اخبار فناوری

تصمیمی برای توسعه اپلیکیشن نتفلیکس برای هدست Vision Pro اپل وجود ندارد

هفته گذشته بود که برای شما در مایفون مگ نوشتیم نرم افزار رسمی سرویس‌های مهم و بزرگی برای هدست Vision Pro اپل در دسترس نیستند. در این بین می‌توان به سرویس استریم ویدئویی Netflix اشاره کرد. در یک بازخورد رسمی از سوی آن‌ها باید گفت که تایید شده تصمیمی برای توسعه اپلیکیشن نتفلیکس برای هدست Vision Pro اپل وجود ندارد.

اپلیکیشن نتفلیکس برای هدست Vision Pro اپل

هدست ویژن پرو اپل شاهد استقبال خوبی در پیش فروش بود. براساس تخمین مینگ چی کو این هدست گران قیمت اپل بین 160 تا 180 هزار دستگاه پیش فروش داشته است. یکی از جذاب‌ترین تجربه‌ها روی این هدست قطعا تماشای ویدئو است. با این حال شاید خریداران بالقوه‌ای که امیدوارند محتوای نتفلیکس را در هدست جدید گران قیمت خود تماشا کنند، به مراد خود نرسند.

در مصاحبه ای با Stratechery، گرگ پیترز، مدیرعامل نتفلیکس تایید کرد که این غول استریمینگ هیچ تصمیمی در جهت عرضه اپلیکیشن اختصاصی نتفلیکس برای سیستم عامل visionOS هدست اپل Vision Pro ندارد.

به گفته پیترز، دلیل این تصمیم کاملا منطقی است، پایگاه کاربر فعلی هدست به اندازه کافی بزرگ نیست که منابع مورد نیاز برای توسعه برنامه را تضمین کند.

خرید نتفلیکس توسط اپل

پیترز می‌گوید:

«ما باید مراقب باشیم و مطمئن شویم در مکان‌هایی سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم که واقعاً بازدهی ندارند. می‌توانم بگویم بررسی می‌کنیم که شرایط Vision Pro چطور پیش می رود.»

مطمئناً ما همیشه در حال مذاکره با اپل هستیم تا شرایط را بفهمیم، اما در حال حاضر، دستگاه به قدری خرده مقیاس است که واقعاً برای اکثر مشترکین ما مهم نیست.

این لزوماً به این معنی نیست که نتفلیکس ابدا اپلیکیشنی برای Vision Pro توسعه نمی‌دهد. بسته به اینکه اکوسیستم واقعیت مجازی چگونه تکامل می یابد، همیشه فرصت‌های جدید می‌تواند به وجود آید.

علاوه بر نتفلیکس، یوتیوب و اسپاتیفای نیز ترجیح داده‌اند فعلا نسخه اختصاصی‌ای را برای ویژن پرو توسعه ندهند. با این حال می‌توانید این سرویس‌ها را از طریق مرورگر تجربه کنید.

طبیعتا برای پر کردن این غیبت‌ها، سرویس استریم خود اپل به نام Apple TV Plus، با راه‌اندازی «Apple Immersive Video» به استقبال هدست جدید رفته است. اپل بر این بستر فرمتی دارد که فیلم‌های 3 بعدی 180 درجه را با رزلوشن 8K و صدای فضایی ارائه می‌کند.

در حالی که نتفلیکس در سال 2015 یک برنامه VR را توسعه داده بود و حتی یک ویدیوی 360 درجه بر اساس «Stranger Things» تولید کرده است، به نظر می رسد که برای بررسی آینده اکوسیستم رایانش فضایی اپل، دست نگه داشته اند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هدست اپل می‌تواند آنقدر موفق شود که این سرویس‌های بزرگ به سراغ آن بروند؟ شاید هم اپل باید آنقدر کار را ساده کند که توسعه اپلیکیشن این پلتفرم آنقدرها هم سخت نباشد. از طرفی فقط صحبت توسعه اپلیکیشن برای visionOS نیست. به خصوص درباره سرویس‌های استریم ویدئویی باید بستر بسیار قدرتمندی برای ارائه فرمت ویدئو ۱۸۰ درجه با رزلوشن 8K و صدای فضایی ارائه شود.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/27/%D8%AA%D8%B5%D9%85%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86-%D9%86%D8%AA%D9%81%D9%84%DB%8C%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D8%B1/

Updated: 2024-02-17 09:27:37

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا