظر خود را در آن وارد کنید و سپس خطوط حاضر در آن منطقه را مورد هدف خود قرار دهید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/25/%D9%85%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9-%D9%85%D9%86%D8%B7%D9%82%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D8%B3/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا